Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Technika

Anadolu Automobil Rom, zástupce SOR Libchavy v Rumunsku, dodala čtyři elektrické autobusy SOR EBN 9,5 pro veřejnou dopravu mezi obcemi Mioveni a Davidești a její částí Colibasi, které se rozhodly využít dotační program a modernizovat bezemisními autobusy místní veřejnou dopravu.

Projekt úspěšně realizovaly společně radnice Mioveni a Anadolu Automobil Rom v rámci Národního programu obnovy a odolnosti (PNRR) s investicí 8,585 mil. lei (přibližně 42 mil. Kč). Radnice zdůrazňuje, že nové autobusy nyní procházejí testovací fází na trase a po jejich zapojení do veřejné dopravy dojde k rozšíření ekologické a efektivní dopravní sítě v regionu. Oblast leží asi 130 km severozápadně od Bukurešti. Autobusy SOR EBN 9,5 přepraví až 69 cestujících. Jsou standardně vybaveny klimatizací, informačním a komunikačním systémem a novými asistenčními prvky, které jsou v souladu s legislativou platnou od července 2024. " Naše společnost zvítězila v tomto výběrovém řízení jak díky kvalitě nabízených autobusů vyráběných v ČR, tak díky konkurenceschopné ceně a maximální dodací lhůtě 12 měsíců od data objednávky ," uvedla Anadolu Automobil Rom. SOR EBN 9,5 je poháněn elektromotorem o jmenovitém výkonu 120 kW a maximálním 143 kW. Grantovaná autonomie je přes 200 km. Díky nezávislému systému regulace teploty lze baterie nabíjet rychle i pomalu, aby byla zajištěna dlouhá životnost v optimálních podmínkách pro udržení výkonu akumulace elektrické energie. Vozy mají samostatný systém naftového topení Webasto, které umožňuje účinné vytápění s velmi nízkou spotřebou paliva a nepřetěžuje trakční baterie vozidla. Součástí dodávky jsou čtyři 43 kW pomalé nabíjecí stanice a dvě 150 kW rychlonabíječky. Na začátku roku 2025 přijedou SOR ENS 12 do Tarnaveni, SOR EBN 9,5 do Ploiesti a Zalau, a do Bulharska do Perniku a Slivenu.

person rebus  date_range 01.11.2024

Dopravní podnik Bratislava (DPB) plánuje rozšířit svůj vozový park o další kloubové autobusy. Po probíhající zakázce na 240 dieselových a plynových vybere dodavatele kloubových elektrických autobusů. Bezemisní nízkopodlažní vozidla přinesou komfortní tišší provoz pro cestující a přispějí k čistšímu ovzduší a zlepšení kvality života v hlavním městě Slovenska. Veřejné zakázky přichází po masivní obnově vozového parku tramvají a trolejbusů realizovaných v posledním roce.

Předmětem zakázky je vyrobení, dodání a schválení pro provoz 40 kusů nových nízkopodlažních městských autobusů s elektrickým pohonem. Nové elektrobusy budou mít minimální kapacitu 120 cestujících a délku do 18,8 metru. Výsledkem bude rámcová dohoda, na základě které v závislosti na možnosti financování z fondů EU, vozidla dopravní podnik objedná. Předpokládaná hodnota zakázky je 36 440 000 EUR bez DPH. V případě, že se nepodaří zajistit dostatečné financování, si DPB vyhrazuje právo zadávání veřejných zakázek zrušit. DPB od roku 2018 provozuje elektrické autobusy SOR ENS 12 a EBN 8.

person rebus  date_range 01.11.2024

Dopravní společnost Ústeckého kraje soutěží dodavatele čtyř autobusů délky 17,8 – 19,0 metrů pro linkovou dopravu . S kloubovými autobusy pro více cestujících a s výbavou pro DÚK i PID počítá zatím na lince mezi Ústím nad Labem a Krupkou.

Vozidla M3 třídy II s motorem na naftu a automatickou převodovkou musí být podle požadavků DSÚK zcela nebo částečně nízkopodlažní, s nejméně 47 sedadly (+2 sklopná) a prostorem pro vozíček nebo kočárek. Minimálně nad polovinou sedadel vyžaduje zadavatel pevný úložný prostor pro zavazadla. K výbavě bude patřit klimatizace, determální skla a USB zásuvky. Vozidla mají být dodána včetně informačního a odbavovacího systému, systému pro počítání cestujících a digitálního záznamového zařízení. " Autobusy požadujeme vybavit podle krajských standardů, oproti jiným autobusům naší společnosti budou také vybaveny zařízeními pro PID a pro preferenci vozidel na křižovatkách. Tento systém by měl být také využitý na objízdných trasách (kde bude světelná signalizace) při uzavírce mostu E.Beneše ," uvedl Milan Šlejtr, ředitel Dopravní společnosti Ústeckého kraje (DSÚK). DSÚK si podrobněji stanovuje požadavky k záručnímu servisu a dodávkám nákladních dílů. Chce znát dopředu místo umístění servisního střediska dodavatele pro záruční opravy a údržbu vozidel, proto musí vítězný uchazeč nejméně 60 dní před dodávkou prvních autobusů sdělit jeho přesnou polohu v mapě. Pokud přesáhne vzdálenost 60 km od vozovny autobusů v Ústí nad Labem bude hradit náklady na pohonné hmoty. Hodnotícími kritérii v zadávacím řízení jsou celková nabídková cena v Kč bez DPH (váha 70 %), délka záruční doby v měsících v rozmezí od 36 do 60 měsíců (váha kritéria 20 %) a termín dodání vozidel od nabytí účinnosti kupní smlouvy v měsících, která je nejpozději do 12 měsíců (váha 10 %). Tato lhůta byla předmětem dotazu, resp. vysvětlení zadávací dokumentace. Většina evropských výrobců má dodací lhůty delší, minimálně 18 měsíců, jeden z potencionálních uchazečů proto žádal o prodloužení lhůty dodání na 18 měsíců. Žádosti však DSÚK nevyhověla vzhledem k potřebě na nasazení více kapacitních autobusů do provozu již v prosinci 2025. Pokud se týká dalšího rozšiřování flotily DSÚK, v nejbližší době očekává tři minibusy Rošero, které mají být dodány v únoru 2025, probíhají však jednání o dřívějším termínu. " Začínáme se už zabývat plánem postupné obnovy prvních pořízených autobusů. Chtěli bychom včas vyhlásit veřejné zakázky, asi nejbližší se bude týkat obnovy autobusů kategorie délky 12m ," doplnil Milan Šlejtr.

person rebus  date_range 31.10.2024

Volánbusz rožšíří svůj vozový park o 20 nových plně elektrických autobusů Ikarus 120e. Po metropolitní oblasti Budapešti a šesti krajských městech nyní modernizuje díky programu "Zelených autobusů" svou veřejnou dopravu šest menších měst. Smlouva s Ikarus Group byla podepsána 29. října 2024, dodání je plánováno do 12 měsíců.

Úspěšný program na podporu nákupu ekologických autobusů v Maďarsku pokračuje. Konsorcium Volánbusz a Mobiliti Volánbusz Kft. získalo grant ve výši více než 4,4 miliardy HUF (přibližně 277 milionů korun) ve výběrovém řízení maďarské agentury pro rozvoj mobility HUMDA. O zakázku na dodání 15 elektrických autobusů a dalších 5 v opci měly zájem kromě společnosti Electrobus Europe Zrt, distributora autobusů Ikarus, domácí zástupci Iveco a MAN Truck & Bus a Yutong. Pouze Electrobus Europe podal platnou nabídku. Podle webu Magyarbusz.info byly zbývající tři nabídky neplatné pro chyby ve formě nebo obsahu. Yutong předložil bankovní záruku (nebyla opatřena elektronickým podpisem), tuzemský zástupce Iveco, ECO-tech Vision Kft., nepředložil potvrzení o jistotě, MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft. podle zadavatele udělal chybu výpočtu, a nabídky nebyly včas doplněny. I když dva autobusy mají být v provozu v Komárom, kde má svůj montážní závod čínský BYD a je partnerem programu Zöld Busz, nabídku do výběrového řízení nepodal. Vítěz se zavázal k 36 měsíční záruce na vozidla a k 72 měsíční záruce na trakční baterie. Povinné opravy a údržbu bude v záruční době provádět společnost Electrobus Europe. Příští rok díky podpoře uvedou menší obce do provozu několik elektrických autobusů Ikarus 120e: Balatonfüreden 3, Hajdúszoboszlón 1, Keszthely 1, Komárom 2, Komlón 7 a Tata 6. Zásobování vozidel energií bude zajištěno vysokovýkonným nabíjecím zařízením instalovaným společností Mobiliti Volánbusz Kft., který je společným podnikem MVM Mobiliti Kft a Volánbusz, v prostorách Volánbusz a na autobusových nádraží v obcích. Mobiliti Volánbusz získala na výstavbu 80 procentní příspěvek. Dosud bylo uvedeno v rámci "Zöld Busz Program" do provozu celkem 100 elektrobusů ve spádové oblasti hlavního města a také v místní dopravě v Székesfehérvár, Zalaegerszeg, Győr, Eger, Szolnok a Szeged. Podle HUMDA se náhradou dieselových vozidel ušetří zhruba 5 500 tun oxidu uhličitého ročně, což odpovídá ročním emisím přibližně 2 000 osobních automobilů. Elektrobusy od svého uvedení do provozu najezdily téměř 10,3 milionu kilometrů. Nákupem 20 nových elektrobusů se elektronický vozový park rozšíří o 20 procent, což znamená dalších 850 tun oxidu uhličitého ročně, kromě toho také modernější služby pro obyvatele. Plně nízkopodlažní autobusy Ikarus 120e jsou vhodné pro přepravu 30 sedících a 55 stojících cestujících. Vozidla jsou vybavena klimatizací a přídavným naftovým topením, prostorem pro invalidní vozíky a kočárky, rampou pro nástup, elektronickým informačním systémem, palubním kamerovým systémem a USB nabíjecími body. Autobusy budou řady Ikarus V3 a budou se montovat v Székesfehérváru, kde má Ikarus svůj výrobní závod. Zde také získal svou první zakázku na 12 vozidel . Elektrický autobus 120e představil na veletrhu IAA 2022 v Hannoveru. Plně nízkopodlažní vozy mají lithium-železo-fosfátovou (LFP) baterii vyrobenou společností CATL s celkovou kapacitou 314 kWh, které by měly umožnit dojezd až 300 km na jedno nabití. Pohon zajistí synchronní elektromotor t-DRIVE-MD2021 o nominálním výkonu 160 kW. László Mosóczi, generální ředitel Volánbusz Zrt., na tiskové konferenci 29. října řekl: „ Jako člen skupiny MÁV věnuje Volánbusz – v souladu s cíli udržitelnosti korporátní skupiny – již léta zvláštní pozornost snižování dopadu na životní prostředí a dosahování udržitelnosti. Kromě omlazování vozového parku autobusů usilujeme také o neustálou ekologizaci a rozvoj dopravy a za tímto účelem uvádíme na trh nová, moderní, ekologická vozidla, včetně autobusů s alternativním pohonem a lokálně nízkými nebo nulovými emisemi. Elektrické autobusy Ikarus se již v Székesfehérváru osvědčily, protože od léta 2022 k velké spokojenosti našich cestujících i profesionálů najezdily kolem 1,35 milionu kilometrů a nyní modernizují náš vozový park v dalších šesti obcích. Rozvoj zeleného vozového parku bude pokračovat i poté: první autobus na vodíkové palivové články pro Volánbusz dorazí v roce 2026, v budoucnu plánujeme rozšířit naši flotilu vozidel obsluhujících místní dopravu o bezemisní autobusy s využitím dalších dotací a „čisté“ bezemisní autobusy budou postupně narůstat i v meziměstské dopravě. " Přestože na berlínském veletrhu InnoTrans v září 2024 Ikarus představil novou verzi elektrických autobusů V4, vozidla pro Volánbusz budou z předchozí řady V3, které již dopravce z provozu zná.

person rebus  date_range 30.10.2024

Jeden z největších provozovatelů autobusů v Hongkongu, Kwoon Chung, objednal 100 podvozků Volvo B8R a B13R. První vozidla budou v provozu od začátku roku 2025.

Kwoon Chung zajišťuje školní a studentskou dopravu, okružní jízdy a pravidelnou dopravu mezi Hongkongem a sousední provincií Guangdong. Je největší nefranžízový autobusový dopravce v Hongkongu, který má ve svém vozovém parku více než 1 000 autobusů. Volba podvozku Volvo proběhla po důkladné analýze trhu, kde Kwoon Chung vybral modely B8R a B13R jako nejvhodnější řešení pro splnění svých provozních požadavků. „ Jsme nadšeni, že můžeme obnovit naše partnerství se společností Volvo Buses, “ řekl Rex Wong, ředitel Kwoon Chung Bus Holdings Limited. „ Jako lídr v dopravním sektoru potřebujeme vozový park, který nejen splní, ale předčí očekávání našich cestujících. Díky integraci podvozku Volvo zaručujeme moderní, bezpečné a ekonomicky životaschopné služby .“ Spolupráce představuje obnovení historického partnerství mezi společnostmi po více než deseti letech. Emmanuel Jupet, výkonný ředitel Volvo Bus Hong Kong, zdůraznil důležitost partnerství pro značku. „ Tato spolupráce posiluje důvěru Kwoon Chung v náš tým a náš závazek dodávat vysoce kvalitní vozidla vyhovující vyvíjejícím se požadavkům dopravního sektoru .“ Model Volvo B13R nabízí úsporu paliva až 9 %, zatímco B8R je jedním z nejprodávanějších podvozků Volva. Kromě pokroků v efektivitě budou nové autobusy vybaveny technologiemi, které upřednostňují pohodlí a bezpečnost cestujících a zajišťují nadstandardní služby.Podvozky se vyrábí v Borås ve Švédsku. Dodavatele karosérií ani jedna strana neoznámila.

person rebus  date_range 30.10.2024

V evropském věstníku veřejných zakázek dopravní podnik zveřejnil oznámení o zahájení zakázky na pořízení jednoho elektrického autobusu pro městskou dopravu. Plánuje doplnit svůj první Iveco E-WAY o další starší elektrický bateriový autobus.

Dopravní podnik vyzkoušel v roce 2017 v Litvínově elektrický SOR ENB 11, v roce 2022 si půjčil od stejného výrobce novou verzi NS 12. V lednu 2024 po kratším testování zakoupil za 9,95 mil. Kč (bez DPH) od ZLINER původně předváděcí autobus Iveco E-WAY 12m představený poprvé v roce 2022 na veletrhu Czechbus. Tento typ vyrábí IVECO BUS, resp. HEULIEZ BUS, ve Francii. E-WAY i druhý zapůjčený elektrický autobus stejné značky jsou prakticky denně v provozu. Cestou výběrového řízení plánuje DPML pořídit ještě jeden starší elektrobus. " Provozem elektrobusů sbíráme důležitá provozní data, která nám pomáhají s rozhodnutím jakým způsobem naplňovat povinnosti, které stanoví zákon č. 360/2022 Sb., o podpoře nízkoemisních vozidel prostřednictvím zadávání veřejných zakázek a veřejných služeb v přepravě cestujících ," uvedl dopravní podnik. Předpokládaná hodnota je stanovena na 12 milionů Kč (bez DPH). DOPRAVNÍ PODNIK měst Mostu a Litvínova (DPML), jako jeden z mála u nás, vyzkoušel i vodíkové autobusy. H2.Gold City od portugalského výrobce CaetanoBus jezdil v Mostě několik dní na konci roku 2022 a autobus s palivovými články od Mobility&Innovation Productio na začátku července 2023. V Litvínově dokonce funguje vodíková plnící stanice. Přesto DPML uvažuje v následujích letech především o nákupu bateriových elektrických autobusů. Pro úplnost uvádíme, že DPML také zveřejní výběrové řízení na dodavatele dálkového zájezdového autobusu třídy III. Předpokládaná hodnota je 6 mil. Kč (bez DPH).

person rebus  date_range 30.10.2024

Dopravní společnost Klaipėdos paslaugos pro město Klaipeda, třetí největší město v Litvě, objednala CROSSWAY ELEC. Přispět mají ke kompletní výměně dieselových autobusů za bezemisní a nízkoemisní. Do největšího námořního litevského přístavu v Baltském moři autobusy z Vysokého Mýta dorazily ještě před prázdninami. V provozu jsou po potřebném dovybavení od poloviny září 2024.

O dodávce elektrických autobusů Crossway pro Klaipedu jsme již informovali . Standardní 12metrové nízkopodlažní autobusy jsou přizpůsobeny pro osoby se speciálními potřebami, jak pro nevidomé, tak pro vozíčkáře. K výbavě patří kamerové záznamové zařízení a alcoblock, který zabrání nastartování vozidla v případě zjištění alkoholu u řidiče. Nové elektrické autobusy Iveco Crosway poskytnou dojezd více než 300 km na jedno nabití a baterie (při nabíjení maximálním možným výkonem 150 kW) se nabijí za 3-4 hodiny. Nabíjecí infrastruktura pro nové autobusy je již vybudována, vloni UAB Klaipeda investovala z vlastních prostředků 1,5 milionu do 13 nabíjecích stanic, kde lze současně nabíjet 26 autobusů, dalších 5 stanic je postaveno na autobusovém nádraží. Díky novým 11 elektrickým autobusům Iveco největší dopravce v Klaipedě vyřadil stejný počet starých dieselových autobusů, které byly vyrobeny před 20 a více lety. Během jednoho roku by měly ušetřit přibližně 500 tun skleníkových plynů, které by se dostaly do ovzduší. Celkem služby KLAP prostřednictvím UAB „Klaipeda Services“ zajišťuje 26 městských autobusů na baterie. Dříve zakoupené dva lokálně vyráběné Dancer, 13 kloubových dodané YES Group v roce 2023 (investice 8,047 milionů EUR za podpory EU a města) a nyní 11 od Iveco Bus. Společnost provozuje také autobusy na biometan vyráběný z biologicky rozložitelných potravin a zemědělského odpadu. První autobusy na plyn koupilo v roce 2013, dosud ujely několik milionů kilometrů a podle odhadů snižují emise o zhruba 1 600 000 kilogramů ročně. " Čistší vzduch, zdravější lidé, minimální dopad na změnu klimatu. To jsou nesporné výhody ekologické dopravy. Ale mají cenu - ekologický autobus stojí 2-3x více než naftový protějšek, " uvedl Vaidas Ramanauskas, generální ředitel UAB "Klaipeda Services". Celková cena nově zakoupených autobusů je 4, 994 EUR (bez DPH), z toho byly příspěvky 2,747 EUR z Programu pro změnu klimatu řízeného Ministerstvem životního prostředí Litvy a 2,247 EUR, 45 procent celkové částky, je příspěvek magistrátu města Klaipėda, které jako jediný akcionář navýšilo základní kapitál společnosti. UAB "Klaipeda Services" zatím investovala do elektrických vozidel téměř 13,75 milionu a není to konečná částka. " Důsledně sledujeme cíl, který nám byl stanoven – přepravovat cestující v Klaipėdě pouze ekologickou dopravou. Za dva roky ve městě se chceme úplně rozloučit s dieselovými autobusy staré generace. Vedle nových elektrobusů sháníme i autobusy na bioplyn " doplnil Ramanausky. Letos bylo v Litvě registrováno zatím 53 autobusů, o 19 více než za stejné období vloni. UAB „Klaipeda Services“

person rebus  date_range 29.10.2024

Dceřiná společnost Ashok Leyland, OHM Global Mobility, získala kontrakt na dodávku 500 12metrových nízkopodlažních elektrických autobusů SWITCH EiV12 pro město Chennail. Autobusy budou dodávány prostřednictvím Switch Mobility, také součásti Ashok Leyland. Provoz a údržbu po dobu 12let bude zajišťovat OHM na základě smlouvy s Metropolitan Transport Corporation (MTC).

SWITCH mobility má v provozu ve 13 indických městech přes 950 elektrických autobusů, včetně 200 double deckerů v Bombaji nebo EiV 12 společnost JSW pro přepravu svých zaměstnanců, které celkem ujely přes 130 milionů zelených kilometrů. Objednáno je dalších 2 000 vozidel. 400 z těchto nově objednaných autobusů bude bez klimatizace, 100 autobusů bude vybaveno klimatizací. Pojmou 37 sedících a 24 stojících cestujících. S dojezdem přes 200 kilometrů na jedno nabití jsou SWITCH EiV12 ideální pro dlouhé městské trasy ve městě Chennai, uvedl přední výrobce užitkových vozidel v tiskové zprávě. Nabíjecí infrastruktura bude zřízena v šesti klíčových depech. Ashok Leyland patří mezi 5 největších výrobců autobusů na světě a největšího výrobce autobusů v Indii. Je součástí globální skupiny Hinduja. Tato objednávka upevňuje jeho pozici na indickém a celosvětovém trhu autobusů. SWITCH Mobility je britský výrobce se sídlem v Leedsu, pobočku má ve Valladolid ve Španělsku.

person rebus  date_range 28.10.2024

Elektrické autobusy Volvo vyráběné ve spolupráci s egyptskou MCV pomohou elektrifikovat veřejnou dopravu ve městě Utrecht. Transdev v Provincii Utrecht v rámci nové koncese do roku 2028 nahradí současnou autobusovou flotilu 250 novými elektrobusy a 50 stávajících převezme.

„ Jsme nesmírně rádi, že nyní můžeme sdílet skutečnost, že na začátku tohoto roku si nás společnost Transdev vybrala jako partnera pro pokračování v elektrifikaci Utrechtu. Pracovali jsme spolu dlouhou dobu a je velmi obohacující vidět, že výsledkem je objednávka na 46 elektrobusů, “ říká Bas Dubois, výkonný ředitel Volvo Buses Benelux. Nové autobusy se vyznačují zcela novým designem přední části vozu a také několika novými funkcemi pro zvýšení pohodlí a bezpečnosti řidiče. To zahrnuje nové stanoviště řidiče s dynamickým sdruženým přístrojem a přepracovaným ovládacím panelem. Jsou také vybaveny nejnovějšími systémy aktivní bezpečnosti od Volvo Buses se zaměřením na ochranu chodců a cyklistů. Podvozek se bude vyrábět v závodě Volvo Buses ve švédském Borås a karoserie partnerem Volvo Buses, MCV v Egyptě. Je to dosud největší zakázka na kompletní elektrické autobusy Volvo od zahájení jejich spolupráce. Volvo 7900 Electric a kloubové Volvo 8900 Electric se má začít vyrábět v roce 2025. Smlouva s Transdev navíc zahrnuje závazek využitelné energie (Usable Energy Commitment), podle kterého Volvo Buses garantuje potřebnou energii pro provoz autobusů na dalších deset let. „ Abyste mohli provozovat elektrické autobusy, musíte vzít v úvahu několik různých parametrů, které ovlivňují spotřebu energie, a díky závazku pro použitelnou energii zajistíme, že Transdev získá energii, kterou potřebuje k provozu ,“ říká Bas Dubois. " Celkově tato objednávka ukazuje důvěru společnosti Transdev ve Volvo Buses jako silného partnera pro provozování elektrifikované veřejné dopravy ." Autobusy mají být uvedeny do provozu v Utrechtu 14. prosince 2025. Transdev získal v Provincii Utrecht v Nizozemsku koncesi na veřejnou dopravu pokrývající autobusovou a lehkou železniční síť v centru města Utrecht a okolí provozovanou pod značkou U-OV v červnu 2024. Smlouva v hodnotě přibližně 1,7 miliardy eur trvá 10 let. Utrecht je jediným městem ze čtyř největších v Nizozemsku, Amsterdamu, Haagu a Rotterdamu, kde je veřejná doprava zadávána na základě výběrového řízení. V rámci kontraktu Transdev nahradí do roku 2028 celou současnou autobusovou flotilu elektrobusy s nulovými emisemi (většinou kloubové a dvoukloubové), s celkovou investicí přes 350 milionů eur, včetně 250 nových elektrických autobusů a převzetí stávajícího vozového parku cca 50 elektrobusů. Nedávno oznámil objednávku na 96 elektrických autobusů Urbino také Solaris. V městské zóně, kterou získal Transdev, síť zahrnuje 50 autobusových linek, které přepraví více než 30 milionů cestujících ročně. Kromě toho síť lehkých železnic v Utrechtu zahrnuje tři tratě o celkové délce 18,3 km a 54 vlakových souprav, které v roce 2023 přepraví více než 9 milionů cestujících.

person rebus  date_range 25.10.2024

Španělský výrobce poprvé vstupuje na trh meziměstských elektrických autobusů. Irizar i3 Integral třídy II rozšiřuje řadu Efficient s novou přídí a ostřejšími liniemi. Díky lehčím a pevnějším komponentům má o 1 000 kg menší hmotnost. Ujede více než 400 km na jedno nabití.

Irizar a Irizar e-mobility na FIAA v Madridu představily čtyři vozy nejnovější generace: elektrický Irizar i3 třídy II, novou generaci Irizar i6S Efficient, i6S Efficient Hydrogen a Irizar ie tram pro městskou dopravu. Všechna mají výrazné inovace v oblasti technologie, designu, udržitelnosti a nižší spotřeby. Zcela nový elektrický low entry Irizar i3 třídy II s přepracovaným designem je k dispozici s novou generací lehčího, pohodlnějšího integrovaného podvozku Irizar s až o 50 % nižší spotřebou. Vozidla mají také nejpřísnější bezpečnostní a kybernetické systémy na trhu, vylepšený kokpit s přepracovanou palubní deskou. Vozidlo splňuje nejvyšší standardy bezpečnosti v rámci nových předpisů GSR2, zahrnují pokročilé komponenty, jako jsou kamery a radar, které zajišťují bezpečnost řidiče a cestujících. Kromě toho elektronická architektura vozidla umožňuje provádět analýzu dat pro detekci incidentů a zavádění preventivních opatření údržby. Karoserie nového elektrického Irizar i3 je k dispozici v integrální samonosné konfiguraci a s odlišným elektrickým podvozkem. Model Irizar i3 je také dostupný s dieselovým, bionaftovým, HVO, hybridním nebo plynovým motorem. Irizar po Busword 2023 poprvé ve Španělsku ukázal Irizar i6S Efficient na vodíkový pohon.

person rebus  date_range 25.10.2024
Reklama
CIEB
Reklama
TEZAS SERVIS
Reklama
Tezas
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací