Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Technika

Odjezdem posledního autobusu z výrobního závodu Menarini (dříve Industria Italiana Autobus) ve Flumeri v Itálii byla oficiálně dokončena dodávka 200 městských dvanáctimetrových autobusů Citymood na metan objednaných řeckým ministerstvem dopravy a infrastruktury pro řecký systém veřejné dopravy. Vozidla již jezdí jezdí v ulicích Athén. Ministerstvo pro hlavní město pořídilo přibližně 600 nových autobusů.

V současné době probíhají také dodávky 100 kloubových autobusů na zemní plyn od Iveco. Oba dodavatelé byli úspěšní ve velkém výběrovém řízení z roku 2021, podobně jako čínský Yutong, který v roce 2024 dodal 140 elektrických autobusů. A blíží se podpis smlouvy na nákup dalších 125 městských elektrobusů, smlouva bude podepsána také s Yutong a vozidla musí být dodána vzhledem k zajištěnému financování do příštího léta. K dokončení směřuje výběrové řízení na dodávku a instalaci nabíjecí infrastruktury v depech Votaniko, Anthousa a P. Ralli. Dalších více než 200 nových autobusů uvedli do provozu soukromé společnosti ve východní a západní Attice. V Aténách existují plány o budoucnosti trolejbusů. Ministerstvo dopravy prosazuje reorganizaci sítě. Mají se odstranit dráty v centru a trolejbusy mají být nahrazeny elektrickými autobusy, tak trolejbusy s technologií in-motion charging (IMC), které mohou po část trasy jezdit bez elektřiny z trolejových kabelů. Podle webu Athenstransport již bylo schváleno 100 milionů eur na pořízení nových vozidel a probíhá renovace tratí, které mají dále fungovat. Aby se mohly nové vozy dostat do provozu, probíhá velký nábor řidičů, potřeba je až 700 lidí.

person rebus  date_range 12.11.2025

Za více než rok fungování registruje e-shop pro prodej časových jízdních dokladů Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice (DSZO) 2 580 aktivních osobních uživatelských účtů, jejichž prostřednictvím bylo zakoupeno 3 100 časových jízdních kupónů.

Spuštění e-shopu s elektronickým časovým jízdným předcházela pečlivá příprava. „ Ptali jsme se na zkušenosti jiných podniků, kde už e-shopy spustili dříve, po uživatelské stránce jsme odlaďovali službu ještě během několikatýdenního zkušebního provozu, pro uživatele jsme připravili návod a odpovídali na jejich dotazy. Zpětně můžeme konstatovat, že se detailní příprava vyplatila a účtů na e-shopu hned po jeho spuštění rychle přibývalo ,“ poukázal správce informačních systému DSZO Zbyněk Ondryáš na skutečnost, že jen během prvních tří týdnů po zahájení provozu e-shopu došlo k zaregistrování více než sedmi stovek osobních uživatelských účtu. E-shop byl spuštěn na konci letních prázdnin , kdy se ve zvýšené míře kupují jízdní kupony pro školáky a studenty. „ Na předprodejních místech se tak často tvoří fronty. Mnoha cestujícím jsme umožnili nákupy časových jízdních kupónů z pohodlí jejich domova, čehož mnozí z nich využili. A stále jich přibývá ,“ těší ředitele DSZO Josefa Kocháně. E-shop je součástí širšího projektu , kdy byly novými terminály pro možnost platby kartou vybavena i všechna vozidla DSZO. Jeho dodavatelem je společnost Future technologies. Osobní uživatelský účet pro nákup elektronického jízdného na e-shopu si lze zřídit prostředna odkazu https://eshop.dszo.cz/ , kde je i návod a další informace k této službě. S využitím TZ DSZO

person rebus  date_range 12.11.2025

Celkem sedmnáct měst v chorvatsku získá finanční prostředky ve výši více než 143 milionů eur na nákup přibližně 200 autobusů s elektickým a vodíkovým pohonem a nabíjecí infrastruktury. S transformací chorvatské městské a příměstské veřejné dopravy pomůže Národní plán obnovy a odolnosti. Smlouvy o spolufinancování 29 vozidel v hodnotě 20,17 milionu eur mají zatím podepsány města Križevci, Krapina, Ludbreg, Varaždin a Dubrovník. Dalších 20 elektrobusů přijede do Rijeky.

Mezi města jistým financováním patří Rijeka. Nedávno pořídila s pomocí evropských a národních fondů pro dopravce KD Autotrolej 59 nových dieselových autoubusů, nyní získala 14,34 milionů eur, z nichž většina pochází z Národního plánu obnovy a odolnosti, a přechází na vozidla s nulovými emisemi CO2. Právě vyhodnocuje výběrové řízení na dodavatele 20 elektrických autobusů. Připravuje se také výstavba 18 nabíječek. Vše musí být připraveno do podzimu příštího roku. Dodání elektrobusů je plánováno do 31. srpna 2026 a uvedení do provozu do října 2026. Mimo těchto grantů je hlavní město, Záhřeb oznámil pořízení několika desítek elektrických autobusů . Podle asociace ACEA bylo letos v Chorvatsku registrováno zatím 9 autobusů s elektrickým pohonem. V roce 2024 žádný. Naopak proti loňskému roku se o 50 procent zvýšily registrace dieselových autobusů (na 229 ks).

person rebus  date_range 11.11.2025

Škoda Group zvítězila ve výběrovém řízení na dodávku zcela nového typu kolejových vozidel pro zákazníka Region Stockholm. Nová vozidla budou jezdit na lehké příměstské železnici Saltsjöbanan, která vede ze Stockholmu do Saltsjöbadenu v municipalitě Nacka a provozuje ji stockholmský dopravce Storstockholms Lokaltrafik.

Provozovatel si může objednat celkem až 31 vozidel, přičemž základní smlouva zahrnuje 16 dvouvozových jednotek a opci na dalších 15. Hodnota zakázky včetně opce, dodávky náhradních dílů a školení řidičů přesahuje 230 milionů eur (více než 5,6 miliardy korun). Významnou roli při vývoji vozidel budou hrát také vývojová centra Škoda Group ve Finsku. „ Vyvíjíme zcela nový typ vozidla lehké železnice, které nabídne větší komfort, rychlost a flexibilitu, což jsou hlavní atributy moderní městské mobility. Jedná se o další ze série strategických projektů, jimiž posilujeme naši pozici v severském regionu, kde vstupujeme na nový trh s kolejovými vozidly. Jsme rádi, že díky dodávce těchto vozidel pro zákazníka Region Stockholm bude každodenní dojíždění mezi švédským hlavním městem a jeho okolím pro obyvatele Stockholmu modernější a pohodlnější, “ řekl Jan Harder, President Region West and North ve Škoda Group. Každé vozidlo bude sestávat ze dvouvozové jednotky o délce 36 metrů a napájení stejnosměrným proudem o napětí 750/1500 V. Všechny podvozky budou hnací. Kapacita dvouvozové jednotky bude přibližně 250 cestujících, z toho 94 sedících. Pro zvýšení přepravní kapacity během špičky bude moci provozovatel jednotky spojovat do souprav až o třech jednotkách. Vozidla budou mít klimatizační systém poháněným čistým propanem, který je šetrný k životnímu prostředí. Kromě českých inženýrů se na vývoji těchto vozidel významně podílí také finská divize Škoda Group, která má rozsáhlé zkušenosti v oblasti konstrukce vozidel pro náročné severské klima. Škoda Group dodá provozovateli první vozidla v roce 2029. Do provozu vyjedou na přelomu let 2029/2030. Ve skandinávských zemích je Škoda Group jako doma – svůj výrobní závod provozuje ve finském Otanmäki, kanceláře má ve finských Helsinkách, Oulu, Tampere a také v hlavním městě Švédska. Stopa skupiny je patrná nejen ve Finsku, kde Škoda vyrobila, respektive vyrábí okolo 180 tramvají pro Helsinky a Tampere a více než 300 dvoupodlažních osobních vagónů pro národního železničního dopravce VR, a to včetně vagónů k sezení, restauračních, lůžkových a multifunkčních vagónů. Ve švédské Landskroně jezdí trolejbusy, které mají od Škoda Group elektrickou výzbroj a pro Göteborg Škoda modernizuje flotilu 79 tramvají typu M31. Škoda Group

person rebus  date_range 11.11.2025

SWO Mobil GmbH, dceřiná společnost Stadtwerke Osnabrück, je s elektrickými autobusy v Německu průkopníkem. 19 nových autobusů eCitaro zvyšuje podíl ebusů ve flotile na 94 procent. Na rychlých linkách MetroBus vyjely kloubové VDL Citea už v roce 2022. V listopadu 2025 je doplnily sólo elektrobusy Mercedes-Benz.

WO Mobil provozuje síť pěti rychlých expresních linek M1 až M5, na trasách jezdí 62 kloubových autobusů VDL Citea SLFA-181 Electric. Od 1. listopadu se přidala i nová eCitara. Základy pro tento projekt byly položeny v roce 2013 testem první elektrické autobusové linky 94. Vozidla ročně ujedou přibližně 3,6 milionu kilometrů bez emisí – čímž se ročně ušetří přibližně 2 100 tun CO₂. Tato úspora se v budoucnu s novými sólo autobusy eCitaro zvýší. S novými elektrickými sólo autobusy se „elektrický podíl“ autobusového vozového parku zvýšil na 94 procent - z celkem 86 autobusů, je pouze pět poháněno naftou. Ředitelka společnosti SWO-Mobil Tanja Stiegeler: „ S eCitaro naše nadšení pro osnabrücké elektrobusy stále roste. Jsou tiché, pohodlné, šetrné ke klimatu – a přinášejí do našich ulic moderní technologie. Skutečnost, že patříme s podílem elektrobusů 94 procent mezi lídry v zemi, je výsledkem let tvrdé práce a mimořádného nasazení našich týmů .“ Dvanáctimetrové sólo autobusy Citaro nabízejí prostor až pro 67 cestujících a jsou vybaveny třemi vstupními dveřmi, skládací rampou u prostředních dveří a řadou USB portů. Moderní bezpečnostní systémy, jako je Sideguard Assist 2 a Frontguard Assist, zajišťují včasnou detekci překážek a osob po stranách i vpředu. Díky pěti bateriovým blokům s celkovou kapacitou 491,5 kWh mají dojezd více než 270 km. Nabíjení probíhá jak v depu, tak na rychlonabíjecích stanicích na konečných zastávkách linek MetroBus. S celkem 81 elektrickými autobusy patří Osnabrück mezi přední německá města v oblasti využívání technologií šetrných ke klimatu ve veřejné dopravě. Pořízení 19 autobusů eCitaro bylo financováno Spolkovým ministerstvem dopravy (BMV) celkovou částkou 5,17 milionu eur. Financování bylo poskytnuto také prostřednictvím Německého plánu obnovy a odolnosti (DARP) v rámci programu NextGenerationEU. Kromě toho nové přírůstky částkou 1,75 milionu eur spolufinancovala spolková země Dolní Sasko.

person rebus  date_range 10.11.2025

Dopravní podnik Bratislava uzavřel s tureckým dodavatelem svých kloubových elektrických autobusů dohodu, v rámci které přistoupil Otokar na vyřešení uplatněných smluvních pokut za vady plnění Rámcové smlouvy na dodání 71 autobusů e-Kent C. Do Bratislavy jako náhrada přijedou tři standardní elektrické autobusy e-Kent C a náhradní díly na elektrobusy, vše v hodnotě 3 milionů eur a bezplatně.

OTOKAT OTOMOTIV měl dodat do Bratislavy 71 kloubových autobusů Kent C podle rámcové smlouvy z roku 2021 , resp. dodatků 1 z roku 2022 a dodatku č. 2 z roku 2024, za 18,1 milionů eur. Podle uzavřené dohody o narovnání zveřejněné v registru smluv 6. listopadu 2025 dopravní podnik evidoval vady s plněním (konkrétní nedostatky jsou v dohodě anonymizované jako obchodní tajemství) a uložil výrobci tři smluvní pokuty. Otokar je považoval za neopodstatněné a nedůvodné, v dohodě jsou označené jako "sporné nároky". Partneři se dohodly na urovnání těchto sporných nároků s tím, ž Otokar dodá DPB náhradní díly na autobusy v celkové hodnotě 1,4 milionů eur a tři nové autobusy o délce 12 metrů v celkové hodnotě 1,65 milionů eur. Dojezd vozidel je uváděn v rozmezí 220-230 km na jedno nabití. Součástí budou i tři nabíjecí stanice pro pomalé i rychlé dobíjení. Zároveň je Otokar povinen dořešit všechny reklamace. Náhradní díly má Otokar dodat bezodkladně, stejně tak tři elektrické autobusy, ty by měl DPB získat nejpozději do 31. července 2026. " V rámci efektivního hospodaření a naplnění podmínek vyplývajících ze smluvního vztahu s jedním z našim dodavatelů autobusů se podařilo DPB vyjednat bezplatné dodání 3 ks moderních elektrobusů nejnovější generace a náhradní díly na aktuální flotilu 18m autobusů, a to vše v celkové hodnotě 3 mil. Kč. EUR, díky čemuž přijedou do Bratislavy další elektrické autobusy, čímž přispějeme k ekologizaci MHD a zároveň budeme i ekonomicky efektivněji spravovat aktuální flotilu 71 ks kloubových vozidel," uvedl Martin Rybanský, předseda představenstva DPB, na svém facebooku. " Na základě naší iniciativy, této spolupráce a partnerské podpoře trhu od dodavatele DPB ušetříme značné finanční prostředky a zároveň můžeme pokračovat v našem úsilí o udržitelnou a ekologickou dopravu, která přináší vyšší komfort pro všechny cestující a naše kolegy řidiče. Všechny takto získané, resp. ušetřené finanční prostředky bude DPB umět využít k realizaci dalších rozvojových projektů či zlepšování pracovního prostředí pro naše kolegy ," uvádí Martin Rybanský. Zároveň obchodnímu partnerovi děkuje za dosavadní aktivní spolupráci.

person rebus  date_range 07.11.2025

Vozidla Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice (DSZO) budou vybavena novými moderními palubními řídícími systémy. Ty umožní trolejbusům a autobusům rozsáhlou komunikaci se světelnými křižovatkami, s řídícím dispečinkem a přinesou také spoustu důležitých informací z provozu. Do praxe se dostanou v následujících 12 měsících a na jejich pořízení získala DSZO dotaci z fondu Evropské unie. Řídící digitální systém dodá společnost Future technologies.

„ Nové palubní počítače nahradí ty současné, které jsou již v určitých ohledech zastaralé. Pomůžou nám ještě efektivněji reagovat na potřeby provozu a našich cestujících. Jejich pořízení si vyžádala i právě realizovaná modernizace šestačtyřiceti světelných křižovatek ve Zlíně. Proto jsme rádi, že se nám podařilo uspět s žádostí o dotaci. A jsme vděční za to, že naši zřizovatelé, tedy města Zlín a Otrokovice, modernizaci světelných křižovatek umožnili, protože nám to poskytlo možnost modernizovat naše vybavení ,“ prohlásil Josef Kocháň, ředitel DSZO. Pořízení palubních řídících systémů vyjde na částku přesahující 35 a půl milionu korun. „ Více než 30 milionů korun pokryje dotace, kterou jsme získali z fondu Evropské unie, takže finanční spoluúčast naší dopravní společnosti bude pouze kolem 5,3 milionu korun ,“ upozornil Jaromír Schneider, který má v DSZO na starosti oblast dotací. Nové palubní počítače budou praktickou pomocí pro řidiče vozidel MHD. Zůstanou jim všechny přednosti těch v současnosti používaných, jakými jsou například zobrazování jízdního řádu dané služby nebo poskytování informací o zpoždění či provozních podmínkách, navíc nabídnou řadu dalších funkcí. „ Budou lépe komunikovat s modernizovanými křižovatkami, zajistí vozidlům MHD takzvanou preferenci na křižovatkách. Což znamená, že při stání v zastávkách budou mít řidiči lepší přehled o nejbližším semaforu, takže pokud na něm bude zanedlouho svítit červená, budou moci zůstat na zastávce a umožnit tak případným dalším cestujícím nástup do vozidla. Na podobný systém jsou naši řidiči již zvyklí. Při jízdě bude nový palubní počítač také komunikovat s křižovatkou a zajistí vozidlu MHD průjezd delší zelenou. Rozšířením systému takto komunikujících křižovatek s trolejbusy a autobusy dojde ke zlepšení plynulosti provozu MHD a řidiči pak nebudou muset reagovat na nenadálou červenou prudkým brzděním, “ konstatoval Ondřej Vašulka, vedoucí dopravního úseku DSZO. Všechny přednosti nových palubních řídících systémů bude možné využívat nejprve ve Zlíně, kde bude brzy dokončena modernizace světelných křižovatek. Později se připojí i Otrokovice, kde budou světelné křižovatky také postupně modernizovány.

person rebus  date_range 07.11.2025

Čínský výrobce autobusů Golden Dragon prostřednictvím svého výhradního dovozce do Skandinávie společnosti Eurobus Nordic uvedl ve Švédsku do provozu desítky nových elektrických autobusů a posílil svou pozici v severní Evropě.

O zakázkách informoval server chinabuses.org s tím, že před uvedením na trh si švédští zákazníci přijeli prohlédnout nový závod značky v Longhai za účelem inspekce a konečného převzetí vozidel. Vozidla byla přizpůsobena pro provoz v chladném podnebí a obsahují komponenty a systémy konfigurované pro severské podmínky. „ Tento integrovaný systém – kombinující vysokokapacitní trakční baterie, inteligentní řízení teploty s topeními, technologii tepelných čerpadel a pomocné ohřívače pro naftové motory – zajišťuje stabilní dojezd i při teplotách pod -20 °C a zároveň zachovává pohodlí cestujících. Golden Dragon poskytuje školení pro řidiče a provozovatele a tím autobusy zůstanou "spolehlivé a odolné“ na zimních silnicích a postupně stanoví nový standard pro elektromobilitu v regionu ,“ uvedl server. Spolupráce mezi Golden Dragon Bus a Eurobus Nordic se má dále rozvíjet. Oba partneři plánují společný vývoj nové generace elektrických autobusů speciálně navržených pro severské podmínky a rozšířit svou spolupráci nejen na modely městských autobusů, ale i na segment meziměstské a turistické dopravy. Lasse Anderson, předseda představenstva Eurobus Nordic uvádí: „ Eurobus Nordic a Golden Dragon spolupracují již mnoho let a neustále zdokonalují každý detail produktu, aby vyvinuli elektrický autobus dokonale přizpůsobený drsnému klimatu severského regionu .“ Eurobus Nordic se sídlem v Porsgrunnu má na trhu solidní postavení. Od dovozu prvních autobusů v roce 2019 jezdí po celé Skandinávii přes 300 autobusů Golden Dragon. Na veletrhu Busworld Europe 2025 představil Golden Dragon svůj zbrusu nový vlajkový autokar GC15 a elektrický autobus PIVOT E15, se kterým slibuje ve větší míře proniknout na trh v Norsku. V současné době se zabývá také vývojem autonomních vozidel. Pro Xiamen Golden Dragon Bus byl zámořský trh zpočátku jen doplňkem, nyní je klíčový. V současné době tvoří tržby z prodejů v zahraničí více než 60 % celkových tržeb společnosti Golden Dragon a tento podíl se v posledních třech letech postupně zvyšuje. V rámci zámořských trhů není evropský trh jen technologickou špičkou světového autobusového průmyslu, ale také prubířským kamenem pro testování komplexní síly značky. „ Evropský trh má vysokou poptávku a přísné požadavky na bezpečnost vozidel, ochranu životního prostředí, pohodlí a inteligenci ,“ řekl Lai Zhiyi, generální ředitel Golden Dragon Bus. „ Ve strategii zámořských trhů společnosti Golden Dragon Bus je evropský trh nejvyšší prioritou. Máme schopnosti a sebevědomí to udělat dobře .“ Od ledna do září letošního roku činil kumulativní export téměř tisíc čistě elektrických autobusů do 28 zemí, přičemž objem prodeje se meziročně zvýšil o 13 % a tržby o 49 %; v současné době tvoří tržby z prodeje čistě elektrických produktů téměř 30 % celkových tržeb společnosti v zahraničí. Izrael, velký trh s luxusními autobusy, letos zadal největší objednávku autobusů v historii, celkem přes 300 vozidel, včetně 270 čistě elektrických autobusů. V Norsku si Golden Dragon zajistil objednávku na 93 špičkových čistě elektrických autobusů, model s významným „technologickým obsahem“. V Etiopii dodal Golden Dragon 130 čistě elektrických autobusů, což je také největší objednávka nových energetických autobusů pro čínskou společnost v Africe. V evropských zemích, jako je Norsko, Dánsko, Švédsko a Bulharsko, jezdí přes 450 čistě elektrických vozidel Golden Dragon. Technologie a kvalita elektrických autobusů Golden Dragon se neustále zlepšují, dojezd přesahuje 500 kilometrů u některých modelů až 700 kilometrů. Díky spolupráci a aktivnímu používání nových materiálů podle svých slov dosáhla společnost 30% snížení celkové spotřeby energie vozidel, a tím nejvyššího standardu v autobusovém průmyslu. Podnik založený v roce 1992 se specializuje na vývoj, výrobu a prodej středně velkých luxusních autobusů a lehkých dodávek. Rozloha areálu Golden Dragon je až 960 000 m2 s konstrukční plochou 310 000 m2. Jakožto přední čínský národní exportní základna kompletních vozidel má tři výrobní závody a přibližně 4 000 zaměstnanců s roční výrobní kapacitou více než 40 000 autobusů. Kromě Číny se výrobce snaží spojit s partnery na Filipínách, v Thajsku a Etiopii, kde bude elektrické autobusy montovat.

person rebus  date_range 06.11.2025

Jihoafrická Paruk Group objednala 100 plně elektrických městských autobusů MAN. Jde o největší zakázku na eBuy mimo Evropu. Vozidla jsou založena na podvozku Lion's Chassis E, vyvinutém pro mezinárodní trhy. Všech 100 eBusů se bude vyrábět lokálně. Podvozky v závodě MAN v Pinetownu, karoserie v závodě Olifantsfontein.

Dvanáctimetrový Lion's Explorer E s vysokou podlahou se schůdky je vybavený čtyřmi bateriovými bloky, každý s kapacitou 80 kWh, umístěnými pod podlahou mezi nápravami. Výroba bude zahájena v roce 2026 a bude pokračovat do konce roku 2027. Svůj první plně elektrický autobus Lion's Explorer E vyvinutý a vyrobený lokálně pro provoz v Kapském Městě dodal MAN do Afriky v roce 2023. Nová objednávka navazuje na tyto zkušenosti a očekává se, že urychlí zavádění elektrické mobility v regionu. „ Díky výrobě v Jižní Africe můžeme zajistit, aby eBusy dokonale splňovaly potřeby dopravních společností a aby je bylo možné co nejlépe integrovat do stávajících procesů ,“ říká Barbaros Oktay ředitel autobusové divize ve společnosti MAN Truck & Bus. „ S touto významnou objednávkou, která byla nyní podepsána, jsme přesvědčeni, že elektrická mobilita v Jižní Africe nabere na obrátkách .“ „ Provozujeme jednu z největších flotil autobusů MAN na světě – důkaz více než 30 let důvěry, partnerství a společné vize. Náš přechod z nafty na elektropohon není jen technologickým posunem, ale slibem našeho trvalého zaměření na udržitelná dopravní řešení v regionu. Je to odvážný krok – ale s MAN po našem boku se to jeví jako přirozený vývoj ,“ uvedl Mohmed Paruk, majitel Paruk Group, která působí především v Jižní Africe. Vozový park společnosti zahrnuje přibližně 2 000 autobusů, z nichž přibližně 1 500 jsou značky MAN. „ Jsme hrdí na to, že nejenže uvádíme první e-busy MAN na africké silnice, ale že jsme prvním výrobcem osobních i užitkových vozidel v jihoafrickém automobilovém průmyslu, který lokalizoval výrobu elektromobilu ,“ doplnil Jan Aichinger, výkonný ředitel společnosti MAN Truck & Bus South Africa. MAN Truck & Bus je lídrem na trhu s autobusy v Jižní Africe. Cílem je dosáhnout této pozice i na trhu s elektrickými autobusy. „ Děláme vše pro to, aby byl nový eBus v Jižní Africe stejně dobře přijat jako náš Lion's City E v Evropě, s již přibližně 3 000 dodanými kusy ,“ říká Oktay.

person rebus  date_range 05.11.2025

Uzavřené strategické partnerství propojuje technologické know-how Microvastu v oblasti návrhu a výroby bateriových článků, modulů a souborů s dlouholetou zkušeností Škoda Group v konstrukci a certifikaci vozidel pro železniční a trolejbusovou dopravu. V první fázi spolupráce se obě firmy zaměří na vývoj baterií pro využití na železnici, konkrétně pro nové bateriové jednotky (BEMU). Jejich koncepce umožní využití například také v elektrobusech.

„ Ve Škoda Group jsme se zavázali k rozvoji vlastní technologie baterií jako základního stavebního kamene našich budoucích řešení pro bezemisní mobilitu. Partnerství se společností Microvast spojuje naše hluboké znalosti v oblasti dopravních systémů s jejich špičkovými inovacemi v oblasti baterií. Díky tomu budeme moci vyrábět vysoce konkurenceschopné a v Evropě vyráběné produkty. Tato spolupráce nejenže posiluje portfolio našich vlastních vozidel, ale otevírá také cestu k nabídce pokročilých bateriových systémů dalším výrobcům v odvětví, “ řekl Jaromír Šilhánek, President Business Units ve Škoda Group. „ Naše partnerství se Škoda Group představuje významný krok na cestě za železniční dopravou, udržitelnou díky pokročilé bateriové technologii. Podtrhuje závazek obou partnerů dodávat bezpečné, spolehlivé a dlouhodobé bateriové řešení, které našim zákazníkům umožní dekarbonizovat jejich vozové parky a utvářet mobilitu zítřka, “ řekl Yang Wu, Chief Executive Officer ve společnosti Microvast. Cílem obou stran je představit první vozidlo s novým bateriovým systémem již koncem roku 2026. Tímto krokem Škoda Group potvrzuje svůj dlouhodobý závazek směřovat k bezemisní mobilitě a energeticky efektivní dopravě. Microvast Holdings je světovým lídrem v oblasti bateriových technologií pro elektromobily a řešení pro skladování energie. S více než 19letou tradicí dodává špičkové bateriové systémy zákazníkům po celém světě. V roce 2024 dosáhl rekordních tržeb ve výši 379,8 milionu dolarů ve srovnání s 306,6 miliony dolarů v roce 2023, což představuje nárůst o 23,9 %.

person rebus  date_range 05.11.2025
Reklama
C.I.E.B
Reklama
Volvo Trucks
Reklama
eCitaro
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací