Ještě ze Škody Electric. Další zajímavosti nejen  o plzeňských trolejbusech.

Co nebylo v tiskové zprávě - z dotazů novinářů na tiskové konferenci 6.2.2007. Další fotografie. Prezentace "pdf".
Co nebylo v tiskové zprávě - z dotazů novinářů na tiskové konferenci 6.2.2007. Další fotografie. Prezentace "pdf".
Mnoho zajímavých informací nejen o kontraktu v Rize (viz Velká exportní zakázka pro Škoda Electric.) se dozvíte z
Prezentace ŠKODA ELECTRIC "pdf".
Informace novinářům poskytli Karel Majer, ředitel BU Trolejbusy, Jaromír Šilhánek, generální ředitel Škoda Electric a přeseda představenstva a generální ředitel Škoda holding Jiří Zapletal.
Z dotazů a odpovědí na TK:
BP: Jaké výrobní možnosti má doudlevecký závod na výrobu trolejbusů a jak byste postupovali v přípdě prudkého nárůstu zakázek ?
Škoda: Naše kapacita je jeden trolejbus za dva pracovní dny - (BP vyšlo cca (365 - 104)/2= 130 trolejbusů ročně). V případě nárůstu nad rámec této kapacity jsme připraveni využít možností v naší loňské akvizici, maďarském Ganzu.
BP: V prezentaci se objevují plány pro dodávky do Rumunska. Nepřekáží Škodě rumuský výrobce trolejbusů Astra ze skupiny Irisbus ?
Škoda:Trolejbusy Astra pro nás neznamenají konkurenci, nebot fungují na bázi stejnosměrného proudu a jedná se tak o jiný produkt.
BP: Neschází v nabídce Škody třínápravové 15 metrové vozidlo ?
Škoda: Ïrisbus Iveco a jeho výrobce v Annonay zatím taková vozidla nevyrábí. V tendrech to zatím nevadilo.
Jaké jsou očekávané počty dodaných trolejbusů letos a jaké byly loni?
V loňském roce 2006 dylo dodáno 43 a v roce 2007 se předpokládá 65 trolejbusů. I vzhledem k lotyšské zakázce budou výrazně převažovat krátké trolejbusy nad kloubovými.
Jaký je stav a budoucnost továrny v Ostrově nad Ohří ?
Škoda: Stálá skupina do 20 zaměstnanců stále zajišťuje a bude zajišťovat záruční i pozáruční servis starším typům trolejbusů i trolejbusům dodaným do USA. Areál je určen k prodeji.
Ke kontraktu v Rize:
BP: Podílejí se na kontraktu nějakým způsobem "evropské" peníze ?
Škoda: Zakázka je financována výhradně z peněz zákazníka.
Kdo se zúčastnil rižského tendru ?
Škoda: Kromě ŠEL to byl i Solaris a výrobce z Běloruska. Hess - Kiepe byl vyřazen z formálních důvodů na začátku.
V prezentaci uvádíte perspektivní projekty ŠEL do Itálie, Rumunska, Bulharska a Moskvy. Jaká je situace v Maďarsku ?
Do Maďarska dodává trolejbusy i výzbroj pro metro Škoda - Ganz.
Můžete uvést nějaké podrobnosti k akvizici Škody v Novosibirsku ?
V Novosibirsku v současnosti probíhá výměna nejvyššího managementu. Závod s cca 900 zaměstnanci úspěšně vyrábí segment trakčních motorů.

Ještě ze Škody Electric. Další zajímavosti nejen  o plzeňských trolejbusech.
Ještě ze Škody Electric. Další zajímavosti nejen  o plzeňských trolejbusech.
Karel Majer, ředitel BU Trolejbusy, Jaromír Šilhánek, generální ředitel Škoda Electric a přeseda představenstva a generální ředitel Škoda holding Jiří Zapletal .
Ještě ze Škody Electric. Další zajímavosti nejen  o plzeňských trolejbusech.
Z tiskové konference - účast hojná.
Ještě ze Škody Electric. Další zajímavosti nejen  o plzeňských trolejbusech.
Ještě ze Škody Electric. Další zajímavosti nejen  o plzeňských trolejbusech.
Ještě ze Škody Electric. Další zajímavosti nejen  o plzeňských trolejbusech.
Ještě ze Škody Electric. Další zajímavosti nejen  o plzeňských trolejbusech.
Ještě ze Škody Electric. Další zajímavosti nejen  o plzeňských trolejbusech.
Ještě ze Škody Electric. Další zajímavosti nejen  o plzeňských trolejbusech.
Ještě ze Škody Electric. Další zajímavosti nejen  o plzeňských trolejbusech.
Ještě ze Škody Electric. Další zajímavosti nejen  o plzeňských trolejbusech.
Ještě ze Škody Electric. Další zajímavosti nejen  o plzeňských trolejbusech.
Ještě ze Škody Electric. Další zajímavosti nejen  o plzeňských trolejbusech.
Ještě ze Škody Electric. Další zajímavosti nejen  o plzeňských trolejbusech.