Pro cestující
Rada Středočeského kraje 29. května doporučila zastupitelstvu schválení návrhu na rozšíření režimu nástupu všemi dveřmi na většinu příměstských autobusových linek vyjíždějících z Prahy do regionu. Novinka by měla začít platit od 1. srpna 2025 a bude se týkat celkem 110 linek, včetně nočních spojů. IDSK zvýší přepravní kontrolu. Cestující se musí připravit na větší počet revizorů.
Režim nástupu všemi dveřmi byl ve Středočeském kraji od května 2024 testován v rámci pilotního projektu , který prokázal zkrácení jízdních dob a zvýšení komfortu cestujících. Přestože došlo k mírnému poklesu tržeb u některých méně vytížených linek, rychlejší odbavení a plánované posílení přepravních kontrol umožní projekt spustit ve větším rozsahu. „ Veřejná doprava musí být rychlá, spolehlivá a uživatelsky přívětivá. Nástup všemi dveřmi je jedním z kroků, jak toho dosáhnout. Cestujícím výrazně urychlí nástup, zkrátíme jízdní dobu a zlepšíme plynulost provozu. Projekt zároveň pečlivě sledujeme, protože zde jde i o to, jak změny dopadnou na chování cestujících – pokud by výrazně stoupl počet jízd načerno a byly by výrazně negativní dopady na tržby, jsme připraveni změny přehodnotit. I z tohoto důvodu musí cestující počítat s daleko větším počtem kontrol ze strany revizorů “ uvedl radní pro veřejnou dopravu a mobilitu Petr Borecký. Rozšíření režimu bude platit na linkách čísla 300, 400 a 900, které zajišťují spojení Prahy s nejbližším okolím. Výjimku tvoří mezikrajské linky a spoje expresního charakteru, kde zatím není možné zaručit dostatečnou přepravní kontrolu. Právě ta je pro úspěch systému klíčová – Středočeský kraj proto navýší počet revizorů a bude pravidelně vyhodnocovat ekonomické dopady celého projektu. Projekt bude do konce roku 2026 pravidelně vyhodnocován. V případě zásadních výpadků tržeb bude možné jeho předčasné ukončení. O schválení projektu nástupu všemi dveřmi rozhodnou krajští zastupitelé. Z TZ Středočeského kraje
Od pátku 30. května se opět rozjedou přímé autobusové spoje do Chorvatska. O den později, 1. června, odstartuje provoz nové autobusové linky z Ostravy na polská letiště v Katovicích a Krakově. Posíleno bude také spojení na vídeňské letiště, které nově nabídne až deset přímých spojů denně z Brna.
Prodej jízdenek na letní spoje do Chorvatska je již zahájen. První autobusy vyrazí na trasu Praha–Brno–Bratislava–Split 30. května. Spoje budou v okrajových měsících jezdit třikrát týdně, v hlavní sezoně, která začíná 16. června, pak denně. Cestující se dostanou nejen do Splitu, ale také do dalších oblíbených destinací, jako jsou Zadar, Šibenik, Primošten či Trogir. S novou linkou Ostrava–Katovice–Krakov pohodlně na letiště Od 1. června nabídne RegioJet pravidelné spojení z Ostravy na letiště v Katovicích a Krakově, a to téměř každé dvě hodiny. Cestujícím poslouží zcela nové luxusní patrové autobusy s prémiovým uspořádáním sedadel 2+1. Nová linka je výhodnou volbou pro cestující z celé České republiky i Slovenska – přímo v Ostravě na ni pohodlně navazují IC vlaky RegioJet z Prahy a Košic nebo rychlíky linky R8 Brno–Ostrava–Bohumín. RegioJet navíc nabízí záruku odletu a garanci přestupu při návazných spojích. Polská letiště a Vídeň: široká nabídka destinací a vynikající dostupnost Letiště v Krakově a Katovicích patří k nejrychleji rostoucím v regionu a představují stále oblíbenější volbu pro české cestující – zejména ze severní Moravy a Slezska. Oproti českým letištím nabízejí výrazně širší síť pravidelných leteckých spojení, a to nejen po Evropě, ale i do mimoevropských destinací – často za velmi příznivé ceny. Na obou letištích působí zejména nízkonákladoví dopravci jako Ryanair, Wizz Air a LOT Polish Airlines, kteří zajišťují vysokou frekvenci letů a konkurenceschopné cenové nabídky. Čeští cestující tak mohou vybírat z desítek destinací včetně Londýna, Říma, Barcelony, Amsterdamu, Paříže, Istanbulu či Tel Avivu. Kromě široké nabídky spojů je velkým benefitem i vynikající dopravní dostupnost – z Ostravy trvá cesta na letiště v Katovicích přibližně hodinu a půl, do Krakova necelé tři hodiny. Vídeňské letiště bude od léta ještě lépe dostupné – RegioJet plánuje od června navýšit počet přímých spojů z Brna ze sedmi na deset denně. Díky tomu vznikne ještě pohodlnější propojení s jedním z nejvýznamnějších evropských letišť, které nabízí množství dálkových i nízkonákladových letů. Nová generace autobusového komfortu RegioJet nasazuje na své mezinárodní linky výhradně nejmodernější dvoupodlažní autobusy Setra , které zajišťují špičkový komfort nejen na nové trase z Ostravy na polská letiště nebo na letní spoje do Chorvatska, ale i na řadě dalších evropských linek – například do Berlína, Mnichova, Budapešti, Londýna, Paříže či Amsterdamu. Horní patro autobusů nabízí s uspořádáním sedadel 2+1 s nadstandardním prostorem a větším soukromím při cestování. Cestující se mohou těšit na plně polohovatelná křesla s ergonomickými stolky, individuálním multimediálním systémem pro sledování filmů, hraní her nebo čtení online tisku. Samozřejmostí je rychlé Wi-Fi připojení, zásuvky 230V, USB/USB-C porty, a také bohatá nabídka občerstvení: zdarma zrnková káva z profesionálního kávovaru včetně ledových variant, pítko na vodu i samoobslužný automat s občerstvením.
Na třetí největší trh s autobusovou dopravou na světě vstupuje FlixBus se svými místními partnery 27. května 2025. První síť propojí šest zastávek s uzly v Mexico City a Monterrey, díky tranzitní stanici v Monterrey budou mexická města propojena s USA a Kanadou.
" Cestování autobusem už nebude stejné. Trh v Mexiku po léta funguje podle stejných pravidel: vysoké ceny, nízké inovace, zjevný nedostatek závazku vůči životnímu prostředí a nepříznivé prostředí, které omezuje konkurenci a zkušenosti uživatelů. Mexiko si zaslouží nový způsob cestování. S jízdným až o 40% nižšími než na současném trhu, mezinárodní síť s místními dopravci, cestující v centru pozornosti, 100% digitální procesy, větší možnosti flexibility, Flix je zde, aby změnil pravidla hry. Nová éra meziměstské dopravy v naší zemi začíná ," řekl Carlos Magaña, generální ředitel společnosti Flix Mexico. Od 27. května bude síť zahrnovat pět mexických států a propojí klíčová města, včetně Mexico City, Monterrey, Torreónu, Querétara, San Luis Potosí a Matehualy. I když budou tyto nové zastávky přímo propojeny, Monterrey v současné době obsluhuje společnost Greyhound a je již součástí sítě Flix North America. Díky tranzitní stanici v Monterrey mohou Mexičané nyní cestovat do více než 1600 destinací ve Spojených státech a Kanadě. Flix uvádí na trh své první zelené autobusy v Mexiku ve spolupráci se třemi místními autobusovými partnery. Po rychlé expanzi po Evropě, Severní Americe, Indii, Brazílii a Chile představuje Mexiko další milník v misi Flixu. "S více než 560 jízdami za měsíc, až 5 odjezdů denně a 13 možnými kombinacemi budou mít cestující více možností, jak od prvního dne naplánovat svou cestu flexibilně, levně a spolehlivě." Díky spolupráci s Greyhound propojí Mexico City a Monterrey s více než 1 600 destinacemi ve Spojených státech a Kanadě. Umožní cestovat autobusem, z jediné platformy do měst, jako je New York, Los Angeles, Chicago, Las Vegas, San Diego, Phoenix, Vancouver, Toronto a dalších. Vstup na trh oslaví FlixBus jízdenkami za speciální poplatek od 30 pesos (přibližně 34 Kč). Předprodej jízdenek začal 22. května prostřednictvím webových stránek, mobilní aplikace (iOS a Android) a v kancelářích v Mexico City, Querétaru, San Luis Potosí, Monterrey a Torreón.
Rada Středočeského kraje 22. května 2025 projednala a doporučila krajským zastupitelům ke schválení návrh na úpravu cen jízdného v systému Pražské integrované dopravy od 1. ledna 2026. Papírové jízdenky budou dražší o 30 procent, elektronické o 20 procent. K navýšení základních tarifních cen dochází poprvé od roku 2022. Důvodem je podle kraje rostoucí rozdíl mezi reálnými náklady na zajištění veřejné dopravy a výnosy z jízdného. O navýšení jízdného rozhodnou krajští zastupitelé.
Výdaje Středočeského kraje na dopravní obslužnost dosáhnou v příštím roce 5,2 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o více než 13 %. Současně klesá podíl pokrytí nákladů tržbami – v roce 2024 činil 31,8 %, v roce 2025 už jen 29,1 %. Bez odpovídající úpravy Tarifu PID by tak systém z dlouhodobého hlediska nebyl udržitelný. „ Veřejná doprava má zůstat kvalitní, dostupná a spolehlivá. Ale nemůže fungovat bez odpovídajícího financování. V posledních čtyřech letech vzrostly náklady na zajištění dopravní obslužnosti téměř o 30 %. Současný tarif už tuto realitu neodráží. Pokud chceme nadále obnovovat vozidla, zavádět bezemisní technologie a rozvíjet infrastrukturu, musíme přistoupit k úpravě jízdného ,“ vysvětluje důvody zvýšení cen jízdného radní pro veřejnou dopravu a mobilitu Petr Borecký prostřednictvím tiskové zprávy. Změna cen se týká jak jednotlivých jízdenek, tak předplacených časových kuponů, a nově rozlišuje mezi jízdným zakoupeným v papírové podobě a elektronicky (např. v aplikaci PID Lítačka). Zatímco u papírových jízdenek je navrženo navýšení o 30 %, elektronické jízdné má být zvýšeno pouze o 20 %, což má motivovat cestující k využívání digitálních kanálů a zefektivnit odbavení. Například běžná 30minutová jízdenka pro tři tarifní pásma (typicky pro cesty mezi Prahou a přilehlými částmi Středočeského kraje) se v papírové podobě zvýší z 30 Kč na 39 Kč, v aplikaci PID Lítačka pak bude stát 36 Kč. Nejkratší jízdné pro dvě pásma vzroste z 20 Kč na 26 Kč (papírově) a 24 Kč (elektronicky). Dlouhé relace přes 13 pásem budou stát až 208 Kč v papírové a 192 Kč v elektronické podobě. Zdražení se dotkne i přepravného, které se zvyšuje z 20 na 25 Kč (papírově) a 23 Kč (elektronicky). Jízdní doklady pro děti, studenty a seniory zůstávají i nadále zvýhodněné. Zvýšení jízdného by mělo přinést přibližně 375 milionů korun ročně a přispět k udržení poměru výnosů z jízdného na krytí nákladů kolem 35 %. Součástí změn bude rovněž zavedení nových produktů, například skupinového jízdného nebo příplatku za první třídu ve vlacích na linkách S49 a S61. Kraj zároveň plánuje zavést mechanismus automatické valorizace jízdného v návaznosti na inflaci, podobně jako je tomu u státních železničních tarifů. Navržené navýšení cen bude předloženo ke schválení Zastupitelstvu Středočeského kraje. Kraj návrh připravil ve spolupráci s hlavním městem Prahou, které je partnerem v systému PID. Úprava bude po schválení Radou Středočeského kraje a Zastupitelstvem projednávána také v orgánech hlavního města. Nový tarif by měl, v případě schválení, začít platit od 1. ledna 2026.
Společnost AUTO-BEY od čtvrtka 8. května 2025 výrazně navýší počty svých spojů mezi Prahou a Vysočinou. Stávající nabídku dálkových spojů z Prahy do Jihlavy a Třebíče nově doplní pod obchodní značkou Express Vysočina spoje mezi Prahou, Pelhřimovem a Kamenicí nad Lipou. Nové autobusy IVECO EVADYS poznáte podle speciální grafiky.
Nová autobusová linka Express Vysočina nabídne 40 pohodlných a expresních spojů týdně mezi Prahou, Loktem u Čechtic, Humpolcem, Pelhřimovem a Kamenicí nad Lipou. V pracovních dnech a v sobotu dopravce nabídne 3 páry spojů, v neděli dva. Společně s linkou Praha - Třebíč cestujícím nabídne na výběr z téměř 70 spojů týdně a obě linky ponesou společný obchodní název Express Vysočina. V Praze spoje budou začínat a končit na autobusovém nádraží Roztyly u stanice metra C. V Humpolci zastaví u Polikliniky, v Pelhřimově na zastávce Říčanského III a pro výstup také na Pražské. V Kamenici nad Lipou zajíždí na autobusové nádraží. Jízdenky je možné koupit online v e-shopu AUTO-BEY a u prodejců jízdenek Bileto a v IDOS. Do výše kapacity vozidla lze zakoupit jízdenku také u řidiče s možností platby kartou i v hotovosti. Cena plnocenné jízdenky v předprodeji z Prahy do Humpolce i Pelhřimova startuje na 129 korunách, do Kamenice nad Lipou koupíte nejlevnější jízdenku od 159 korun. Z Pelhřimova se do Prahy dostanete za 90 minut, z Kamenice nad Lipou za necelé 2 hodiny. Cestující si mohou při nákupu jízdenek vybrat, kolik za jízdenku zaplatí v závislosti na spoji, dni v týdnu i době nákupu jízdenky předem. Na lince platí dynamické ceny jízdného. Cena se mění v závislosti na obsazenosti konkrétního spoje. Za nižší ceny cestující nakoupí jízdenky v nejslabších dnech týdne, naopak ve špičkách může být cena jízdného vyšší. Nejvýhodněji vždy vyjde nákup přímo v e-shopu dopravce nawww.autobey.cz, kde za každý nákup a uskutečněnou jízdu cestující získá cashback ve výši 10% z ceny jízdenky v kreditech na nákup další jízdenky. Jízdenky jsou již v prodeji. Nové autobusy pro Express Vysočina Na linku budou nasazeny přednostně nové autobusy IVECO EVADYS s délkou 13 metrů, pro 57 sedících cestujících, vybavené mimo jiné například klimatizací, USB zásuvkami, WiFi a pohodlnými polohovatelnými sedadly s bezpečnostními pásy, dostatkem místa pro nohy a úložnými prostory pro zavazadla. Vozidla poznáte podle grafiky Express Vysočina. “ Novou linkou reagujeme na situaci na trase, na kterou tímto vstupujeme s cílem zvýšit cestujícím komfort, bezpečnost a hlavně spolehlivost dopravy z Pelhřimovska a Humpolecka do Prahy a zpět. Cílíme hlavně na cestující pravidelně dojíždějící například za prací, obchodem či studiem. Věříme, že na trasu přineseme kvalitní a spolehlivé služby s vysokým standardem, který držíme na lince Praha-Jihlava-Třebíč ,” uvedla za AUTO-BEY majitelka, Zuzka Nebřenská. Nové přímé spoje: Kamenice nad Lipou – Praha V pracovních dnech: 6:45, 12:45; V sobotu: 5:35; V neděli: 9:25, 17:25 Pelhřimov - Praha V pracovních dnech: 7:06, 13:06, 15:06; V sobotu 6:00, 10:15, 15:004; V neděli 9:45 a 17:45; Z Humpolce spoje odjíždí o cca 20 minut později. Praha - Loket u Čechtic – Humpolec – Kamenice nad Lipou V pracovních dnech: 10:20, 13:00 a 17:35, v sobotu 8:25, 12:30 a 17:35; v neděli 13:00 a 20:00 Autobusový dopravce AUTO-BEY vstoupil na trh linkové dopravy v roce 2020, v oboru autobusové dopravy je již od roku 1994. Aktuálně provozuje dálkové autobusy na lince Praha – Jihlava - Třebíč, kde patří k předním dopravcům s nejvyšším počtem nabízených spojů. V segmentu zájezdové dopravy poskytuje přepravní služby pro tuzemskou i zahraniční klientelu po Česku i celé Evropě. AUTO-BEY
Po vyhodnocení provozu PID Haló na Českobrodsku se rozhodl Středočeský kraj od 22. dubna 2025 k optimalizaci provozu a zároveň k jeho rozšíření do okolí obce Pečky. Optimalizace zároveň umožní využít jedno z vozidel k obsluze nové lokality v okolí Peček, aniž by se navýšil rozpočet na provoz. Poptávková doprava tak nově posílí linku S11 ve spojení Plaňan s Pečkami a rozšíří provoz mezi Pečkami a Poděbrady. Večerní poptávková doprava PID Haló tak nově pokryje přibližně 230 km² Středočeského kraje, kde žije zhruba 50 000 obyvatel.
Podle IDSK prokázal pilotní projekt PID Haló značný zájem o poptávkovou dopravu . Večerní rozvozy od vlaků v Českém Brodě využilo již přes 4 000 cestujících. Například průměrný páteční večer zaznamenává více než 40 cestujících, kteří směřují z nádraží v Českém Brodě do různých lokalit. Na Českobrodsku vyjely první dvě vozidla Mercedes-Benz Sprinter 9. srpna 2024 . „ Takový objem cestujících by bylo neefektivní obsluhovat klasickými autobusy s vyššími provozními náklady. V rámci vyhodnocení pilotního projektu proto analyzujeme různé parametry, včetně těch ekonomických. Zjistili jsme, že některé relace jsou natolik vytížené, že mikrobus PID Haló je obsluhuje prakticky s každým vlakem. Naopak jiné relace jsou využívány minimálně, někdy dokonce pouze jedním cestujícím. Vnímáme navíc zájem cestujících i dalších obcí v regionu o zapojení do projektu PID Haló ,“ konstatuje Petr Borecký, radní Středočeského kraje pro oblast veřejné dopravy a mobility, v tiskové zprávě. „ Cílem úprav je častější slučování cest zákazníků do jednoho vozidla. Nyní již nebudeme vázáni na každý vlak v Českém Brodě, což nám umožní obsluhovat i další oblasti, po kterých je poptávka od cestujících, jako je například část Svatbín nebo obce severně od Českého Brodu. Slučováním jízd chceme docílit nižší ceny za provoz této služby, “ doplňuje Zdeněk Šponar, ředitel IDSK. Středočeský kraj
V Uherském Hradišti před Velikonocemi vyjíždí první dva vozy Mercedes–Benz Citaro K o délce 10,5 metru. V průběhu dubna a května bude do provozu postupně zařazováno devět autobusů Mercedes-Benz Citaro K, které provozuje dopravce Znojemská dopravní společnost – Psota. Ty následně doplní i čtyři elektrobusy MAN Lion’s City 10E.
Městskou hromadnou dopravu v Uherském Hradišti od 1. února 2025 zajišťuje nový dopravce Znojemská dopravní společnost - Psota . Ten musel z důvodů pozdní dodávky nových autobusů nasadit do provozu starší vozidla. Na Velikonoce už vyjedou první nová Citara. Jako první v České republice je Daimler Buses Česká republika dodává právě do Uherského Hradiště. Zcela nízkopodlažní vozy se třemi dveřmi mají u prostředních dveří automaty pro prodej jízdenek bankovní kartou, jsou vybaveny klimatizací s filtraci vzduchu, mají bezpečnostní systémy ADAS a dva budou poháněny biopalivem HVO (hydrogenovaný rostlinný olej), což snižuje úroveň emisí oxidu uhličitého až o 85 % oproti používání nafty. Kromě vnějších a vnitřních informačních panelů jsou vybaveny akustickými hlásiči informací o lince a trase pro nevidomé a slabozraké a systémem automatického sčítání cestujících.
Ve středu 16. dubna 2025 poslal Koordinátor veřejné dopravy Moravskoslezského kraje do ulic Ostravy trolejbus s celovozovou reklamou zaměřenou na výhodné cestování s ODIS. Reklamní kampaň na vozidlech se setkala s pozitivními ohlasy veřejnosti, proto se ke karmínově červené tramvaji v Ostravě a trolejbusu Škoda 26 Tr v Opavě vydal do Ostravy trolejbus Škoda 26 Tr. V podobném designu vyjedou v prosinci autobusy Transdev Slezsko.
„ Neustále hledáme nové způsoby, jak veřejnou dopravu v kraji cestujícím přiblížit a zatraktivnit. Celovozové polepy jsou skvělou příležitostí, jak vizuálně i obsahově představit výhody cestování s ODISem – od ODISky přes ODISapku až po výhodné 24hodinové jízdenky. Zároveň jsou tato vozidla dobře viditelná, pohybují se po frekventovaných trasách a jejich výrazný design přirozeně upoutává pozornost široké veřejnosti ,“ uvedl Aleš Stejskal, jednatel společnosti Koordinátor ODIS. Reklamní vozidla mají u cestujících i veřejnosti úspěch. " Z Opavy máme na reklamní trolejbus výborné ohlasy, což nás utvrdilo v rozhodnutí pokračovat v této formě propagace. Věříme, že i nový ostravský trolejbus pomůže dál šířit povědomí o ODISu a přiblížit jeho služby lidem v kraji, “ dodává Aleš Stejskal. Barva polepu odkazuje na novou vizuální identitu krajské dopravy – karmínově červený odstín by měly postupně nést i nové autobusy financované z veřejných prostředků, které se poprvé objeví v provozu v prosinci 2025 v oblasti Jablunkovska a Třinecka, kde dopravní obslužnost nově zajistí společnost Transdev Slezsko na základě desetileté smlouvy .
Noční linky na oblíbené chorvatské pobřeží budou zahájeny už 16. dubna, čeští turisté tak mohou destinace na Istrii, Kvarneru i v Dalmácii navštívit ještě před Velikonoci. Do Chorvatska je možné dojet autobusem bez přestupu z šesti českých měst. Od poloviny dubna budou autobusy jedenácti linek v závislosti na trase jezdit 4 až 5 dní v týdnu, v hlavní sezóně pak každý den.
„ Oproti loňskému roku jsme výrazně optimalizovali jízdní řády a rozšířili možnosti nástupu z méně frekventovaných zastávek. V letošní sezóně se cestující budou moci dostat z Česka přímo do sedmnácti letovisek v Chorvatsku ,“ vysvětluje Michal Leman, viceprezident společnosti Flix pro region Europe East. „ Vstup Chorvatska do eurozóny a Schengenského prostoru kompletně změnil dynamiku cestování do této destinace. Absence kontrol na hranicích a jednotná měna přináší zcela nový zážitek z cesty – plynulou jízdu bez jakýchkoliv přerušení až k tyrkysovým vodám Jadranu ," uvádí Tomáš Beránek, mluvčí společnosti FlixBus. Kam z Česka do Chorvatska: Z Prahy -> na Istrii: 16.4.-22.6. pětkrát týdně, 23.6.-30.9. každý den – noční spoj, odjezd v 18.20, možnost přistoupit v Táboře, Českých Budějovicích a Českém Krumlově. Příjezd: 8.40 Rovinj, 9.25 Pula Z Prahy -> do Kvarnerského zálivu : Celoročné přes noc, odjezd ve 21.10, příjezd 8.45 Rijeka Každodenně 14.4.-27.4. a 2.6.-28.9., pět dní v týdnu (čtvrtek-pondělí) 28.4.-1.6., odjezd 8:50. Příjezd do Opatije 21.15, a do Rijeky 21.35 Z Prahy -> do Dalmácie : 17.4.-30.10. čtyři dny v týdnu (čtvrtek-neděle), 2.6.-28.9. každodenně, odjezd 16.50, příjezd 5.35 do Zadaru 5.35 a do Splitu 8:35 Z Moravy -> na Istrii: Každodenně 14.4.-27.4. a 2.6.-28.9., pět dní v týdnu (čtvrtek-pondělí) 28.4.-1.6., odjezd z Ostravy 23.10.. z Brna 1:35. Příjezd do Rovinju 12.55, do Puly 13.45 Z Moravy -> do Kvarnerského zálivu: Celoročně pět dní v týdnu (středa-neděle) do Rijeky, 16.6.-7.9.každodenně až na ostrov Krk, odjezd z Brna 19.55, příjezd do Rijeky 6:30, do Krku 7:50, do Bašky 8:30 Z Moravy -> do Dalmácie: 23.6.-2.10., odjezd z Ostravy 20:25, Brna 22:35, příjezd 9:50 do Zadaru, 13:15 do Splitu Do Záhřebu (a dál) Celoroční spojení mezi Prahou (případně Brnem, Jihlavou a Znojmem) a Záhřebem. V návaznosti na spojení pětkrát až sedmkrát týdně. Odjezdy z Prahy v 2:20, 9:50, 11:50, 21:10 a 23:25. Ze Záhřebu se pak rozjíždějí linky po Chorvatsku, ale též do sousedních zemí. Trasování linek do Chorvatska . FlixBus letos slibuje mimořádě atraktivní cenovou politiku. S možností přistoupit také do linek mířících na Jadran z Polska, Slovenska, Německa a dalších zemí se zvyšuje flexibilita a dostupnost i přímým spojením například do Dubrovníku, na Makarskou nebo do Crikvenice. Už od dubna jezdí FlixBus také k Baltu . FlixBus
Od pátku 11. dubna 2025 probíhají na lince 801 zkušební jízdy nového elektrobusu a přeprava cestujících je v něm zdarma. Do léta by mělo být ve městě všech šest autobusů MAN Lion's City 10 E. Více o MHD v Kutné Hoře .
Podle Koordinátora Veřejné hromadné dopravy Kutná Hora jezdí od 14:00 do 18:00 každou celou hodinu z hlavního nádraží na Fučíkovu.