Do Francie míří další trolejbusy s elektrovýzbrojí z plzeňské Škody Electric
Na začátku roku 2021 by měly vyjet do ulic St. Etienne další nové trolejbusy Solaris Trollino s elektrovýzbrojí ze Škody Electric. V roce 2019 bylo expedováno premiérových deset vozidel, letos sedm a v příštím roce posledních šest. Foto ŠKODA TRANSPORTATION

Do francouzského St. Etienne celkem přijede 23 trolejbusů s bateriovým pohonem Solaris Trollino 12 s kompletní elektrovýzbrojí z Plzně.
Do francouzského St. Etienne celkem přijede 23 trolejbusů s bateriovým pohonem Solaris Trollino 12 s kompletní elektrovýzbrojí z Plzně.
Cestující ve francouzském městě St. Etienne se brzy svezou novými moderními trolejbusy Solaris Trollino, na jejichž výrobě se významně podílí plzeňská Škoda Electric, člen skupiny Škoda Transportation. Tamní dopravní podnik obdrží sedm nových nízkopodlažních vozidel s kompletní elektrovýzbrojí z plzeňské společnosti. Firma zajišťuje i finální montáž a odzkoušení vozidel ve svém areálu v Plzni a v plzeňských ulicích.

 „V běžném provozu by vozy měly sloužit už na začátku příštího roku,“ uvedl projektový manažer Škody Electric Oldřich Husa. Ten v tiskové zprávě upřesňuje, že jde o druhou vlnu dodávek pro toto francouzské město. Loni bylo expedováno premiérových deset vozidel, letos zmíněných sedm a v příštím roce zakázku zakončí dodávka posledních šesti trolejbusů. „Dopravce je s vozidly s naší elektrovýzbrojí velmi spokojen, oceňuje zejména vysokou spolehlivost v provozu a kvalitní provozní parametry, jako je výkon a spotřeba energie. I díky tomu si nyní nad rámec původního kontraktu objednal další vozidlo navíc. Celkem tak do Francie zamíří 23 nových trolejbusů,“ vysvětluje obchodní manažer Škody Electric Pavel Kuch.

A na co se mohou obyvatelé a návštěvníci St. Etienne těšit? Na opravdu komfortní vozidla, plně klimatizované moderní dvanáctimetrové trolejbusy v nové karosérii Solaris. Vozy jsou vybavené kamerovým systémem a inovovaným systémem osvětlení interiéru. „Jedná se o parciální trolejbusy, to znamená, že disponují škodováckým bateriovým systémem, který umožní plnohodnotnou jízdu vozidel i v místech bez trakčního vedení. Baterie se zpětně dynamicky dobíjejí během jízdy na troleji. Na jedno nabití ujedou vozidla v běžném provozu 10 kilometrů, v ekonomickém módu jednorázově až 20 kilometrů. Je to skutečně ekologické řešení pro moderní městskou hromadnou dopravu,“ říká Oldřich Husa.

Dodávka elektrovýzbroje do trolejbusů pro St. Etienne je jedním z řady projektů Škody v západní Evropě. „Za úspěchy Škodovky na náročném trhu stojí vysoká spokojenost zákazníků s kvalitou a spolehlivostí trakčního systému Škoda s bateriemi pro autonomní pojezd. Ten je využívaný i u dalších dodávek trolejbusů kompletovaných ve Škodě - do francouzského Limoges, rumunského Brašova, norského Bergenu, ale například i do Budapešti či mnoha českých měst,“ připomíná popularitu trolejbusů s bateriovým pohonem Pavel Kuch.


Do Francie míří další trolejbusy s elektrovýzbrojí z plzeňské Škody Electric
Solaris Trollino pro St. Etienne zkušebně v ulicích Plzně. Foto Zdeněk Kresa