BUSportál na návštěvě v ''Ocelovém městě'' Škoda v Plzni.
Po rekonstrukci by to mohlo být jedno z nejkrásnějších evropských "science center".
Další
Jak se vyvíjí ambiciózní projet Techmania a kde se ještě letos vyrábějí tramvaje, lokomotivy a renovují vagony metra - než se výroba přesune do nových hal.
Sobota, 14. dubna 2007, dabra
S projektem Techmania se redakce setkala před nedávnem, kdy měla vzácnou příležitost zachytit zejména trolej a autobusy v depozitáři - v budově, kde se bude projekt Techmania realizovat. Tato vozidla jsou oproti stavu při minulé návštěvě přemístěna do vzdálenějších lodí, kde si počkají na svoji eventuelní výstavní příležitost. Součástí úvodní expozice s nejvyšší pravděpodobností žádný bus nebude. Stav depozitáře - objektu budoucí Techmanie v září 2006 jsme částečně zachytili v materiálu: Na návštěvě v Muzeu Škoda a v depozitáři.

První "science center" v České republice podle vzoru např. švýcarské Technoramy ve Winterthuru vznikne v prostorách objektu škodovácké haly PJ 55, která pamatuje výrobu lodních děl, parních lokomotiv a ozubených kol. Tuto halu do projektu vložila společnost ŠKODA HOLDING. Centrum si klade za cíl posílit zájem veřejnosti a zejména dětí o techniku, která byla českou tradiční disciplínou, úspěšnou ve světovém měřítku. Do prvních zpřístupněných prostor Techmanie se podíváme už v roce 2008. BUSportál nabídl sympatickému projektu mediální podporu.

Tradici kvalitních a promyšlených technických výrobků drží i dopravní obory ve Škodovce - trolejbusy jsme navštívili před nedávnem ve Škodě Electric viz Ještě ze Škody Electric. Další zajímavosti nejen o plzeňských trolejbusech.. Právě trolejbusy spolu s autobusy jsou v kategorii velkých užitkových silničních vozidel nositeli úspěchu doma i v zahraničí - česká nákladní vozidla takto úspěšná v současnosti nejsou.

Šťastným se ukázalo také rozhodnutí v roce 1993 o rozšíření výrobního programu o kolejová vozidla MHD a program modernizace vozů pražského metra. Počet vyrobených tramvají se již dostal k množství sériové výroby a zakázky doma i v zahraničí potvrzují správnost volby výrobního programu. Zákazníci z 21 států 5 kontinentů z nově vyvinutých produktů od roku 1995 odebrali 52 modernizovaných souprav pro pražskémetro, 84 nízkopodlažních tramvají a 25 příměstských jednotek (ČD). Svoji pozici v dopravním strojírenství Škoda posiluje mj. i vstupem do GANZ v Maďarsku viz např. GANZ-ŠKODA získala svoji první zakázku v oblasti trolejbusů. a do ČKD Vagonka.

Přestože kolejová vozidla nejsou tématem BUSportálu, zachytili jsme několik záběrů z výrobní haly. Obrázky nekomentujeme, protože se nepovažujeme za odborníky v tématice. Pokud ovšem přijde přislíbená nabídka projet se v budoucnu nějakým novým modelem tramvaje v prostorách Škodovky, kde není třeba příslušného vůdčího listu, nedá se odmítnout.

Záběry ze současné haly se stanou v nejbližší době historickými - výroba se přesune do moderních nově postavených hal. Stávající pro výrobu energeticky nevýhodné prostory by se mohly stát např. dopravním depem nebo skladem.
BUSportál děkuje za možnost podívat se na zajímavá místa spolu se zástupci dalších médií a skupinou poslanců z plzeňského kraje. Zároveň děkujeme za bohaté tiskové a obrazové materiály o Techmanii i Škodě Transportation, které určitě ještě v budoucnu využijeme.
Ředitel projektu Techmania Vlastimil Volák.
Tentýž prostor loni v září.
Vozidla za plotem.
Pro skupinu poslanců byly přivezeny i některé budoucí atrakce.
Nové haly Škoda Transportation.
Jediný bus - přivezl poslaneckou delegaci. Zachycen Zdeněk Prosek.
Vedení Škoda Transportation a Holding.
Revize po 100000 km pražského provozu - pozoruhodná absence projevů vandalismu.
Wi-Fi