KAMAZ otevřel závod na výrobu elektrických autobusů v Moskvě
Výrobní závod na elektrické autobusy KAMAZ v Sokolniki byl otevřen 27. dubna 2021. V první fázi je uvedena do provozu montážní linka na výrobu až 500 autobusů ročně. Foto news.drom.ru

Pět set e-busů ročně je výrobní kapacita nové montážní linky v moskevském závodě Sokolniki. Všechny jsou vyráběny pro státní dopravní podnik Mosgortrans.
Pět set e-busů ročně je výrobní kapacita nové montážní linky v moskevském závodě Sokolniki. Všechny jsou vyráběny pro státní dopravní podnik Mosgortrans.
Ruský výrobce KAMAZ oznámil na konci dubna otevření závodu na výrobu elektrických autobusů v Sokolniki. Kromě výroby vozidel a komponentů bude také inovačním, výzkumným a vývojovým centrem zaměřeným na zlepšování kvality elektrické veřejné dopravy. Budovy se nachází na území závodu na opravu a stavbu automobilů v Sokolniki (SVARZ) v Moskvě - pobočky státního jednotného podniku Mosgortrans.

Díky výrobní kapacitě 700 elektrických autobusů ročně a halám pro servis se stane SWARS jedním z největších center na elektromobilitu v zemi. Do projektu bude investováno přibližně 14 milionů Eur. Ve SVARZ bude v první etapě fungovat montážní linka určená k výrobě až 500 elektrických autobusů ročně. Ve druhé fázi zrekonstruuje KAMAZ další výrobní budovu o rozloze přibližně 3 000 metrů čtverečních, která umožní vyrábět přibližně 200 dalších elektrických autobusů ročně a provádět servis. Počet pracovních míst se zvýší dvakrát - ze 100 na 200 lidí. "SVARZ se stane jedním z největších center pro výrobu a údržbu elektrických vozidel v Rusku, které bude vyrábět až 700 elektrických autobusů ročně," uvádí KAMAZ v tiskové zprávě.

Do SVARZ budou dodávání autobusy jako "polotovary" z výroby v závodě v Neftekamsku. „Nové výrobní místo představuje 40% všech montážních operací. Jedná se o vysokotechnologické a nejdražší práce: od instalace dveří a obložení interiéru až po instalaci „mozku“ elektrického autobusu - centrálního softwaru. Jde o 60% celkových výrobních nákladů na elektrický autobus. Většina daní z výroby elektrických autobusů půjde do rozpočtu Moskvy - letos společnost KAMAZ přenese do města asi 60 milionů rublů.

Ve SVARZ již bylo podle KAMAZ vyrobeno 11 prototypů elektrických autobusů a část prošla všemi testy, v průběhu května tak vyjedou do ulic Moskvy.

Elektrické autobusy jsou v ulicích ruského hlavního města od podzimu 2018. Od roku 2021 bude Moskva nakupovat pouze elektrické autobusy a úplně přestane kupovat dieselové autobusy. V dubnu 2021 objednala Moskva u KAMAZ a dalších 100 elektrických autobusů a 36 rychlonabíjecích stanic. Smlouva umožňuje objednávat e-busy vyvinuté speciálně pro potřeby města po dobu 15 let. V roce 2021 dorazí do Moskvy dalších 400 e-busů jak od společnosti KAMAZ , tak od skupiny GAZ. Do konce roku bude v hlavním městě Ruska v provozu 1 000 elektrických autobusů, nejvíce v celé Evropě. Město průběžně připravuje infrastrukturu, nakupuje nabíjecí stanice a vylepšuje síť tras.

Rok 2023 bude znamenat 2 300 elektrických autobusů v ulicích Moskvy. Dohromady s tramvajemi bude elektrická doprava tvořit přibližně 40% pozemní dopravy. A po roce 2030 má být veškerá doprava v Moskvě ekologická.


KAMAZ otevřel závod na výrobu elektrických autobusů v Moskvě
KAMAZ otevřel závod na výrobu elektrických autobusů v Moskvě
První prototypy e-busů byly vyrobeny a prošly testy. Do provozu budou uvedeny v květnu. Foto news.drom.ru
KAMAZ otevřel závod na výrobu elektrických autobusů v Moskvě
KAMAZ otevřel závod na výrobu elektrických autobusů v Moskvě
Elektrický autobus KAMAZ-6282 se vyrábí od roku 2018 a byl vyvinut speciálně pro Mosgortrans. 400 těchto vozů v hlavním městě Ruska jezdí. Foto KAMAZ