Na návštěvě v Muzeu Škoda a v depozitáři. FOTOREPORTÁŽ.
Muzeum Škoda: Funkční model trolejbusu Škoda 24 Tr Irisbus v karosérii City Bus (Agora) je jednou z posledních prací nadšeného modeláře Ivana Staňka z Jinců u Příbrami pro Muzeum Škoda.

Nejen "busové" záběry z tradičních prostor muzea, ale i z běžně nepřístupného depozitáře. Nový přírůstek trolejbus Škoda 17 Tr zakoupila Škoda Electric.
Nejen "busové" záběry z tradičních prostor muzea, ale i z běžně nepřístupného depozitáře. Nový přírůstek trolejbus Škoda 17 Tr zakoupila Škoda Electric.
BUSportál děkuje za vstřícnost Muzeu Škoda, které umožnilo získání těchto informací a záběrů.
Úvodní informace i se zajímavými odkazy jsme přinesli v upoutávce Připravujeme: Na návštěvě v muzeu Škoda
Impulsem k návštěvě Muzea Škoda byl přírůstek unikátního trolejbusu Škoda 17 Tr. Ten byl dalším pokusem o unifikaci autobus-trolejbus po kombinaci autobusu ŠM 11 a trolejbusu Škoda T 11 a před současnými Škoda 24 a 25 Tr Irisbus v karosérii Irisbus City Bus a Citelis ve spolupráci s Karosou. Karosérie tří "sedmnáctek" vyrobila na konci 80.let Karosa Vysoké Mýto. Upravenou elektrovýzbroj z typu 14 Tr však do karosérií s částmi interiérů z ostrovské Škodovky vmontoval Dopravní podnik Ostrava. Autobusovým bratrem trolejbusu Škoda 17 Tr je vůz B 831. V následující fotoreportáži jsme zachytili i interiér vozidla. Trolejbus je plně funkční a je možné, že se s ním budete moci svézt v rákmci plzeňského Dne bez aut od 20. do 22. září.
Výsledkem projektu "UŘVMHD" trolejbusu Škoda 17 Tr a Karosa B 831 byl funkční vzorek trolejbusu v roce 1987, sériová výroba, ke které nedošlo, byla plánována na rok 1993. Funkční vzorek stejně jako další dvě karosérie, které dodala Karosa, nakonec skončily v Ostravě. Tyto dvě karosérie kompletovali v ostravském Dopravním podniku až ve druhé polovině 90.let. Elektrovýzbroj v trolejbusech je Škoda 14 Tr. Nedá se než konstatovat, že tak vlastně vzniklo druhé místo v republice, kde se věnují trolejbusům.
Trolejbus je umístěn spolu s ostatními velkými exponáty v depozitáři - škodovácké hale, která pamatuje výrobu lodních děl, parních lokomotiv a ozubených kol. Spolu s autobusy a trolejbusy tu na své obdivovatele čeká mj. parní turbína z 20. let, minulého století, parní stroj z roku 1904, těžní stroje, lokomotivy. Věříme, že projekt Regionálního technického muzea, který je v těchto prostorách plánován, bude také brzy realizován. BUSportál se o něj bude určitě zajímat. Depozitář v současné podobě není pro návštěvníky přístupný.

Samotné Muzeum Škoda otevřené v roce 1974 sídlí v prostorách budovy v Korandově ulici. Tyto prostory umožňují pouze expozici dokumentů, modelů a fotografií. Ty zachycují historii Škodovky od založení v roce 1859 do současnosti, kdy se výrobní programy specializovaly na dopravní a energetické strojírenství. Muzeum je v provozu každý všední den od 8 do 15:30. Webové strany a podrobnější tiskový materiál muzeum v současnosti připravuje. Na stranách Škodovky nás zaujalo ŠKODA TRANSPORTATION buduje nové moderní objekty - rozestavěný areál je v blízkosti navštíveného depozitáře.
BUSportál děkuje za vstřícnou spolupráci Petru Maznému z Muzea Škoda a těší se na avíza případných novinek.

Na návštěvě v Muzeu Škoda a v depozitáři. FOTOREPORTÁŽ.
Muzeum Škoda: Funkční modelová dráha se třemi škodováckými trolejbusy.
Na návštěvě v Muzeu Škoda a v depozitáři. FOTOREPORTÁŽ.
Muzeum Škoda: Také funkční model "TT" mariánskolázeňského nádraží se škodováckými lokomotivami je dílem Ivana Staňka.
Na návštěvě v Muzeu Škoda a v depozitáři. FOTOREPORTÁŽ.
Muzeum Škoda: Škoda 14 Tr (100 cestujících) a Škoda 15 Tr (176 cestujících).
Na návštěvě v Muzeu Škoda a v depozitáři. FOTOREPORTÁŽ.
Muzeum Škoda: Model doudlevecké ETD z odmdesátých let. Právě sem se v rámci Škoda Electric vrátila výroba trolejbusů.
Na návštěvě v Muzeu Škoda a v depozitáři. FOTOREPORTÁŽ.
Muzeum Škoda: Funkční modely trolejbusů ze 70 let byly vystavovány na brněnském strojírenském veletrhu - dráha k nim už neexistuje.
Na návštěvě v Muzeu Škoda a v depozitáři. FOTOREPORTÁŽ.
Nový přírůstek do depozitáře: zcela funkční trolejbus Škoda 17 Tr s elektrovýzbrojí Škoda 14 Tr kompletovaný ostravským Dopravním podnikem zakoupila Škoda Electric.
Na návštěvě v Muzeu Škoda a v depozitáři. FOTOREPORTÁŽ.
Škoda 17 Tr.
Na návštěvě v Muzeu Škoda a v depozitáři. FOTOREPORTÁŽ.
Škoda 17 Tr.
Na návštěvě v Muzeu Škoda a v depozitáři. FOTOREPORTÁŽ.
Škoda 17 Tr.
Na návštěvě v Muzeu Škoda a v depozitáři. FOTOREPORTÁŽ.
Škoda 17 Tr.
Na návštěvě v Muzeu Škoda a v depozitáři. FOTOREPORTÁŽ.
V depozitáři: Škoda Tr 14 (majetek Škoda), Škoda RTO LUX (Škoda BUS klub) a Karosa ŠL 11 (Škoda BUS klub).
Na návštěvě v Muzeu Škoda a v depozitáři. FOTOREPORTÁŽ.
V depozitáři: prototyp Škoda Tr 15 kloubový (majetek Škoda), Škoda TR 9 (Škoda BUS klub).
Na návštěvě v Muzeu Škoda a v depozitáři. FOTOREPORTÁŽ.
V depozitáři: Škoda TR 8 (Škoda BUS klub).
Na návštěvě v Muzeu Škoda a v depozitáři. FOTOREPORTÁŽ.
V depozitáři: Škoda Tr 3 (majetek Škoda).
Na návštěvě v Muzeu Škoda a v depozitáři. FOTOREPORTÁŽ.
V depozitáři: Škoda Tr 3 (majetek Škoda).
Na návštěvě v Muzeu Škoda a v depozitáři. FOTOREPORTÁŽ.
Na návštěvě v Muzeu Škoda a v depozitáři. FOTOREPORTÁŽ.
Na návštěvě v Muzeu Škoda a v depozitáři. FOTOREPORTÁŽ.
Exponáty v depozitáři čekají na svoje budoucí návštěvníky - v pozadí i první škodovácká lokomotiva s laminátovou karosérií S 699.
Na návštěvě v Muzeu Škoda a v depozitáři. FOTOREPORTÁŽ.
Z depozitáře: na chystané Technické muzeum v těchto prostorách se můžeme opravdu těšit.