Elektrobusy se stávají dominantním segmentem městských vozových parků a zároveň ryche přichází nový technologický vývoj. Například baterie instalované ve vozidlech vyrobených před deseti lety se výrazně liší kapacitou a výkonem od těch dnešních. Zákazníkům, kteří chtějí využívat u svých autobusů předchozí generace všech výhod současné technologi nabízí Solaris nové služby "zero-emission vehicle retrofit”. Modernizaci si už objednali v Krakově, Berlíně, Hamburku, Paříži a ve Varšavě.
Elektrobusy se stávají dominantním segmentem městských vozových parků a zároveň ryche přichází nový technologický vývoj. Například baterie instalované ve vozidlech vyrobených před deseti lety se výrazně liší kapacitou a výkonem od těch dnešních. Zákazníkům, kteří chtějí využívat u svých autobusů předchozí generace všech výhod současné technologi nabízí Solaris nové služby "zero-emission vehicle retrofit”. Modernizaci si už objednali v Krakově, Berlíně, Hamburku, Paříži a ve Varšavě.
V posledních letech jsou dieselově poháněné městské autobusy stále více nahrazovány elektrickými vozidly a novou nabíjecí infrastrukturou a řešeními pro správu vozového parku. Tento přechod se odehrává v relativně krátké době s bezprecedentním vývojem, který vede k technologickému zastarávání během životnosti vozidla. Solaris proto do svého portfolia zavádí novou službu – retrofit vozidel s nulovými emisemi – kdy výměnou specifických komponentů, zejména baterií, ale i dalších prvků hnacího ústrojí, prodlužuje životnost elektrobusů.
Solaris vyrábí elektrické autobusy od roku 2011. V současnosti jezdí po evropských silnicích několik tisíc elektrických vozidel této značky, z nichž některé úspěšně slouží cestujícím více než deset let a ujedou téměř milion kilometrů. Retrofit, tedy pozáruční výměna komponentů za nové, podporuje dopravce v maximalizaci návratnosti jejich investic do e-mobility.
Nabídka modernizace vozidel s nulovými emisemi začíná bateriemi a zahrnuje modernizaci systémů ukládání energie, čímž se zvyšuje jejich účinnost. Tímto způsobem může nabídnout nejmodernější energetické zásobníky, které zlepší výkon a životnost.
"Dovybavení vozidel s nulovými emisemi je služba postavená na potřebách zákazníků a umožňuje provozovatelům autobusů značky Solaris zajistit maximální výhody vozidla v každé fázi jeho životního cyklu. Naše poprodejní oddělení spolu s Battery Hub reaguje na rostoucí očekávání trhu a nabízí uživatelům bateriových autobusů řešení připravené k použití, které se postará o všechny kroky až po likvidaci staré baterie. Jsme hrdí na to, že můžeme oznámit první kusy dovybavené v MPK Kraków a připravené rozšířit tuto nabídku ve všech certifikovaných servisních střediscích Solaris v Evropě,“ říká Marco Franza, Chief Services Officer společnosti Solaris Bus & Coach.
Retrofit prováděný Solaris je plně komplexní služba. Výrobce poskytuje plnou zákaznickou podporu – od analýzy, výpočtu a kompletní dokumentace, přes odstranění použitých baterií až po instalaci nových. Součástí je výměna nezbytných elektrických komponentů, upgrade nebo instalace BTMS (Battery Thermal Management System, odpovědný za chlazení a ohřev baterie), aktualizace BMS (Battery Management System) a zajištění kompatibility upravených baterií se stávající infrastrukturou nabíjení. Tato nabídka umožňuje provozovatelům plně využít výhod moderních bateriových vozidel a výrazně prodloužit jejich provozní životnost. Služba se týká nejen bateriových autobusů, ale i trolejbusů vybavených bateriemi a systémy IMC a v budoucnu i vodíkových autobusů.
Solaris nabídne optimální bateriová řešení založená na technologiích LFP, NMC nebo LTO – vše přizpůsobené očekáváním zákazníka. Při přípravě nabídky se berou v úvahu desítky faktorů, jako je předpokládaná životnost baterie, způsob nabíjení a používání, množství energie potřebné denně pro přepravu a samozřejmě náklady.
V současné době Solaris dokončuje proces modernizace pro MPK Kraków. V rámci smlouvy na základě výběrového řízení je Solaris odpovědný za pozáruční výměnu baterie ve 20 autobusech: sedmnácti elektrických modelech Urbino 12 a třech kloubových modelech Urbino 18 elektric. Zároveň si dodatečné dovybavení objednávají zákazníci v Berlíně, Hamburku, Paříži a Varšavě.
Výrobce se opírá o své bohaté zkušenosti získané nejen z prodeje, ale i ze servisu, které má s celkem 6 300 elektrických a vodíkových autobusů a trolejbusů prodaných po celé Evropě. Letos za první tři čtvrtletí prodal Solaris v Evropě 463 elektrických autobusů a je s 5,8 procentním podílem na trhu na 7. místě. V prodejích vodíkových autobusů je stále jedničkou, Solaris Urbino hydrogen bylo registrováno 222, tzn. 54,4 procent evropského trhu.

E-shop DSZO slouží cestujícím více než rok
Daimler Buses začíná s výstavbou nabíjecích stanic pro…


