Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Zpravodajství

V roce 2022 bylo zatím registrováno 1 768 elektrických bateriových městských autobusů. Vede VDL Bus & Coach, následovaný BYD/Alexander Dennis a Yutong. Nejvíce elektrických autobusů jezdí ve Spojeném království, Německu a Francii. Souhrnná data poskytuje Chatrou CME Solutions.

Stále více nových městských autobusů v Evropě je elektrických. Během prvního pololetí letošního roku bylo v západní Evropě registrováno o 27,6 procenta více BEV než ve stejném období loňského roku. Největší byl holandský VDL s 242 autobusy, těsně následovaný BYD/Alexander Dennis s 221 ebusy a s 217 elektrobusy čínským Yutong. Lídr trhu VDL registroval nejvíce ebusů v Nizozemsku (88 ks), v Norsku (82 ks v Oslo), v Německu (45 ks) v Lucembursku (23 ks) a v Itálii (4 ks). Autobusy s palivovými články mají na trhu stále velmi malý podíl, registrováno bylo jen 52 vozidel na vodík, největší podíl mají Caetano (13 ks), Solaris (12 ks), Wrightbus (11) a Van Hool (10 ks). Kromě elektrických autobusů bylo registrováno v I. pololetí roku 2022 885 hybridních autobusů a 1 747 autobusů na CNG, dohromady jde o 4 452 městských autobusů s alternativním pohonem a hmotností 8 tun a více. Dalších 568 bylo plynových pro regionální dopravu. I přes elektrifikaci se počet plynových autobusů meziročně zvýšil na 1 747 kusů. Ze všech nově registrovaných městských autobusů ve 26 evropských zemích má v prvním pololetí 64,5 procenta alternativní pohony. Za celý loňský rok to bylo 59,4 procenta a v roce 2020 52,5 procenta. Bezemisní autobusy (bateriové i vodíkové) mají podíl 29,9 procent, za celý loňský rok to bylo 22,8 procent a 15,1 procent za rok 2020. Počty hybridních autobusů se v roce 2022 snížily zejména z důvodu přechodu na elektrický pohon v Německu a na CNG ve Španělsku a Itálii. Vyplývá to z analýzy poradenské společnosti Chatrou CME Solutions, která více než deset let sleduje vývoj autobusů s alternativními pohony v Evropě. Údaje pocházejí od oficiálních úřadů v každé zemi a zahrnují registrované elektrické autobusy (kromě trolejbusů), hybridní autobusy, autobusy na CNG a na palivové články v EU, Spojeném království, Islandu, Norsku a Švýcarsku. Neuvádějí objednávky ani dodávky ve zbývající části roku 2022. V pololetních číslech není zahrnuto Slovensko, Bulharsko, Chorvatsko, Kypr nebo Malta. Údaje proto nejsou rok od roku přesně srovnatelné. Nejvíce nových elektrobusů získala v první polovině roku Velká Británie, 350 a 19,8 % nově registrovaných vozů. Následovalo Německo (246 autobusů, 13,9 %), Francie (236 autobusů, 13,3 %), Dánsko (151 autobusů, 8,5 %), Švédsko (131 autobusů, 7,4 %), Norsko (128 autobusů, 7,2 %), Polsko (101 autobusů, 5,7 %), Nizozemsko (93 autobusů, 5,3 %), Itálie (61 autobusů, 3,5 %), Finsko (54 autobusů, 3,1 %). V ostatních zemích Evropy bylo během prvního pololetí registrováno méně než 50 elektrobusů. Při srovnání celého období 2012 – první pololetí 2022 je lídrem na trhu Solaris s 1 225 autobusy a tržním podílem 11,9 procenta. V těsném závěsu je VDL s 1 211 autobusy (11,8 procenta podíl na trhu) a BYD je třetí s 1 187 autobusy (11,6 procenta podíl na trhu), následuje BYD/Alexander Dennis a Yutong. Celkem bylo registrování 10 271 elektrických autobusů a 323 autobusů na palivové články.

person rebus  date_range 12.08.2022

Spolek ŠKODA-BUS klub Plzeň pořádá ve svém muzeu ve Strašicích u Rokycan o víkendu 13. a 14. srpna tradiční posvícenskou akci i s jízdami historických autobusů po obci.

K letošnímu již pátému "Víkendu otevřených vrat" jeden ze členů ŠKODA-BUS klubu Zdeněk Kresa prozradil: " Víkend 13. a 14. srpna bude ve znamení strašického posvícení, tradičního vrcholu sezóny. Těšit se můžete na časté jízdy exponátů z muzea. Historické autobusy budou na celkem třech denních linkách spojovat Muzeum dopravy s jednotlivými částmi Strašic včetně centra obce, kde bude připravena pouť, a místního koupaliště, kde bude připraven hudební a kulturní program. V noci ze soboty na neděli bude dále mezi 18. a 1. hodinou zajištěn provoz noční linky od koupaliště do jednotlivých částí Strašic ." Muzeum dopravy bude mít o víkendu 13.-14.srpna otevřeno v tradičním čase od 10 do 17 hodin a k vidění zde bude velká řada historických vozidel hromadné dopravy i osobních automobilů od 2. světové války po nedávnou minulost. Historické autobusy na nostalgických linkách zajistí spojení všech částí rozlehlých Strašic, aby nejen návštěvníci, ale i místní mohli snadno navštívit všechna místa kulturního a pouťového dění. Místopředseda spolku Michal Kouba doplňuje: " Muzeum dopravy se veřejnosti otevírá pravidelně již 13 let, pouze na několik víkendů v roce a právě při posvícení v roce 2009 jsme ve Strašicích poprvé představili menší sbírku historických autobusů a trolejbusů. Tato se během dalších let rozrostla do současné podoby a zahrnuje také několik tramvajových vozů, osobních i nákladních automobilů a dalších technických celků s dopravou souvisejících. Na nostalgické linky nasadíme 3 - 4 historické autobusy z naší sbírky, budou to vozidla Karosa ŠL 11, Karosa B 732, Karosa C 734 a SOR C 9,5. Mimo to nám na nádvoří zazní slavné české pochody v podání dechové kapely, která vystoupí v sobotu od 15 do 17 hodin. Muzeum dopravy se nachází v bývalých kasárnách, takže sem pochody patří. "

person rebus  date_range 10.08.2022

Autobusovým výrobcům se daří zlepšovat svou konkurenceschopnost na světovém trhu, za první pololetí vyvezli Foton, Yutong, BYD, King Long, Golden Dragon, Higer a další více než 26 tisíc autobusů.

Podle nejnovějších statistik zveřejněných Čínskou asociací výrobců automobilů (CAAM) dosáhl objem vývozu autobusů z Číny v červnu 5 294 kusů. Proti květnu 2022 jde o nárůst 16,56 %, meziročně o 3,58 % více (červen 2021 5 111 kusů). Naopak na domácím trhu zůstal trh s novými autobusy s 34 000 prodanými kusy v poklesu (o 34,3 % meziročně méně). Za první pololetí letošního roku čínští výrobci vyvezli do zahraničí 26 200 kusů autobusů (meziročně o 10,4 % více) a na domácím trhu prodali 180 000 autobusů (o 30,5 % méně než minulý rok). "Velkých" autobusů vyvezla Čína 5 300 kusů (o více než 25 % meziročně více), středních 1 900 kusů (o 30,50 více) a lehkých 19 000 (o 5,32 % více). V posledních letech je čínský autobusový průmysl, zastoupený zejména značkami Foton, Yutong, BYD, King Long, Golden Dragon a Higer, na globálním trhu úspěšný. Největším trhem s podílem přes 20 % je Egypt, následují s jednotkami procent Peru, Ekvádor, Chile, Jižní Afrika, Bolivie, Vietnam, Filipíny, Kazchstán a Mexiko. Do světa se prodávají také čínské motory, největší podíl zaznamenal v prvním pololetí Yuchai. Vyrábí motory pro osobní a užitkové vozy a také generátory pro námořní lodě. Po zrušení protipandemických opatření a vládním široce dostupným daňovým pobídkám vzrostly v červnu celkově prodeje nových vozů v Číně o 24 % na téměř 2,5 milionu. Oživení trhu způsobily zejména osobní automobily, jejichž prodeje stouply v červnu o 41 procent na více než 2,2 milionu. K nárůstu prodejů došlo poté, co Šanghaj – finanční a průmyslové centrum Číny – zrušila dvouměsíční blokádu a centrální čínská vláda 1. června zavedla dočasné daňové pobídky pro nákup benzinových aut. Výrazně rostly prodeje elektrifikovaných vozidel. V prvním pololetí se celkový prodej elektromobilů zvýšil o 115 procent oproti předchozímu roku na přibližně 2,6 milionu. CAAM předpokládá díky dotacím na nákup osobních vozidel růst trhu s novými vozidly v Číně v roce 2022 o 3 procenta za 27 milionů. Nižší poptávka po autobusech a nákladních vozidlech naopak podle očekávání CAAM způsobí pokles prodejů na 4 miliony kusů.

person rebus  date_range 08.08.2022

Mezinárodní dopravní skupina Transdev vstupuje na trh příměstské autobusové dopravy na Slovensku. K 3. srpnu 2022 se stala vlastníkem 100% akcií společnosti SAD Prievidza a.s.

SAD Prievidza je tradičním dopravcem s téměř 400 zaměstnanci a dlouholetými zkušenostmi v různých segmentech autobusové dopravy. Zajišťuje především regionální dopravu ve veřejném zájmu na základě smlouvy o poskytování příměstské dopravy na území Trenčínského kraje. Provozuje také městskou hromadnou dopravu ve městech Prievidza, Bojnice, Partizánske, Bánovce nad Bebravou a Handlová. Kromě toho poskytuje i zájezdovou a smluvní dopravu. Flotilu autobusů tvoří 214 autobusů převážně značek Iveco, SOR a Solaris na dieselový pohon a stlačený zemní plyn. Díky této akvizici zaměstnává slovenský Transdev téměř 600 lidí a provozuje přes 300 autobusů. Na Slovensku Transdev působí v autobusové dopravě od ledna 2022, kdy začal provozovat MHD v Nitře. Od 1. září vyjede také na linky MHD v Trenčíně. S nákupem SAD Prievidza bude zabezpečovat i příměstské linky. "V návaznosti na úspěchy ve veřejných zakázkách v roce 2020 a 2021, je akvizice SAD Prievidza dalším skvělým pokračováním podnikatelského růstu skupiny Transdev na Slovensku. SAD Prievidza je uznávaným obchodním partnerem s dlouholetou vysokou úrovní poskytovaných služeb. Těšíme se, že budeme spolu se zaměstnanci společnosti dále rozvíjet podnikání Transdev na Slovensku ,“ říká Radim Novák, generální ředitel Transdev pro Českou republiku a Slovensko. „ Věřím, že jsme pro další rozvoj a budoucnost společnosti SAD Prievidza vybrali toho nejlepšího majitele, který naváže na naše úspěchy. Transdev je nadnárodní inovativní hráč v dopravě, který se velmi rychle etabloval na českém i slovenském trhu a je považován za spolehlivého dopravního partnera. Jsme přesvědčeni, že Transdev přinese zaměstnancům společnosti a jejím obchodním partnerům další perspektivu ,“ říká Maroš Buocik, předchozí akcionář společnosti SAD Prievidza (ADVANCE INVESTMENTS a.s.). Transdev vlastní francouzská finanční instituce Caisse des Dépôts (66%) a německá skupina RETHMANN (34%). Zaměstnáva téměř 82 000 lidí v 18 zemích světa a v roce 2021 dosáhla celkových příjmů ve výši 7 miliárd EUR. Každý den přepraví 11 milionů cestujících.

person rebus  date_range 08.08.2022

Celosvětový veletrh dopravní techniky představí světové novinky a řadu inovací v Berlíně od 20. do 23. září 2022. Kolejová vozidla, autobusy i hyperloop, novinek bude po delší přestávce mnoho.

Výstavní plocha InnoTrans zabere letos celý veletržní prostor výstaviště Messe Berlin včetně nové veletržní haly hub27. Odborní návštěvníci se mohou těšit na více než 100 silničních i kolejových vozidel. Avizováno je mnoho novinek a inovací. 13. pokračování veletrhu po koronaviru bude místem pro osobní kontakty. Na pozemku pro silniční a kolejová vozidla, kde je k dispozici 3,5 km kolejnic, letos vystavovatelé ukáží přes 100 vozidel. Firmy Siemens Mobility a Deutsche Bahn prezentují projekt H2goesRail a Mireo Plus H, což je nová generace vodíkových vlaků. Stadler představí letos 7 vozidel. Slovenský výrobce vagónů na přepravu zboží, Tatravagónka, plánuje na akci přivézt 6 vozidel, která mají doplnit její stánek. Upozornit je potřeba na Ideenzug City – což je rychlodráha / městská dráha budoucnosti – od DB Regio s 12 tématickými světy, automaticky konfigurovatelnými možnostmi sezení či stání, flexibilní prostorovou koncepcí, interaktivními okny, držáky pro E-Scootery apodobně. Odborní návštěvníci budou také jistě nadšeni prezentacemi od firem Alstom, Siemens, Vossloh a také Plasser, Theurer a mnoha jinými. V letní zahradě v samotném srdci výstavního prostoru budou na tzv. Bus Display v provozu autobusy. Na 500 metrů dlouhé testovací dráze předvedou Solaris, Van Hool, Ebusco nebo Sileo, své nejnovější autobusy s alternativními pohony a příslušnou nabíjecí infrastrukturou. Téma udržitelnosti bude završeno na Deutschen Verkehrsforum (Německé dopravní fórum). Ve čtvrtek, 22. září 2022, ve 14 hodin se v pavilonu hub27 koná International Bus Forum s motem „Mobilita jako služba obyvatelům – trvalá, chytrá a celkově dostupná“. V úterý 20. září začne InnoTrans oficiálně v 10 hodin otevřením v části Palais.Berlin. Pozváno je více než 1 000 významných národních a mezinárodních zástupců z oblasti hospodářství, vědy a politiky. Mezinárodní hosty na této události uvítá Volker Wissing, spolkový ministr pro digitalizaci a dopravu a Adina Vălean, komisařka EU pro dopravu. Pódiové diskuze se budou jako zástupci dopravců účastnit Richard Lutz, předseda správní rady Deutsche Bahn AG a Michal Krapinec, CEO České dráhy. Dále se zúčastní Michael Peter, CEO Siemens Mobility GmbH, Henri Poupart-Lafarge, prezident firmy Alstom, a Peter Spuhler, CEO Stadler Rail Transport S.A. Na InnoTrans se bude poprvé konat Hyperloop konference, a to v pátek, 23. září v hale 15.2. Pújde o první mezinárodní konferenci na světě na téma vysokorychlostní dopravy. Intenzivně se bude v rámci akce používat nová digitální platforma InnoTrans Plus s kolem 2 500 registrovanými vystavovately a jejich 2 400 výrobků a 1 500 uživatelských profilů – a právě na této platformě si mohou všichni účastníci připravit a případně upravit svou návštěvu veletrhu. Uživatelé si mohou založit profil a propojit se do sítě, informovat se o veletrhu, předem si zorganizovat schůzky a např. se účastnit webinářů. Během InnoTrans zde budou tzv. livestreamy z InnoTrans a celého rámcového programu – Po akci InnoTrans budou dostupné na vyžádání. InnoTrans je předním mezinárodním veletrhem pro dopravní techniku, který se koná pravidelně každý druhý rok v Berlíně. K pěti segmentům veletrhu InnoTrans patří Railway Technology (železniční technologie), Railway Infrastructure (železniční infrastruktura), dále Public Transport (veřejná doprava), Interiors (interiéry) a Tunnel Construction (tunelové konstrukce). Organizátorem veletrhu InnoTrans je společnost Messe Berlin. 13. veletrh InnoTrans se bude konat 20. až 23. září 2022 ve veletržních prostorách Messe Berlin. Více informací www.innotrans.com .

person rebus  date_range 05.08.2022

Německé a mezinárodní dopravní a logistické společnosti se připravují na IAA TRANSPORTATION, který se koná od 20. do 25. září v Hannoveru. 1200 vystavovatelů je z řad známých společností i nováčků.

Odvětví dopravy a logistiky je v těchto ekonomicky náročných časech silné a i nadále se zaměřuje na inovace a udržování osobních kontaktů. Svědčí o tom i blížící se veletrh IAA TRANSPORTATION , kdy je několik týdnů před oficiálním dnem otevření, 20. září, 97 procent výstavní plochy zarezervováno. Se sloganem „People and Goods on the Move“ klade nová IAA TRANSPORTATION větší důraz na inovativní a klimaticky šetrné koncepty a řešení. Poslední setkání dopravního oboru v Hannoveru proběhlo v roce 2018 „ Skutečnost, že téměř všechny prostory jsou obsazeny a mnoho nováčků se rozhodlo do Hannoveru přijet, je důkazem zájmu o osobní setkání, navazování nových i starších kontaktů a diskutování o produktech. Po dvou letech pandemických restrikcí je IAA TRANSPORTATION ideální platformou, " říká generální ředitel VDA Jürgen Mindel. Mezi hlavní vystavovatele na IAA TRANSPORTATION patří letos renomovaní výrobci užitkových automobilů jako Daimler Truck, DAF, Ford, IVECO, MAN a Scania, kteří představí na svých stáncích své nejnovější produkty. Na IAA dorazí přes 1 200 vystavovatelů z více než 40 zemí, jde o mnoho zavedených jmen i start-upů, kteří budou na IAA debutovat, zejména z oblasti technologie, infrastruktury, energetiky, osobní dopravy a dopravy na poslední míli. Patří mezi ně Amazon relay, Linde, Samsung, Siemens a výrobci nových vozidel se zaměřením na udržitelné motory, jako jsou Nikola, Quantron a Volta Trucks. Se svým novým konceptem je IAA TRANSPORTATION přední mezinárodní platformou pro logistiku, užitková vozidla, autobusy a sektor dopravy. Se sloganem „People and Goods on the Move“ se od 20. do 25. září koná na půdě Deutsche Messe AG v Hannoveru. Díky rozšířenému konceptu akcí propojuje relevantní aktéry z oblasti užitkových vozidel, autobusů a logistiky s předními poskytovateli a dodavateli technologií a infrastruktury. Jedním z důležitých cílů nového konceptu jako přední mezinárodní dopravní platformy je více se zaměřit na klimaticky neutrální a technologickou transformaci celého dopravního sektoru. Ve stejném termínu se v Berlíně koná další dopravní akce - InnnoTrans.

person rebus  date_range 04.08.2022

První letošní prázdninový měsíc znamenal na autobusovému trhu útlum, výrobci registrovali jen 29 vozidel, nejvíce Iveco Bus, Setra a Solaris.

Červenec přinesl další pokles registrací osobních vozů, meziročně o 26,93% - přetrvává negativní situace v dodávkách nových vozidel, podle Svazu dovozců automobilů aktuální data ukazují na možné zlepšení až v dalších měsících. Méně osobních aut než letos v červenci se prodalo naposledy v roce 2012. Za prvních 7 měsíců je výsledek nejnižší od roku 2014. Rostou registrace vozidel s alternativními pohony, v červenci jejich podíl dosáhl 19,8%, z toho je 11,8% hybridů bez vnějšího dobíjení. Podíl elektrických vozidel činil 2,3%, včetně PLUG-IN hybridů pak 4%. I v ostatních kategoriích došlo v období od ledna do července k meziročním poklesům, s výjimkou autobusů, které si přes červencový propad udržují meziroční růst, a motocyklů, které pokračují v rekordních počtech. V období 1‑7/2022 bylo v ČR registrováno celkem 112 364 nových osobních automobilů, 9 932 lehkých užitkových automobilů, 915 autobusů, 5 067 nákladních vozidel, 17 956 motocyklů. Za stejné období minulého roku to bylo 131 210 osobních automobilů, 10 776 lehkých užitkových automobilů, 716 autobusů, 5 123 nákladních vozidel a 15 087 motocyklů. Autobusů bylo registrováno za celé období roku 2022 o 27,79% vozidel více (nárůst ze 716 ks na 915 ks, tj. o 199 ks). První je značka Iveco Bus s 338 registrovanými autobusy (36,94%), následují SOR – 244 ks (26,67%), Setra – 161 ks (17,60%), Mercedes-Benz – 42 ks (4,59%), MAN – 27 ks (2,95%), Iveco – 23 ks (2,51%), Solaris – 21 ks (2,30%), Isuzu – 15 ks (1,64%), Škoda – 14 ks (1,53%), Ford – 10 ks (1,09%). V červenci si autobusový trh vybíral dovolenou, bylo registrováno jen 29 vozidel. Jde o druhý nejmenší počet ve stejném měsíci za posledních 15 let. Iveco Bus registrovala 9 ks, Setra 7 ks, Solaris 5 ks a SOR 3 ks. Nejvíce autobusů je určeno pro Středočeský kraj (12 ks), dále Plzeňský (5 ks) a pro Vysočinu (4 ks). Naopak měsíce květen (242 autobusů) a červen (177 ks) byly z hlediska počtu registrací rekordní. Zdroj dat: SDA

person rebus  date_range 03.08.2022

Podle nejnovějšího turistického barometru Světové organizace cestovního ruchu se mezinárodní cestovní ruch v prvních pěti měsících roku 2022 podstatně zvýšil. A to i přes rostoucí nepříznivou ekonomickou a geopolitickou situaci.

Během prvních pěti měsícců roku 2022 bylo podle Světové organizace cestovního ruchu OSN UNWTO registrováno po celém světě téměř 250 milionů mezinárodních příjezdů, oproti 77 milionům v roce 2021. Znamená to, že turistický ruch dosáhl téměř poloviny (46 %) úrovně před pandemií v roce 2019. „ Oživení cestovního ruchu v mnoha částech světa zrychlilo a překonalo výzvy, které mu stojí v cestě ,“ řekl generální tajemník UNWTO Zurab Pololikashvili. Zároveň však varuje před před ekonomickými a geopolitickými výzvami, které by mohly mít na sektor dopad zbývající část roku i v dalším období. Nejvíce mezinárodních návštěvníků přivítala Evropa a Amerika V Evropě bylo registrováno od ledna do května více než čtyřikrát více mezinárodních příjezdů než v prvních pěti měsících roku 2021 (+350 %) díky silné poptávce v regionu a rušení pandemických omezení. Zvlášť pozitivní vývoj byl během velikonočnícho měsíce dubna (+458 %). V Severní a Jižní Americe se příjezdy celkově více než zdvojnásobily (+112 %). Vývoj se však porovnává proti slabým výsledkům v roce 2021 a příjezdy zůstávají v obou regionech celkově o 36 % a 40 % pod úrovní z roku 2019. Stejný vzorec se opakuje i v jiných regionech. Mezinárodní cestovní ruch na Středním východě (+157 %) a Africe (+156 %) zůstal o 54 % a 50 % pod úrovní roku 2019. V Asii a Tichomoří se počet příjezdů téměř zdvojnásobil (+94 %), čísla však byla o 90 % nižší než v roce 2019, protože hranice některých zemí pro běžné turisty zůstaly uzavřeny. Lepší výsledky jsou vidět po uvolnění restrikcí v dubnu a květnu. Zotavení na 70 až 80 % úrovně před pandemií hlásí Karibik a Střední Amerika, následované jižním Středozemím, západní a severní Evropou. Některé destinace jako Americké Panenské ostrovy, St. Maarten, Moldavsko, Albánie, Honduras a Portoriko dokonce překonaly úroveň roku 2019. V souladu s oživením rostly výdaje turistů z Francie, Německa, Itálie a Spojených států, Indie, Saúdské Arábie a Kataru. Příjmy z mezinárodního cestovního ruchu dosáhly úroveň před pandemií v zemích jako Moldavská republika, Srbsko, Seychely, Rumunsko, Severní Makedonie, Svatá Lucie, Bosna a Hercegovina, Albánie, Pákistán, Súdán, Turecko, Bangladéš, Salvador, Mexiko, Chorvatsko a Portugalsko. Během letošní letní sezóny na severní polokouli se očekávají stále pozitivní výsledky, na které bude mít vliv zmírnění nebo zrušení cestovních omezení ve stále více destinacích. K 22. červenci nemělo 62 destinací (z toho 39 v Evropě) žádná omezení související s COVID-19 a stále větší počet destinací v Asii je začal zmírňovat. Výhled UNWTO naznačuje, že mezinárodní příjezdy dosáhnou v roce 2022 55 % až 70 % úrovně před pandemií. Výsledky závisí na vývoji souvisejích okolností, měnících se omezení v cestování, pokračující inflaci, včetně vysokých cen energií, a celkových ekonomických podmínkách a vývoji války na Ukrajině. Mezinárodní cestovní ruch by mohly ovlivnit i současné problémy, například s nedostatkem personálu. Scénáře podle regionů ukazují, že nejlepší výsledky v roce 2022 zaznamenají Evropa a Amerika, zatímco Asie a Tichomoří budou z důvodu restrikcí zaostávat. Mezinárodní příjezdy turistů do Evropy by se mohly v roce 2022 vyšplhat podle aktuálních podmínek na 65 % nebo 80 % úrovně z roku 2019, zatímco v Americe by mohly dosáhnout 63 % až 76 %. V Africe a na Středním východě by mohly dosáhnout asi 50 % až 70 % úrovně před pandemií, zatímco v Asii a Tichomoří předpovídá UNWTO v nejlepším případě 30 % úrovně z roku 2019 kvůli přísnějším politikám a omezením.

person rebus  date_range 02.08.2022

Premiéra Urbino 18 hydrogen proběhne 14. září online jako součást mezinárodní konference o e-mobilitě #SolarisTalks 2022.

Nejnovějším modelem v nabídce Solaris je nová generace vozidla na vodíkový pohon. Zároveň s odhalením nového autobusu s nulovými emisemi zve Solaris na třetí ročník konference #SolarisTalks: "Tato akce věnovaná e-mobilitě je výjimečnou příležitostí vyslechnout si prezentace odborníků a poučit se ze zkušeností praktiků, kteří vyvíjejí moderní bezemisní veřejnou dopravu". Konferenci i premiéru bude možné bez předchozí registrace na www.solarisbus.com . Dvanáctimetrový Solaris Urbino 12 hydrogen měl premiéru v roce 2019. Jeho kloubová verze přijíždí letos. Mezi prvními dopravci, kteří nový model Urbina na vodík otestují, bude pravděpodobně největší provozovatel elektrických autobusů s palivovými články - Regionalverkehr v Kolíně nad Rýnem.

person rebus  date_range 01.08.2022

Celkově se registrace užitkových vozidel za první pololetí i v červnu propadly o 22,5 % a čítají 144 210 kusů, zákazníci přestávají mít zájem o dodávky. V červnu se snížily i registrace autobusů, ne ale v ČR.

V červnu 2022 se registrace užitkových vozidel v EU ve srovnání s červnem 2021 propadly o 22,5 % a čítají 144 210 kusů. Tento pokles je způsoben především poklesem prodeje nových dodávek (tento segment tvoří 80 % celkových registrací užitkových vozidel, v červnu šlo o více než 115 tisíc kusů), který naopak kompenzoval nárůst registrací nákladních vozidel. Čtyři největší trhy v EU zaznamenaly dvouciferné ztráty: Španělsko (-26,9 %), Německo (-26,1 %), Itálie (-21,3 %) a Francie (-20,9 %). Všechny tyto klíčové trhy zaznamelaly pokles i za celé pololetí, proto se během první poloviny roku 2022 registrace užitkových vozidel v Evropské unii snížily o 20,3 %. Pokud jde o autobusy , v červnu se jejich registrace snížily o 8,7 % na 2 394 ks. A to i přes velký nárůst v některých zemích. Nejvyšší nárůst zaznamenalo Portugalsko s 337 ks (+953,1 %), Itálie s 256 ks znamená +27,4 %, Česká republika se 177 ks zvýšila registrace o více než 172 %. Naopak Německo a Francie hlásí pokles registrací o 36,7 %, resp. 27 %. Španělský trh zůstal meziročně téměř na stejné úrovni. Naopak pokres byl ve státech východní části EU. Bulharsko o 67,7 %, Maďarsko o 72,3 %, Rumunsko o 15,6 %, Slovensko o 34,2 %. V roce 2022 se registrace nových autobusů v celé EU zatím zvýšily o 2,8 %, a to díky výraznému nárůstu v březnu a květnu. Mezi čtyřmi klíčovými trhy v regionu vykázalo nejsilnější výsledek Španělsko s 1 101 ks (+46,2 %). Francie zůstala s 2 439 ks stabilní (+0,2 %), zatímco Německo s 2 087 ks (-20,5 %) a Itálie s 1 467 ks (10,5 %) klesly. K dobrém výsledku přispěla i Česká republika s 886 registrovanými autobusy (+46,9 %), stejně tak Portugalsko s 851 ks (+188,5 %). Ve Spojeném Království registrovali za první pololetí 2 519 autobusů a autokarů, o více než 30 % meziročně více, ve Švýcarsku 166 autobusů, o 25,6 % méně. V České republice bylo registrováno v červnu 2 723 všech užitkových vozidel , což znamená nárůst o 3,7 %. Za první pololetí jde o meziroční pokles o 1,1 % (14 214 vozidel). O nové dodávky je menší zájem i v Česku, v červnu bylo registrováno o 3,7 % méně kusů a za celé pololetí o 5,2 %. Zdroj dat ACEA

person rebus  date_range 27.07.2022
Reklama
C.I.E.B.
Reklama
Škoda
Reklama
BUSE
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací