Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Technika

Řada A zahrnuje čtyři modely dlouhé od 12 do 24 metrů s pohonem na baterie, palivové články a trolejbusy. Zaměřil se na snížení hmotnosti, udržitelnost a modularitu.

Belgický výrobce autobusů, autokarů a průmyslových vozidel Van Hool představil na veletrhu Euro Mobility Expo 2022 ( již jsme informovali ) svou první zcela novou řadu autobusů se 100% nulovými emisemi. Prvním vozidlem je Van Hool A12 Battery Electric, k dispozici je ve čtyřech různých délkách (12 m, 13 m, 18 m a 24 m) a jako bateriový elektrický, na palivový článek (vodík) a trolejbus. Ještě před oficiálním uvedením nové řady A měl výrobce se sídlem v Koningshooiktu na svém kontě 13 objednávek na celkem 162 bateriových a vodíkových autobusů. Filip Van Hool, generální ředitel společnosti Van Hool NV:„ Záměrem při navrhování nové řady A bylo přijít s ekologicky šetrnou (100% nulové emise), pohodlnou, bezpečnou, nadčasovou a udržitelnou řadou autobusů, která může být používané v městské i regionální dopravě v Evropě. Naším cílem bylo představit novou integrovanou řadu, která splňuje vysoká očekávání dopravních společností, řidičů a cestujících. Nový design interiéru a exteriéru a výběr ze tří různých pohonných jednotek souvisely na jedné straně s mezinárodními zkušenostmi, které jsme během několika posledních desetiletí získali, a na straně druhé s výzvami, kterým budou společnosti veřejné dopravy čelit v příštích letech. Naši zákazníci se zaměřují na ekologizaci svých vozových parků a usilují o nulové emise. Spojují to s pohodlím a bezpečností pro uživatele veřejné dopravy, příjemným pracovním prostředím pro řidiče a TCO (celkové náklady na vlastnictví), aby mohli plnit svůj úkol se ziskem. Jsme více než kdy jindy připraveni hrát významnou roli na evropském trhu veřejné dopravy ." Zvláštní pozornost při vývoji nové řady A byla věnována hmotnosti, udržitelnosti a modularitě autobusů. Snížení konstrukční hmotnosti bylo dosaženo použitím vysoce pevné nerezové oceli, kompozitních materiálů s nízkou hmotností a udržitelných technik lepení. K tomu byly použity počítačové simulační a optimalizační techniky v kombinaci s více než 75letými dovednostmi a zkušenostmi. Na samonosnou sendvičovou střechu autobusu byl namontován modulární upevňovací systém pro integraci dílů, jako jsou baterie, klimatizace a řídicí systémy. Upgrade, případné následné úpravy a výměna za jiné díly budou ve výsledku jednodušší a zaručí tak dlouhou životnost vozidla. Tímto způsobem chce Van Hool významně přispět k cirkulární ekonomice. Design nové řady A se vyznačuje aerodynamickým tvarem přední části. Velké čelní sklo poskytuje optimální výhled pro řidiče i cestující. Autobusy jsou vybaveny LED světlomety nejnovější generace s denním svícením. Velké zadní okno propouští dostatek přirozeného světla. LED světla nejnovější generace jsou použita i vzadu. Velký přístupový prostor na zadním panelu poskytuje uživatelsky příjemný přístup do technické části autobusu. Velká boční okna zvyšují množství přirozeného světla v autobuse. Autobusy mají široké dveře pro cestující pro snadné nastupování a vystupování. Pro řidiče je standardně k dispozici uzavřená kabina s dostatkem úložného prostoru. Ergonomická kabina, která splňuje standardy Verband Deutscher Verkehrsunternehmen (VDV), poskytuje řidiči na první pohled přehled o všech funkcích vozidla a zlepšuje tak obecnou bezpečnost. Klima v interiéru je regulováno unikátním systémem, kdy klimatizovaný vzduch vychází z centrálního střešního vzduchovodu, založeného na technologii tepelného čerpadla (s vodou jako kondenzátorem) a trakční rekuperaci tepla, což vede k úsporám energie oproti klasickému tepelnému čerpadlu. Pro maximalizaci autonomie vozidel bylo zásadní minimalizovat jejich hmotnost. Použitím sofistikovaných výpočetních technik bylo možné optimalizovat ocelovou konstrukci podvozku i bočního rámu. Optimalizaci hmotnosti završuje integrace nejmodernější lehké sendvičové střechy. Podle Van Hool byla nová řada A speciálně navržena pro podporu budoucnosti bez uhlíku, aniž by byla ohrožena ovladatelnost, pohodlí cestujících nebo výkon vozidla. K dosažení tohoto cíle používá komponenty a technologie od různých dodavatelů a projektových partnerů. Před 75. výročím založení společnosti (byla založena v roce 1947) tak Van Hool potvrzuje své inovativní schopnosti založené na dlouholetých zkušenostech. Postavil již více než 1 400 elektricky poháněných autobusů a autokarů v různých komplexních provedeních: bateriové, elektrické, hybridní, vodíkové a s trolejemi. Na konci roku 2020 dodal první z deseti plně bateriově napájených elektrických autobusů modelu CX45E s infrastrukturou do Spojených Států. Nyní bylo prodáno celkem 22 dalších kusů a nedávno uvedl na trh první dvoupodlažní 100% bateriový autokar na světě, TDX25E. Naprostá většina vozidel je určena pro Evropu a USA. Van Hool má po celém světě přibližně 3 500 zaměstnanců, z nichž většina pracuje ve výrobních závodech v Koningshooiktu (Belgie) a Skopje (Severní Makedonie).

person rebus  date_range 24.06.2022

Flotila kloubových Ebusco 3.0 bude příští rok v provozu ve Västmanlandu a Örebro Län pod hlavičkou Svealandstrafiken.

Nizemský výrobce Ebusco podepsal smlouvu se Svealandstrafiken ve Švédsku na 23 18metrových autobusů Ebusco 3.0 , které budou dodány v druhé polovině roku 2023. Jde o první smlouvu Ebusco ve Švédsku, počet zemí s autobusy Ebusco na silnicích se zvýšil na osm. Svealandstrafiken, provozovatel veřejné dopravy vlastněný regionem Västmanland a regionem Örebro Län, je zodpovědný za autobusovou dopravu s více než 65 000 cestujícími denně. Většinu autobusových linek zajišťuje přímo Svealandstrafiken, některé linky subdodavatelé. Peter Bijvelds, generální ředitel společnosti Ebusco: " Jsme velmi rádi, že rozšíříme naši stopu ve Scandinávii. Začátkem tohoto roku jsme najali Jonase Helsnera jako našeho specializovaného obchodního ředitele pro severské země. Tato zakázka ve Švédsku je dalším krokem v rámci naší expanzní strategie. Těšíme se, že našim novým zákazníkům v nové zemi poskytneme náš revoluční Ebusco 3.0 a těšíme se na další podporu očekávaného růstu autobusů s nulovými emisemi a souvisejících EV řešení ve Švédsku ." Nizozemský výrobce byl nedávno vybrán jako dodavatel e-busů Deutsche Bahn v Německu , jeho e-busy jezdí také v Mnichově, Frankfurtu nad Mohanem a od letošního roku také v Berlíně. Velkými trhy je také Nizozemsko a země Skandinávie.

person rebus  date_range 24.06.2022

290 nových autobusů pro nový systém veřejné dopravy Carris Metropolitana v okolí Lisabonu dodala společnost Iveco, většina pochází z České republiky.

Pro okresy Sesimbra, Almada a Seixal v Metropolitní oblasti hlavního města Portugalska byly nové autobusy 24. června představeny v obchodním parku Blue Biz v Setúbalu. Město ležící 30 km jihovýchodně od Lisabonu je také součástí lisabonské metropolitní oblasti. Provoz s novými podmínkami Carris Metropolitana ve třech okresech začíná 1. července navýšením spojení ze současných 88 linek na 111, s novými tarify, platebními možnostmi a s novými autobusy vybavenými Wi-Fi, klimatizaci, USB porty, sníženou podlahou pro vstup a výstup a některá vozidla mají podmínky pro přepravu jízdních kol. Část vozového parku je s pohonem na CNG. Z 290 nových žlutých autobusů dodaných Iveco Portugal je asi 240 typu Crossway LE LINE a CITY na naftu a CNG. Všechny přijely k Atlantiku z Vysokého Mýta. Od Iveco je objednala Arriva Group, resp. TST (Transportes do Sul do Tejo), patřící pod Arrivu, která získala na konci roku 2020 novou sedmiletou smlouvu na zajišťování autobusové dopravy v tomto regionu jihozápadně od Lisabonu. Na 120 linkách od října 2021 jezdí s 339 autobusy. Zajímavostí je, že v květnu 2022 oznámila Arriva Group překvapivou zprávu o prodeji svého autobusového byznysu v Portugalsku. O koupi se dohodla se společností Dan Public Transportation Ltd. – druhou největší izraelskou dopravní společností. Rozhodnutí prodat své podnikání je podle Arrivy součástí strategie společnosti zaměřené na budoucnost s cílem řídit užší portfolio a zajistit, že si dlouhodobě udrží silné a konkurenceschopné podnikání. Prodej se týká společnosti TST. Podle generálního ředitele Arriva Group, Mikea Coopera, je dohoda o převzetí dobrou zprávou pro zaměstnance, cestující a klienty. „ TST je součástí skupiny Arriva přibližně 20 let a máme dlouhou historii poskytování vysoce kvalitních služeb udržitelné dopravy ve městě Lisabon. Dan Group – se svou dlouhou a silnou historií s Izraeli má dobrou pozici pro rozvoj podnikání v Portugalsku a posílení své přítomnosti na trhu ,“ řekl Mike Cooper, generální ředitel skupiny Arriva. Nový systém veřejné dopravy Carris Metropolitana měl být původně spuštěn v celé metropolitní oblasti Lisabonu. Stejně jako u nás, i v Portugalsku jsou ale problémy, především s nedostatkem řidičů. Bylo proto rozhodnuto o posunutí až na 1. leden 2023. V celé Carris Metropolitana budou zajišťovat provoz 4 dopravci. Za organizaci veřejné dopravy a tuto "revoluci ve veřejné dopravě" je zodpovědná Transportes Metropolitanos de Lisboa (TML). Foto Iveco Portugal a Câmara Municipal de Sesimbra

person rebus  date_range 24.06.2022

Nejambicióznější obnova v Metropolitan Bus za posledních 15 let. Více než 300 nových hybdridních a elektrických autobusů v provozu do prvního čtvrtletí roku 2023

Area Metropolitana de Barcelona (AMB), která která spravuje městskou dopravu v metropolitní oblasti hlavního města Katalánska, převzala od Solaris 30 nových udržitelných autobusů, 22 pro oblast Barcelona-Sant Boi a 8 vyjelo v severní části Barcelony. Do konce roku dorazí dalších 87 a zbývajících 187 vozidel z celkem 304 objednaných autobusů (kromě provozovatele MHD v Barceloně - TMB) během prvního čtvrtletí roku 2023. Díky novým hybridním a elektrickým vozidlům se udržitelný vozový park Metropolitan Bus dostane na začátku příštího roku ze současných 31 % na 64 %. Tento plán AMB je součástí strategie pro zlepšení kvality ovzduší mezi lety 2019-2024. 22 nových autobusů bylo 16. června při slavnostním představení uvedeno do provozu na trasu Barcelona-Sant Boi Llobregat, která zahrnuje 12 linek Metropolitan Bus a čtyři městské linky. " S tímto plánem na obnovu více než 300 nových vozidel pro flotilu metropolitních autobusů AMB podnikáme další důležitý krok. Znamená to investici ve výši 120 milionů eur a také to, že v roce 2023 bude více než 60 % vozového parku metropolitních autobusů udržitelných ,“ řekl viceprezident pro mobilitu, dopravu a udržitelnost AMB Antoni Poveda. Do prvního čtvrtletí roku 2023 bude AMB začleňovat tyto nové hybridní a elektrické autobusy do nepřímo spravovaného vozového parku metropolitních autobusů AMB a nahrazovat tak nejstarší vozy. V současnosti má flotila více než 850 autobusů, z nichž 28 % je hybridních a 4 % elektrických - po této obnově se zvýší na 52 % diesel-elektrických hybridů, 2 % plug-in hybridů a 9 % elektrických. Velkou část hybridních a elektrických autobusů v metropolitní oblasti Barcelony tvoří značka Solaris .

person rebus  date_range 23.06.2022

V závodě v Neu-Ulmu sjely z výrobní linky první vozy Setra ComfortClass s řadou technických a vizuálních inovací. TopClass bude brzy následovat.

Závod Daimler Buses v Neu-Ulmu zahájil sériovou výrobu nových autobusů Setra ComfortClass a TopClass 500. Nové autobusy splňující nejpřísnější normy kvality Setra a mohou vyjet na silnice. Závod je kompetenčním centrem pro autokary v rámci výrobní sítě Daimler Buses. Jochen Duppui, ředitel výroby Daimler Buses Western Europe: „ Každé uvedení nové generace vozidel do výroby je vždy výzvou. Můžete se však spolehnout na know-how našeho týmu zde v Neu-Ulmu: Zaměstnanci přesně vědí, jak vyrábět prémiové autobusy splňující nejvyšší standardy kvality a zahájení výroby těchto dvou autobusů Setra to prokázalo .“ Daimler Buses poprvé se zahájením výroby Setra ComfortClass a TopClass vytvořil v Neu-Ulmu takzvanou digitální autobusovou karoserii. Všechny nové komponenty obou vozů byly předem digitálně sestaveny na počítači ve správném pořadí montáže, aby bylo možné analyzovat jednotlivé kroky procesu. V předstihu to umožnilo optimalizace v rámci procesu montáže a minimalizovalo následné úpravy, což přispělo k hladkému uvedení na trh, uvedl Daimler Buses. V budoucnu bude tato metodika aplikována na všechny nové série. První nové vozy nové generace zájezdových autobusů řady S 500 již několik týdnů brázdí Evropu v rámci zkušebních testů . Zatím s maskovací fólií. Oficiální uvedení dvou nových modelů s řadou technických a vizuálních inovací je naplánováno na letošní léto.

person rebus  date_range 22.06.2022

Cenově dostupné dálkové cestování po Itálii v mimořádně pohodlných a nejmodernějších autobusech. Itabus slíbil až 300 autokarů do roku 2023 a výjimečné zážitky z jízdy.

Itabus, soukromý autobusový provozovatel dálkových linek, křižuje Itálii červenými autobusy značky MAN jeden rok. Na konci května 2021 na jeho prezentaci a přestřižení pásky před muzeem MAXXI v Římě byla přítomná řada osobností z politiky a byznysu, za Itabus Giovanni Punzo - čestný prezident společnosti a jeho akcionáři Flavio Cattaneo a Luca Cordero di Montezemolo, mimo jiné bývalý top manažer Ferrari, Fiat a Alitalia. Dopravce slíbil svým cestujícím speciální zážitky z jízdy. Nabídl cenově dostupné cestování v mimořádně pohodlných a nejmodernějších autobusech. Do roku 2023 má provozovat až 300 zájezdových autobusů MAN a NEOPLAN. A své cíle se mu daří plnit. Minulý týden převzal svůj 100. autobus. Nový NEOPLAN Skyliner je nejnovější z 30 nových autobusů , které umožnily Itabusu rozšířit svou nabídku na 110 spojů denně s více než 140 propojenými místy v celkovém počtu více než 800 tras za den. Skylineru dal Itabus jednu z největších zakázek vůbec. Autobus číslo 100 má na oslavu dosaženého milníku speciální nátěr, kromě typické červené barvy je pozlaceno logo a název společnosti. Flotila Itabus se skládá z MAN Lion's Coach 13 m a dvoupodlažních NEOPLAN Skyliner 14 m s největším možným komfortem. Jak z hlediska kvality materiálů a služeb na palubě, tak velkorysým palubním vybavením: od zásuvek 220 V a USB na každém sedadle přes 5G Wi-Fi připojení a individuální vybavení, jako je konferenční stolek, až po promyšlenou koncepci osvětlení, automaty na občerstvení a nápoje a další. Nabízí také kategorii top ambient – exkluzivní sedadla. Autokary pohání prémiová nafta , která ve srovnání s tradičními palivy snižuje emise CO2. Díky novým autobusům Itabus zlepšuje služby na hlavních trasách spojením tří nových regionů: Sicílie, Trentino-Alto Adige a Friuli-Venezia Giulia: Sicílie bude propojena s Bari, Neapolí a Římem s 10 denními spoji rozmístěnými na čtyřech různých linkách se zastávkami v Palermu, Termini Imerese, Cefalù, Milazzo, Messině, Agrigentu, Caltanissetta, Enna, Catania, Taormina-Giardini Naxos, Syrakusy a Augusta. V Trentinu budou Bolzano, Trento a Rovereto obsluhovány čtyřmi spoji denně do Říma a Neapole. Ve Friuli budou města Terst, Udine a Gorizia spojena s například s Benátkami, Milánem, Římem a Neapolí. Rozšířena bude síť z Kalábrie. Roste také spojení s letišti, po Římě Ciampino a Orio al Serio byly zavedeny také zastávky na letištích v Neapoli a Benátkách. Na léto připravil Itabus nová spojení míst s velkým turistickým ruchem. „ Při příležitostech, jako je tato, se obvykle mluví o dosažení důležitého milníku s velkou hrdostí,“ řekl David Siviero, ředitel prodeje autobusů v Man Truck & Bus Italia . Ale v tomto případě jsme dosáhlo mnohem více a je správné to zdůraznit. 100. Neoplan Skyliner představuje první krok v rámcové smlouvě na 300 autobusů, kterou MAN Italy podepsala se společností Itabus. Toto je první krok, za kterým je však celá řada vyhraných výzev a nebylo samozřejmé, že k němu dojde. Chtěl bych připomenout, že když jsme se rozhodli vsadit na tehdejší startup, byli jsme uprostřed pandemie se všemi problémy, které pro osobní dopravu znamenala. Kromě toho byly požadavky Itabusu na služby vyšší než je v tomto sektoru obvyklé. To znamená další kvalitativní skok v naší asistenční síti. Všechny výzvy jsme s plným nasazením zvládli na výborou, což mi dovoluje říci, že nikdo jiný není schopen zajistit to, co jsme vybudovali a Itabusu garantujeme. Úspěch Itabusu, který toto 100. vozidlo potvrzuje, je tedy úspěchem jejich i našeho partnerství. Nejen jako výrobce autobusů, ale také jako poskytovatel služeb a údržby jsme tuto výzvu vyhráli. Na jedné straně se plně potvrdila spolehlivost 13m dlouhého MAN Lion's Coach i 14metrového Neoplan Skyliner, tisíce cestujících ocenili jejich pohodlí. Na druhou stranu, běžná údržba je organizována velmi podrobně, s termíny, ve kterých jsou definovány časy příjezdu a odjezdu z autobusové dílny plánované týdny dopředu. Stejně tak jsou "na minutu" řízeny termíny dodávek náhradních dílů a mnoho dalších aspektů, které vedly k dalšímu zvyšování standardů našich služeb. Část zásluh patří servisní síti MAN, našim střediskům MAN, ale také autorizovaným dílnám, které jsou nám k dispozici pro vytvoření efektivní sítě se zárukou kvalitativníhio skoku pro celou strukturu. Takže tento 100. NEOPLAN Skyliner je mnohem víc než jen numerický úspěch, je to naše hrdost, stejně jako vedení Itabusu. "

person rebus  date_range 21.06.2022

Bukurešťská radnice zahájila 16. června výběrové řízení na nákup 100 elektrobusů a potřebné nabíjecí infrastruktury pro modernizaci městské dopravy.

Celková předpokládaná hodnota nákupu 100 elektrobusů činí 304 670 300 lei bez DPH (přibližně 61,5 milionů euro), financování je zajištěno prostřednictvím Regionálního operačního programu EU (POR) 2014-2020. Termín pro podání nabídek je 18.7. 2022. Podle zadávacího procesu bude do 14 měsíců od podpisu smlouvy dodáno 34 autobusů, zbývajících 66 o rok později. Nové 100 % elektrické bateriové autobusy budou dlouhé 12m s dojezdem nejméně 200 km, vozy mají být plně nízkopodlažní, se třemi dveřmi a klimatizací.

person rebus  date_range 21.06.2022

IVECO BUS dodala dva 12metrové E-WAY s rychlým nabíjením společnosti Marprom do Mariboru.

Magistrát města Maribor se rozhodl pro energeticky účinná řešení ve veřejné dopravě, včetně elektrifikace svého autobusového parku. Projekt EfficienCE umožnil začít s realizací dvou rychlodobíjecích stanic s pantografy top-down, jednou na hlavním autobusovém nádraží a druhé na zastávce Vzpenjača linky 6, která je nejfrekventovanější městskou trasou a v budoucnu se má stát zelenou linkou. Čtyři autobusy na této lince ujedou přes 290 000 kilometrů ročně a spotřebují 116 000 litrů fosilních paliv, což podle provozovatele Marprom ročně produkuje 384 tun emisí. Při (částečné) elektrifikaci se sníží emise i hluk o polovinu. S novými autobusy se mírně snížil průměrný stáří vozového parku městské dopravy na 8,1 roku. E-WAY pro Marprom vyhovující standardu OppCharge, jsou vybaveny 140 kW elektrickými trakčními motory a 73 kWh lithium-oxid titanátovými bateriemi. Autobusy se přes den nabijí během několika minut na nabíjecích bodech s top-down pantografy. Jde o řešení výhodné pro městské linky s velkým počtem spojů a vysokým denním nájezdem kilometrů a s klimatizací. 3dveřový 12m elektrobus E-WAY uveze až 91 cestujících, pro 31 nabízí sezení, jsou vybaveny manuální rampu pro bezbariérový přístup, USB porty, 2 sklopnými sedadly ve vyhrazeném prostoru pro invalidní vozíky a elektrickou klimatizací, dveře kabiny řidiče jsou ošetřeny ochranou anti-Covid. Společnost Marprom, která je součástí mariborského veřejného holdingu, přepraví městskými autobusy 4 miliony cestujících ročně. Pro budoucí městskou dopravu zahájila společně s Magistrátem Mariboru novými E-WAY elektrifikaci vozového parku. Do konce roku 2024 plánuje nákup dalších 9 elektrických autobusů. Z dlouhodobého hlediska a v souladu s požadavky EU počítá magistrát s 50% podílem ekologických vozidel ve vlastním vozovém parku MHD do roku 2030. Prostřednictvím E-WAY délek 9,5, 10,7, 12 a 18 metrů s nočním nebo příležitostným rychlým dobíjením externím pantografem nabízí IVECO BUS ucelenou řadu elektrických autobusů pro různé potřeby zákazníků.

person rebus  date_range 20.06.2022

Výsledky společného podniku Volvo Group a Daimler Truck AG: palivové články pro bezemisní truck od Volvo. První vozidla jezdí na testovací dráze.

Volvo Trucks v současnosti již nabízí bateriová elektrická nákladní vozidla a nákladní vozidla, která využívají obnovitelná paliva, jako je bioplyn. V druhé polovině tohoto desetiletí přibude do jejího produktového portfolia třetí CO2 neutrální varianta – elektrická nákladní vozidla s palivovými články poháněná vodíkem. „ Tuto technologii vyvíjíme již několik let a je skvělé vidět první nákladní vozidla, které úspěšně jezdí na testovací trase. Kombinace elektrického akumulátoru a elektrického pohonu s palivovými články umožní našim zákazníkům zcela eliminovat emise CO2 z jejich nákladních vozidel, bez ohledu na dopravní úkoly, “ říká Roger Alm, prezident společnosti Volvo Trucks. Elektrická nákladní vozidla s palivovými články budou mít provozní dojezd srovnatelný s mnoha dieselovými nákladními vozidly – až 1 000 km – a dobu doplňování paliva méně než 15 minut. Celková hmotnost může být kolem 65 tun nebo i vyšší a dva palivové články mají kapacitu na výrobu 300 kW elektřiny přímo ve vozidle. Zákaznické pilotní projekty začnou za několik let a komercializace je plánována na druhou polovinu tohoto desetiletí. „ Elektrická nákladní vozidla s palivovými články poháněná vodíkem budou zvláště vhodná pro dlouhé vzdálenosti a těžké a energeticky náročné úkoly. Mohou být také možností v zemích, kde jsou možnosti nabíjení baterií omezené ,“ říká Roger Alm. Palivový článek vyrábí svou vlastní elektřinu z vodíku přímo ve vozidle, místo aby byl nabíjen z externího zdroje. Jediným emitovaným vedlejším produktem je vodní pára. Palivové články bude dodávat společnost cellcentric – společný podnik mezi Volvo Group a Daimler Truck AG . Cellcentric postaví jedno z největších evropských zařízení na sériovou výrobu palivových článků, speciálně vyvinutých pro těžká vozidla. Technologie palivových článků je stále v rané fázi vývoje a nová technologie přináší mnoho výhod, ale také před námi stojí některé výzvy. Jednou z nich jsou rozsáhlé dodávky zeleného vodíku, vyráběného pomocí obnovitelných zdrojů energie, jako je vítr, voda a slunce. Další je nedostatečná infrastruktura pro doplňování paliva pro těžká nákladní vozidla, ta musí být teprve vybudována. „ Očekáváme, že dodávky zeleného vodíku během příštích několika let výrazně vzrostou, protože mnoho průmyslových odvětví bude záviset na snížení CO2. Dekarbonizace dopravy se však nemůžeme dočkat, už teď máme zpoždění. Mým jasným vzkazem všem dopravním společnostem je tedy začít cestu ještě dnes s bateriovou elektřinou, bioplynem a dalšími dostupnými možnostmi. Vozidla s palivovými články pak budou za několik let důležitým doplňkem pro dálkovou a těžší přepravu ,“ říká Roger Alm.

person rebus  date_range 20.06.2022

Autobus MAN Lion's City E jezdí v evropských městech, šasi bude určeno hlavně pro nástavbáře se zákazníky v Asii, Africe, Jižní Americe, Austrálii nebo Novém Zélandu. Elektromobilita je celosvětovým trendem, očekává se, že do roku 2040 prodeje autobusů s nulovými emisemi vzrostou na více než 80 procent.

Od zahájení prodeje elektrického autobusu MAN Lion's City E si objednali evropští zákazníci více než 1 000 kusů. Nyní MAN Truck & Bus oznámil další přírůstek do své elektrické řady. Začlení do výroby podvozek elektrického autobusu a nabídne ho na globální trh. Podvozek bude vycházet z již osvědčených technologií Lion’s City E. První prototypy budou dodány v roce 2023, sériová výroba začne v polském závodě MAN ve Starachowicích v roce 2024. MAN Truck & Bus sází, stejně jako většina ostatních výrobců, na městskou mobilitu s nízkými a žádnými emisemi. Zavedení elektrického podvozku je dalším krokem v NewMAN strategii - cílem je hrát klíčovou roli při utváření mobility budoucnosti. " Zaměřujeme se na jízdu bez emisí CO2, což je základní prvek naší strategie ,“ říká Rudi Kuchta, ředitel obchodní jednotky Bus v MAN Truck & Bus. „ Naše cesta vede od nízkých emisí k žádným emisím. Abychom toho dosáhli, spoléháme v městském segmentu výhradně na elektrickou mobilitu. A úspěšně - plně elektrický městský autobus se používá v mnoha velkých evropských městech. Ať už v Barceloně, Hamburku, Kodani, Malmö nebo Curychu – Lion's City E den za dnem dokazuje, jak skvěle zvládá městský provoz a jak snadno jej lze integrovat do stávajících provozů ." S elektrickým podvozkem plánuje MAN proniknout na mezinárodní trhy mimo Evropu. Má sloužit jako základ pro plně elektrické modely výrobcům nástaveb z celého světa. Jako první krok nabídne výrobce podvozek eBusu jako dvounápravovou verzi pro použití jako nízkopodlažní, s nízkým vstupem a meziměstský autobus (vysoká podlaha), s levostranným a pravostranným řízením. V zemích, ve kterých převládá levostranný provoz, patří k nim mimo jiné Singapur, Jižní Afrika, Austrálie a Nový Zéland, již značka autobusů MAN jezdí. MAN u podvozku sází na technologii Lion's City E – především na elektromotor na zadní nápravě a technologii baterií od koncernu Volkswagen. „ Díky této technologii, která se již v oboru osvědčila, a našim dlouholetým zkušenostem s technologií podvozků můžeme našim zákazníkům nabídnout inovativní a efektivní řešení eMobility pro městskou a meziměstskou dopravu ,“ říká Barbaros Oktay, ředitel vývoje autobusů v MAN. Aby splnil odlišné požadavky mezinárodních autobusových společností na denní dojezd, celkový počet najetých kilometrů a náklady, bude MAN využívat kromě technologie NMC (lithium-nikl-mangan-kobaltové baterie), známé z Lion's City E, také technologii LFP (lithium-ferofosfátová baterie).

person rebus  date_range 16.06.2022
Reklama
C.I.E.B
Reklama
BUSE
Reklama
Volvo electric
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací