BYD plní největší objednávku na ebusy v Turíně
První čtyři autobusy byly oficiálně předány v pondělí 16. května v depu Gerbido GTT a jsou určeny hlavně pro linky 58 a 71. Foto BYD

Nejprodávanější modely autobusů s bateriemi od BYD směřují do Itálie. Po první objednávce na 50 kusů zřejmě budou následovat další.
Nejprodávanější modely autobusů s bateriemi od BYD směřují do Itálie. Po první objednávce na 50 kusů zřejmě budou následovat další.
Společnost BYD získala jednu z největších objednávek na elektrické autobusy v Itálii a největší v Turíně. 50 kusů svého nejprodávanějšího dvanáctimetrového nízkopodlažního modelu dodává GTT (Gruppo Torinese Trasporti) do Turína na severu Itálie. Rámcová smlouva umožní GTT objednat stejný počet ještě jednou.

První ebusy značky BYD město získalo v roce 2017. Nejnovější objednávka je třetí a celkový počet vozidel BYD dosáhne 78. Nová flotila bude s  třídveřovou karoserií a poslední dodávky jsou plánovány na září.

BYD má v provozu v celé Itálii přes 60 ebusů, kromě Turína, ve městech Novara, Alessandria, Milán, Padova a Messina a dalších menších městech. Ujely více než sedm milionů elektrických kilometrů a ušetřily, podle BYD, více než 7 000 tun emisí CO2 proti ekvivalentním naftovým vozidlům.

Většina z vozů pro GTT je vyráběna ve výrobním závodě BYD v Komárom v sousedním Maďarsku.

Po celém světě čínská BYD dosud dodala více než 65 000 čistě elektrických autobusů a autokarů a je nalézt ve více než 300 městech v 50 zemích a regionech. V Evropě je aktuálně v provozu nebo objednáno přibližně 2 000 ebusů BYD.

12 metrový autobus pro GTT je s 700 vozidly v Evropě nejprodávanější. GTT si objednalo řadu technologických inovací pro optimalizaci bezpečnosti, produktivity a pohodlí cestujících. Mezi nimi je kamera MirrorEye, která významně rozšiřuje zorné pole řidiče, nezávislé nabíjecí body na obou stranách vozidla, které zajišťují provozní flexibilitu nebo vylepšená technologie baterií s HydroElectric topením. GTT bude využívat také FleetLink vozidel a monitorovací systém vozového parku.

GTT v poslední době snížilo průměrný věk své flotily o tři roky. Má přes 200 nových autobusů a nyní přijíždějí další. Kromě toho je ve výrobě 70 nových tramvají Hitachi Rail, ty budou dodány na začátku roku 2022, a probíhají nákupy dalších vozidel, například plynových autobusů.