Autobusy na vodík mezi Mníškem pod Brdy, Kytínem, Dobříší, Novým Knínem a Příbramí od 14. prosince nevyjedou. Všech deset autobusů Solaris sice včas dodal a jsou připravené k provozu, zpoždění je na straně ČEZ ESCO a vodíkové plničky, respektive skotského dodavatele technologie. Logan Energy dodává elektrolyzér, skladovací nádrže i palivový systém.
Autobusy na vodík mezi Mníškem pod Brdy, Kytínem, Dobříší, Novým Knínem a Příbramí od 14. prosince nevyjedou. Všech deset autobusů Solaris sice včas dodal a jsou připravené k provozu, zpoždění je na straně ČEZ ESCO a vodíkové plničky, respektive skotského dodavatele technologie. Logan Energy dodává elektrolyzér, skladovací nádrže i palivový systém.
Pilotní projekt Středočeského kraje a dopravní společnosti Martin Uher Bus, kdy na linkách 446, 517 a 688 mají nahradit klasické autobusy na naftu bezemisní autobusy s pohonem na vodík, měl být zahájen v polovině prosince 2025. Z důvodu zpoždění u dodavatele zařízení plničky by deset autobusů Solaris Urbino hydrogen mělo vozit cestující až v březnu příštího roku. Provoz na linkách budou dál zajišťovat současné dieselové autobusy.
Pro skotskou firmu Logan Energy je český projekt významnou zakázkou a oznámila ho i prostřednictvím tiskové zprávy. I přes zpoždění bude Mníšecko ve Středočeském kraji první oblastí v Česku s pravidelným provozem vodíkových autobusů.

Atény se loučí s trolejbusy
Volvo Buses uvádí na trh elektrický dálkový autokar
SOR Libchavy začal s dodávkami elektrobusů ENS 12 do Prahy


