Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Technika

Pro Karsan je Rumunsko je jedním z nejdůležitějších trhů. Autobusy tureckého výrobce jezdí ve více než 40 městech po celém Rumunsku. Tentokrát dodá do měst Chitila a Focșani celkem 42 desetimetrových autobusů e-ATA. Dodávka vozidel by měla být dokončena v roce 2026.

Produkty výrobce se sídlem v turecké Burse již v obou městech znají. S aktuálními zakázkami se počet autobusů Karsan v Chitile, která se nachází v bukurešťské aglomeraci, zvyšuje na 44 a ve Focșani, která leží na východě poblíž hranic s Moldávií, na 47 kusů. Podle generálního ředitele Okana Başe je Karsan na druhém místě na místním trhu s elektrickými autobusy. Klíčem k úspěchu je podle něho neustálá komunikace se zákazníky a úzká a dlouhodobá spolupráce s místním distributorem společností Anadolu Automobile Rom (AAR). Stejná společnost zastupuje v Rumunsku SOR Libchavy.

person rebus  date_range 30.07.2025

Koncese na provozování autobusové dopravy ve Východním Brabantsku zůstává Arrivě. Ve výběrovém řízení získala prodloužení kontraktu v hodnotě 1,6 miliardy eur. Smlouva na 12,5 roku zahrnuje 170 nových autobusů s nulovými emisemi a zvýšení úrovně služeb pro cestující.

Největší koncesi na veřejnou dopravu v regionu udělila provincie Brabantsko a vstoupí v platnost v prosinci 2026. Arriva bude od začátku provozovat autobusovou flotilu s plně nulovými emisemi, vozový park se bude skládat z 250 elektrických autobusů, z nichž 167 autobusů bude zcela nových. S novou koncesí pod jednotnou značkou Bravo vzniká jeden systém pro cestující. Síť Arrivy bude modernizována na několika trasách, zvýší se frekvence spojů o 15 procent, dojde k úpravě tras a bude zavedeno rychlejší a přímé spojení prostřednictvím BRT linek. Tato smlouva navazuje na samostatnou desetiletou koncesi v hodnotě 900 milionů eur na provozování služeb v Západním Brabantsku, která vstoupila v platnost 6. července a platí do roku 2035 . Arriva pro tuto koncesi pořídila přibližně 200 elektrických autobusů, většina je od VDL a část dodává Solaris .

person rebus  date_range 30.07.2025

Podle zpráv řeckých médií připravuje Ministerstvo infrastruktury a dopravy zrušení trolejbusové sítě obsluhující Atény a Pireus. Po více než sedmi desetiletích mají trolejbusy už na podzim v centru Atén i Pireu nahradit elektrické autobusy. Problém trolejbusové dopravy je podle náměstka ministra estetický i finanční. Na trhu s elektrickými autobusy v Řecku je dominantním hráčem čínský Yutong. Do Atén a Soluně už dodal 240 elektrobusů a získal i zakázku na dalších 125 kusů.

Zrušení trolejbusové dopravy má proběhnout ve dvou fázích, podle počtu pořizovaných elektrických autobusů a podle stáří současných trolejbusů. V centrech Athén a Pirea bude okamžitě demontována příslušná infrastruktura a tím proběhne estetická modernizace centra Athén a Pireu. Nejoblíbenější linky mají být podle náměstka Konstantina Kyranakise nahrazeny odpovídajícími autobusovými linkami. Naopak, na hlavních osách chce vytvořit nové trolejbusové linky s mnohem vyšší frekvencí tras. „ Když jsem přišel na ministerstvo, jedna z věcí, která mě zarazila, byla: když už máme elektrické autobusy, proč bychom měli udržovat i trolejbusy, které jsou napájeny elektřinou z kabelů, jež zatěžují oblohu Atén a Pireu “, uvedl Kyranakis pro deník Kathimerini . Podle něho je problém také finanční: " Za každé dva nové trolejbusy můžeme koupit tři elektrické autobusy stejné velikosti za stejné peníze. Jen tak budeme mít flexibilitu je navést kamkoli bude potřeba, bez ohledu na to, zda je k dispozici infrastruktura, či nikoli .“ Průměrné stáří vozového parku trolejbusů překročilo 20 let. Modely Neoplan a Van Hool uvedené na trh v roce 1999 čelí rostoucím problémům se spolehlivostí a údržbou. Náhradní díly jsou stále vzácnější a dražší, což přispívá k dlouhým termínům oprav a snížené dostupnosti služeb. Zpoždění a přerušení provozu, zejména ve špičkách, se staly opakujícím se problémem. Podporovatelé zachování trolejbusů v ulicích Atén upozorňují na novou technologii vozidel (In Motion Charging) s vestavěnými bateriemi a značným dojezdem mimo síť, která je levnější a má delší životnost ve srovnání s elektrickými autobusy. „ Otázka baterií nás znepokojuje, ale zdá se, že příští generace elektrických autobusů bude mít působivý dojezd, takže pokud budou objednány na podzim roku 2025, budeme se zaměřovat právě na ně ,“ řekl Kyranakis. Podle médií ještě před několika týdny vedení aténských dopravních úřadů (OASA a OSY) hovořilo o posílení trolejbusové sítě nákupem vozidel s technologií In Motion Charging. V plánu byla i renovace starých vozidel s cílem prodloužit jejich životnost a výběrové řízení na dodávku 100 moderních trolejbusů do roku 2027. Nový náměstek ministra infrastruktury a dopravy, který převzal svou funkci 15. března, má však plány jiné a učinil toto "strategické" rozhodnutí. Místo trolejbusů budou objednány stovky nových elektrických autobusů. Ve výběrovém řízení na dodávku 125 nových elektrických autobusů pro Atény zveřejněném letos na jaře byla opět přijata nabídka společnosti Yutong Bus. Informace byla zveřejněna dnes. Celková nabízená cena včetně nabíječek činí přibližně 51,6 mil. eur (bez DPH). Cena za elektrobus je 389 249 eur. Financování pochází z Národního plánu obnovy a odolnosti. Yutong, který v Řecku zastupuje skupina Copelouzos, již do Atén a Soluně dodal 240 autobusů (140 + 100). Zároveň probíhá příprava nákupu prvních 50 vodíkových autobusů pro Atény. Náklady na těchto 50 autobusů se odhadují na přibližně 40 milionů eur.

person rebus  date_range 29.07.2025

Městskému dopravci v hlavním městě Estonska - Tallinna Linnatransport (TLT) se nepodařilo vysoutěžit dodavatele nových plynových autobusů, místo nákupu nových přišlo rozhodnutí o modernizaci 70 stávajících dieselových autobusů MAN.

Podle vyjádření ředitele TLT pro pro server err.ee selhala tři kola výběrových řízení, částečně z důvodu nedostatku vozidel na trhu. Jako nejvýhodnějším řešením se pro město ukázalo rapasovat 70 stávajících dieselových autobusů. K nákupu nových údajně chyběla politická vůle. Autobusy jsou staré osm až třináct let, očekává se, že modernizace může prodloužit jejich životnost o pět až sedm let. Cena 5,2 milionu eur představuje podle města zhruba pětinu nákladů na zakázku, pokud by se uskutečnila. Na tento projekt byl najat desetičlenný tým. Společnost TLT chtěla koupit 30 autobusů s opcí na dalších 60. Čtvrté zadávání veřejných zakázek má pokračovat. Kaido Padar, ředitel Tallinna Linnatransport (TLT) uvedl na sociálních sítích: " V provozu máme 15 elektrických autobusů , 350 plynových autobusů a 192 dieselových autobusů. Celkem tedy máme k dispozici 557 autobusů. Nyní jsme se rozhodli rekonstruovat 70 dieselových autobusů MAN a prodloužit tak životnost autobusů o 5 let. Dva autobusy již prošly renovací a výsledek byl velmi dobrý. Celý projekt bude trvat zhruba 2 roky ." Podle Padara je potřeba autobusový vozový park diverzifikovat a provozovat jak elektrické, tak dieselové autobusy. Rozhodnutí Tallinnu modernizovat své dieselové autobusy ovlivnilo také to, že "j en málo evropských výrobců může nabídnout přijatelné dodací lhůty. Před několika lety byla standardní dodací lhůta pro nové autobusy osm až deset měsíců a nyní je zhruba dvakrát tak dlouhá. Totéž platí pro trolejbusy objednané u Škody ", řekl Padar. TLT a ŠKODA ELECTRIC uzavřely smlouvu na dodání 40 trolejbusů na konci roku 2024 . První vozy mají přijet v první polovině roku 2026. Městská rada v Tallinnu nedávno schválila dodatek ke smlouvě o osobní dopravě se společností TLT, která umožňuje používat autobusy staré až 20 let, oproti předchozímu limitu 14 let. Upravená smlouva platná do roku 2034 stanoví průměrné stáří autobusu (s výjimkou elektrických a rekonstruovaných autobusů) na šest let, maximální stáří je 14 let, průměrné stáří trolejbusu musí být 10 let a maximálně 20 let.

person rebus  date_range 28.07.2025

Zkušební jízdy sedmého z nových elektrobusů SOR ENS12 s elektrovýzbrojí Škoda Electric pro Dopravní podnik hlavního města Prahy v ulicích Plzně. Dopravní podnik zatím žádný z 18 objednaných vozů nepřevzal, stejně jako nové autobusy IVECO.

Pětiletou rámcovou dohodu o dodávce až 100 elektrických autobusů SOR ENS12 uzavřely Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) a SOR Libchavy v říjnu 2023 . Jde o první zakázku na elektrobusy, na které SOR spolupracuje se Škodou Electric. Prvních 18 autobusů objednal DPP v listopadu 2024 s termínem dodání do 30. října 2025. I když v Plzni testuje Škoda Electric už sedmé vozidlo, podle vyjádření dopravního podniku z 24. července 2025 nebyl prozatím žádný z objednaných elektrobusů dodán. DPP také uvedl, že zatím nepřevzal ani žádný z objednaných 17 ks standardních dieselových autobusů Iveco Streetway 12m a 30 ks kloubových hybridních autobusů Iveco Urbanway 18m . Termín dodání byl do 30. června 2025.

person rebus  date_range 25.07.2025

Specializovaná služba pro přepravu osob s těžkým zdravotním postižením po Praze nebo Středočeském kraji úspěšně dokončila pětiměsíční test elektromobilu Mercedes-Benz eSprinter Pro 320 Standard v reálném provozu. Test probíhal od 15. ledna do 31. května 2025 a zahrnoval 98 testovacích dní, během kterých bylo shromážděno významné množství dat. Výsledky ukázaly jak potenciál, tak výzvy elektromobility v oblasti bezbariérové dopravy.

Testovaný Mercedes-Benz eSprinter Pro 320 Standard s kapacitou baterie 56 kWh prokázal průměrnou spotřebu 46 kWh/den, což při běžném provozu znamenalo dostatečnou kapacitu pro denní provoz. Vozidlo je vybaveno elektromotorem o výkonu 150 kW s maximální rychlostí omezenou na 90 km/h a má kapacitu až pro tři invalidní vozíky a tři cestující na sedadlech současně. ROPID zveřejnil výsledky testování: Klíčová zjištění: Test odhalil několik důležitých poznatků: Pozitivní aspekty: Kapacita baterie byla při průměrné spotřebě 46 kWh/den dostačující pro běžný provoz Cestující vysoce oceňovali tichý provoz elektromobilu Nabíjení probíhalo bez větších komplikací Minimální vliv na spotřebu měla hydraulická rampa a zatížení vozidla Výzvy: Okolní teplota se ukázala jako nejvýznamnější faktor ovlivňující spotřebu - při teplotách pod 0 °C byl zaznamenán téměř dvojnásobný nárůst spotřeby oproti teplotám 20 – 25 °C Problém s rychlým vyhřátím vozidla v chladných dnech Kapacitní omezení: užitečná hmotnost 731 kg po instalaci hydraulické rampy může být při plném obsazení nedostatečná „ Bezba doprava je doplňkem standardních služeb veřejné dopravy, která pomáhá pohybovat se i lidem s těžkým zdravotním postižením, pro které jsou běžné, i když bezbariérové dopravní prostředky, těžko použitelné. Speciálně upravené mikrobusy najedou každý den po Praze i Středních Čechách průměrně 6 000 km. Proto je důležité myslet také na ekologickou stopu jejich provozu ," uvádí Petr Tomčík, ředitel ROPID. Závěr a doporučení Závěrečná zpráva konstatuje, že testovaný elektromobil nesplňoval všechny požadované kvality a parametry, přesto se ukázalo, že elektromobil může být pro Bezba dopravu potenciálně vhodný při promyšlených změnách především v oblasti kapacity baterie, užitečné hmotnosti vozidla a vytápění. Pro budoucí směřování k elektromobilitě ve veřejné dopravě by bylo vhodné analyzovat zařazení nejen elektrických užitkových vozů, ale i elektrických osobních vozů, které již dnes dosahují slibných výsledků dojezdu a užitečné hmotnosti. O službě Bezba doprava Bezba doprava je služba určená pro osoby s těžkým zdravotním hendikepem – držitele průkazu ZTP nebo ZTP/P s trvalým bydlištěm na území Prahy nebo Středočeského kraje. Služba funguje v současné podobě od roku 2022 a v současnosti disponuje 43 speciálně upravenými vozidly. Provoz zajišťuje dispečink zřízený organizací ROPID, který přijímá jednotlivé objednávky a koordinuje provoz vozidel zajišťovaných společnostmi Lutan a Vega Tour. Služba je schopna denně uspokojit až 350 pasažérů

person rebus  date_range 23.07.2025

Dopravní podnik města Ústí nad Labem pokračuje v modernizaci a obnově vozidlového parku. Po sólo i kloubových autobusech SOR dodal 23. července 2025 Solaris čtyři vozidla Urbino 12. Autobusy jsou navíc vybaveny tažným zařízením a výkonnějšími motory. Povezou kola.

Na začátku roku 2023 vyhlásil Dopravní podnik města Ústí nad Labem (DPMÚL) veřejnou zakázku "Nákup 5 ks autobusů kategorie 18 m a 10 ks autobusů kategorie 12 m“. Od roku 2024 bylo dodáno pět autobusů délky 18 metrů od společnosti SOR Libchavy . V lednu letošního roku přibylo dalších šest vozidel o délce 12 metrů od stejného výrobce. Převzetím posledních čtyř autobusů Solaris je zakázka ukončena. DPMÚL nakoupil autobusy s tažným zařízením na zajištění provozu turistických linek - cyklobusů . Vozidla obsahují mnoho moderních prvků výbavy, které se již stávají standardem, jako je třeba plně automatická celovozová klimatizace nebo USB-C nabíječky pro přenosná zařízení. Ovládání poptávkového systému je sjednoceno s posledními dodávkami vozidel, což usnadní cestujícím jejich používání. Bezpečnost je velmi důležitá. Autobusy jsou proto vybaveny LED světlomety s automatickým přepínáním, elektricky vyhřívaným čelním oknem, automatickými stěrači a antikolizním systém, který sleduje okolí vozidla a varuje řidiče před možnými střety s chodci, cyklisty a dalšími zranitelnými účastníky provozu. Autobusy mají novou vizuální identitu, kromě povinného označení také i lak. Cena jednoho 12metrového autobusu s tažným zařízením je 7 698 750 Kč bez DPH. Na pravidelné linky nasadí dopravní podnik nová vozidla začátkem měsíce srpna.

person rebus  date_range 23.07.2025

Daimler Buses získal zakázku na dodávku 37 elektrických sólo a kloubových autobusů Mercedes-Benz eCitaro a eCitaro G do Ulmu a Neu-Ulmu, kde má své sídlo. Smlouva zahrnuje opci na dalších devět elektrických autobusů eCitaro. Celková investice za 46 elektrických autobusů činí 34,6 milionu eur.

Dozorčí rada SWU dala projektu zelenou již v září 2024. Do roku 2027 má být zakoupeno celkem až 46 nových elektrických autobusů a vybudována potřebná nabíjecí infrastruktura. Po celoevropském výběrovém řízení společnosti Stadtwerke Ulm/Neu-UlmVerkehr (SWU) získal zakázku Daimler Buses. Smlouva byla podepsána 18. července 2025. 37 vozidel na bateriový elektrický pohon bude dodáváno postupně do konce roku 2026. Objednávka zahrnuje 15 třídveřových sólo autobusů s kapacitou až 65 cestujících a 22 čtyřdveřových kloubových autobusů s kapacitou až 143 cestujících. Proti současným dieselovým zlepšují přístupnost, mají větší prostor pro invalidní vozíky a kočárky. Klimatizaci zajišťuje nejmodernější klimatizační systém s CO2 a sofistikovaným tepelným managementem. Devět dalších vozidel v opci je plánováno pro provoz od roku 2027. Elektrické autobusy pro SWU jsou vybaveny nejnovější čtvrtou generací lithium-nikl-mangan-kobaltových baterií (NMC4). Baterie NMC-4 s kapacitou 111 kWh energie na bateriový blok kombinují vysokou hustotu výkonu, a tím i delším dojezdem, s dlouhou životností, s nabíjecím výkonem až 300 kW, uvádí Daimler Buses. Oba typy autobusů lze nabíjet v depu pomocí zásuvek na levé a pravé straně nad přední nápravou i během jízdy na speciálně navržených zastávkách pomocí pantografu na střeše. Tzv. příležitostné nabíjení je pro náročné autobusové trasy v Ulmu a Neu-Ulmu nezbytné, omezí nutnost nasazení více vozidel. Speciální kamerový systém namontovaný na střeše pomáhá řidiči přiblížit se k nabíjecí stanici s pantografem s maximální přesností. Bezpečnost cestujících a ostatních účastníků silničního provozu zajistí nejnovější asistenční systémy od Daimler Buses: Sideguard Assist 2, který varuje před hrozícími srážkami s chodci a cyklisty, Frontguard Assist s varováním před překážkami nebo osobami přímo před vozidlem, a aktivní asistent nouzového brzdění Preventive Brake Assist 2 chrání účastníky silničního provozu a pomáhají předcházet nehodám. K tomu se přidává inovativní systém Traffic Sign Assist. Díky podpoře GPS a kamery neustále porovnává rychlost vozidla s platnými dopravními předpisy a v případě překročení povolené rychlosti poskytuje vizuální a zvukovou zpětnou vazbu. Společnost Daimler Buses vybavila nové elektrické autobusy SWU balíčkem digitálních služeb Omniplus. Používání digitálních služeb a telemetrických diagnostických systémů vozidel bylo smluvně dohodnuto se společností SWU Verkehr GmbH na dobu dvanácti let. Jednou ze služeb je Omniplus On Uptime. Digitální řešení monitoruje všechny relevantní systémy vozidla a poskytuje v reálném čase důležité diagnostické informace dispečinku i údržbě. Důležitou součástí je monitoring stavu baterie a poskytuje doporučení k prodloužení životnosti baterie a dodržení záručních podmínek. SWU také využívá datové balíčky Omniplus On k integraci dat o vozidle a diagnostických dat z eCitaro do stávajících systémů správy vozového parku a externích dílen a vytváří tím ucelené procesy a provozní postupy. Za tímto účelem má SWU podrobný plán k zajištění efektivity a digitalizace svých procesů. Nová flotila nahradí stávající dieselové autobusy v obou městech na Dunaji, nejprve v Ulmu a dodatečně objednaná vozidla umožní zlepšení služeb jak u Ulmu i Neu-Ulmu od roku 2027 podle nového dopravního plánu, který zahrnuje nové trasy a vylepšení služeb pro cestující. S uvedením všech 46 elektrických autobusů bude více než polovina městských autobusů SWU zcela bez emisí. Od roku 2024 a 2025 je již v provozu 14 kloubových autobusů eCitaro G . Do konce roku 2026 bude postupně dodáno 37 bateriových elektrických vozidel a devět volitelných vozidel je plánováno na používání od roku 2027. Nové elektrické autobusy postupně nahradí stávající dieselové autobusy ve vozovém parku společnosti SWU a budou sloužit k veřejné dopravě ve dvou městech Ulm a Neu-Ulm na Dunaji. V provozu je již 14 kloubových autobusů eCitaro G, které společnost SWU pořídila v letech 2024 a 2025 a které významně přispívají ke snižování emisí CO₂ v městské dopravě a ke zlepšení kvality ovzduší v Ulmu a Neu-Ulmu. SWU investuje do vozidel a nabíjecí infrastruktury přibližně 34,6 milionu eur. Ročně jeho autobusy přepraví přes 41 milionů cestujících.

person rebus  date_range 22.07.2025

200 nových autobusů na karibský ostrov dodávají dva velcí čínští výrobci, Yutong Bus a Golden Dragon. Na kratších trasách v okolí hlavního města Kingston jezdí autobusy na CNG, na dálkových prémiových po hlavních koridorech s minimálním počtem zastávek pak dieselové.

Jamaica Urban Transit Company (JUTS) obdržela 70 autobusů Yutong C12 CNG. Zlepšení veřejné dopravy se od září dočkají dojíždějící v metropolitní oblasti hlavního města Kingston. Nové autobusy na stlačený zemní plyn budou jezdit z asi 15 km vzdáleného depa ve městě Spanish Town, kde by měla být na konci srpna dokončena nová čerpací stanice. Dalších třicet dieselových autobusů značky Golden Dragon je určeno pro meziměstskou dopravu, polovina bude nabízet prémiové cestování na přímých dálkových trasách z Kingston Centre do Negril, Montego Bay, Ocho Rios, Port Antonio a Mandeville. Jde o druhou stovku nových autobusů během dvou let, vloni byly nové autobusy také z Číny, ale od výrobce Golden Dragon. Nové vozy rozšíří flotilu JUTC na přibližně 350 autobusů, z toho bude 54 procent s nízkými emisemi. Celkem jde o 110 autobusů na CNG sedm elektrických bateriových. Ministerstvo dopravy plánuje "zásadní změny v oblasti veřejné dopravy". Nové vozy umožní na důležitých trasách na ostrově zkrátit intervaly a zvýšit kapacitu. Posílení se dočká také Montego Bay Metro. " Od doby, kdy ministerstvo začalo rozšiřovat vozový park JUTC o 70 autobusů v roce 2023 a 100 autobusů na CNG v roce 2024, se výrazně zlepšilo poskytování služeb v celém metropolitním regionu Kingston (KMTR), což vedlo ke zvýšení příjmů z osobní a charterové dopravy ," řekl premiér Andrew Holness. Premiér uvedl, že ekonomická stabilita země umožnila vládě investovat do dopravního sektoru a nové autobusy zakoupit. " Nové autobusy představují strategické rozšíření našeho národního systému veřejné dopravy, jehož cílem je nejen obsluhovat Kingston a metropolitní oblast, ale také propojit všechna hlavní městská centra po celé Jamajce. Ať už se jedná o školní skupiny, farnosti, výlety nebo každodenní dojíždějící, tyto autobusy poskytnou specializované, bezpečné a spolehlivé služby. Kromě pohodlí se zaměřujeme na zavedení řádu a struktury do jamajského sektoru veřejné dopravy, zejména v tom, jak formuje sociální chování. Současný systém, často neregulovaný a přeplněný, přispívá k násilí, obscénnosti a antisociálnímu chování, zejména mezi naší mládeží, " uvedlo ministerstvo při převzetí nových autobusů Golden Dragon v červenci 2024.

person rebus  date_range 22.07.2025

Společnost IVECO BUS podepsala třetí smlouvu s OTW - Transport Operator of Valonia. Autobusy vyrobené v závodě IVECO BUS ve Vysokém Mýtě budou nasazeny v regionech Lutych a Namur pod značkou TEC (Transport en Commun) ve dvou fázích, prvních 83 kusů v prvním čtvrtletí příštího roku a zbývajících 44 kusů v prvním čtvrtletí roku 2027.

Jedná se o třetí smlouvu podepsanou s valonským dopravcem za poslední dva roky. Předchozí smlouvy z roku 2023 zahrnovaly rámcové dohody na celkem 22 minibusů DAILY a 42 hybridních CROSSWAY Low Entry , obnovuje OTW své partnerství s IVECO BUS, tentokrát na dodávku 127 autobusů CROSSWAY Low Entry. „ Tyto autobusy budou jezdit na příměstských linkách, kde cestující tráví na palubě více času. Proto jsou obzvláště důležité prvky, které zvyšují pohodlí cestujících – jako je tepelný komfort, nízká hladina hluku, vysoký počet sedadel, atraktivní design a snadné použití. Bezpečnost, ergonomie a pohodlí pro řidiče i technologie jsou nanejvýš důležité. V neposlední řadě byla klíčovým faktorem tohoto rozhodnutí energetická účinnost, “ uvedl Christophe Martin , manažer kolejových vozidel společnosti OTW. „ Jsme potěšeni touto novou spoluprací s OTW a rádi bychom jim poděkovali za důvěru v naše modely. Tato vozidla CROSSWAY Low Entry dokonale řeší současné výzvy v oblasti mobility cestujících a nabízejí bezpečný a pohodlný zážitek z cestování ,“ řekl Giorgio Zino, Head of Bus Commercial Operations IVECO BUS v Evropě. Autobusy CROSSWAY Low Entry o délce 12 metrů mohou být použity v městské i příměstské dopravě. Pojmou kromě řidiče až 99 cestujících, 37 na sedadlech. Budou vybaveny klimatizací, pohodlnými sedadly s integrovanými USB porty, informačními obrazovkami a nosiči zavazadel. Pohon zajišťuje motor Cursor 9 kompatibilní s HVO o výkonu 360 koní ve spojení s převodovkou Voith.

person rebus  date_range 18.07.2025
Reklama
CIEB
Reklama
Buse březen 25
Reklama
MOBILBOARD
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací