Poklady z archivu Karosy: Fotografie z unikátního souboru negativů.
Pro potěšení všem opravdovým labužníkům připravili pánové Kocian, Kotouček a Arazim. Část druhá: Škoda 706 RTO-K: Zkoušky I. - barevné intermezzo.
Pátek, 26. prosince 2008, dabra
Určitě jsme už psali a v literatuře se všude uvádí, že u kloubového RTO zůstalo podobně jako u návěsu NO 80 jen u jednoho exempláře.

K eventualitě, že byla výroba RTO-K předána do Polska, se vyjádřil 5.1.2009 publicista Jan Neumann: Polské kloubové autobusy postavené na bázi RTO

Upřesňujeme:
V Encyklopedii československých autobusů a trolejbusů II. Martina Haráka se píše:
"Později se článková modifikace RTO-K vyráběla v Jelczi pod názvem Jelcz AP-02 (později jako Jelcz 021) nebo se montovala svépomocí v bukurešťském dopravním podniku."
Další kloubové autobusy pak vyráběl Ikarus.

Nelze očekávat podobný zázrak jako bylo nalezení torza návěsu NO 80 na Slovensku v lese, ale možná se jednou RTO kloubovým autobusem ještě svezeme. Ze souboru oživených negativů jsme vybrali barevné snímky. K RTO-K se vrátíme ještě jednou souborem černobílých - přiznejme si, že nostalgičtějších záběrů, a to i z interiéru.

Část první: Škoda 706 RTO-K: Stavba.

Pozn. BUSportálu: Již při prvních pohledech na materiály bylo jasné, o jak úžasné záběry se jedná. Potvrdili jste to i vy, čtenáři, svým obrovským zájmem. Proto chci opravdu velice poděkovat za to, že byly tyto materiály BUSportálu poskytnuty. Velice si toho vážím.