Turín: Tendr na 102 autobusů na metan
Pro síť GTT (stará se o síť městských a příměstských autobusů, tramvají, metra a železnice v metropolitní oblasti Turína) je typická modro-žlutá barva. Foto GTT
Další
Společnost GTT pro městskou dopravu v Turíně poptává nové sólo a kloubové autobusy s pohonem na metan. Následovat bude zakázka na dieselové pro příměstskou dopravu.

Pondělí, 15. března 2021, rebus
5. března zveřejnila Gruppo Torinese Transporti (GTT) výběrové řízení na dodavatele 102 autobusů na metan pro síť městské hromadné dopravy v Turíně. 52 autobusů má být v délce dvanáct metrů a 50 v kloubovém provedení s délkou 18 metrů. V krátké době bude následovat zakázka na 50 sólo autobusů s naftovým pohonem pro příměstskou dopravu v okolí města, do které je zahrnuto asi 70 linek.

Odhadovaná nabídková cena je 43 750 000 Eur. Částka bude z 66% financována Regionem Piemont v rámci Strategického plánu udržitelné mobility pro tříleté období 2021-2023 .

GTT pokračuje v obnově vozového parku směrem k ekologické dopravě. 152 nových vozidel doplní 211 autobusů uvedených do provozu v posledních dvou letech, a 100 elektrických autobusů BYD. Celkem 463 nových autobusů znamená 60% flotily autobusů v síti GTT.

Díky novým 102 vozidlům z tendru bude v roce 2022 50% autobusů GTT poháněno elektricky nebo pohonem na ekologický metan (40% v roce 2021) a do roku 2023 se zvýší toto procento na 56%.

V Turíně dojde i k výměně tramvají, prvních 30 nízkopodlažních vozidel Hitachi Rail bude dodáváno od podzimu 2021. I když budou s 28 metry kratší než současné, díky optimalizovanému vnitřnímu uspořádání bude ale kapacita pro cestující větší. Rámcová smlouva mezi GTT a italským výrobcem zní na celkem 70 tramvají.


Hitachi začne s dodávkami nových tramvajích v posledním čtvrtletí letošního roku. Foto Hitachi
SDP ČR
ADSSS
Česmad