Parciální trolejbusy SOR dorazily do Szegedu
První letos vyrobené trolejbusy a vůbec první trolejbusy pro Maďarsko odjíždějí ze závodu SOR Libchavy do Szegedu. Foto SOR Libchavy

SOR Libchavy získal zakázku na čtyři parciální trolejbusy s možností opce na další dvě vozidla pro dopravní podnik Szegedi Közlekedési v roce 2022.

Reklama

SOR Libchavy získal zakázku na čtyři parciální trolejbusy s možností opce na další dvě vozidla pro dopravní podnik Szegedi Közlekedési v roce 2022.

Pro SOR jde o prestižní zakázku, trolejbusy do Maďarska dodává poprvé. Trolejbusy jsou vybaveny podobně jako pro bulharské Ruse nebo slovenský Prešov elektrickou výzbrojí RAIL ELECTRONICS CZ. Díky bateriím by měly být schopné ujet až 60 km mimo trakční vedení. V následujícím období by se chtěl výrobce na maďarský trh více soustředit, a to jak s autobusy, tak s trolejbusy.

Čtyři bateriové trolejbusy stojí 683 milionů HUF (přibližně 45 milionů korun), město zaplatí 232 milionů forintů, větší část půjde z programu Green Bus. Termín pro předání vozů je 9. březen 2024. Obyvatelé se novými vozy svezou až po zkušebním provozu nutném pro homologaci (tj. ujetí 1 000 km). Podle výpočtů dopravního podniku čtyři vozidla ušetří ročně 25 tun CO2.


Parciální trolejbusy SOR dorazily do Szegedu
První trolejbusy pro Maďarsko odjíždějí ze závodu SOR Libchavy do Szegedu. Foto SOR Libchavy
Parciální trolejbusy SOR dorazily do Szegedu
Nízkopodlažní vozidla mají 34 míst k sezení a 43 ke stání a jsou vybavena klimatizací a USB zásuvkami. Foto SOR Libchavy
Parciální trolejbusy SOR dorazily do Szegedu
SOR Libchavy získal zakázku pro Szegedi Közlekedésiod na výrobu čtyř parciálních trolejbusů, s možností opce na další dvě vozidla. Dopravce zároveň modernizuje starší vozy. V pozadí je právě renovovaný česko-maďarský trolejbus Ikarus-Škoda. Foto Nagy Sándor, náměstek primátora města Szeged
Parciální trolejbusy SOR dorazily do Szegedu
Prvním trolejbusem z České republiky se v Szegedu pochlubili 6. března 2024. Foto SZKT