Solaris a Hess vyhrály tendr v italském Janově
Solaris Trollino 18 v Miláně. Ilustrační foto

Solaris ve spolupráci se Škoda Group dodají dopravci AMT Genova 112 trolejbusů IMC v hodnotě více než 100 milionů eur. Druhou část kontraktu na elektrické autobusy s rychlým nabíjením získal Hess s nabídnutou cenou 31 milionů eur. Vozidla jsou určena pro nové Bus Rapid Transit trasy v Janově.

Solaris ve spolupráci se Škoda Group dodají dopravci AMT Genova 112 trolejbusů IMC v hodnotě více než 100 milionů eur. Druhou část kontraktu na elektrické autobusy s rychlým nabíjením získal Hess s nabídnutou cenou 31 milionů eur. Vozidla jsou určena pro nové Bus Rapid Transit trasy v Janově.

Elektrické článkové autobusy s příležitostným nabíjením pro trasu Valbisagno dodá Hess do října příštího roku. O zakázku měl podle italských médií zájem také Karsan. Partnerem pro infrastrukturu je Hitachi Energy, podobně jako pro systém Tosa v Ženevě a technologii Metrobus v australském Brisbane.

Vozy, které má dodat Solaris, jsou parciální článkové trolejbusy Trollino 18. Kandidáty na dodávku byly kromě Solaris také Škoda a Van Hool.

"Před více než rokem jsme do Janova dodali 30 moderních elektrických autobusů. Tentokrát se provozovatel AMT rozhodl pro trolejbusy, řešení v hlavním městě Ligurie dobře známé. Naše zkušenosti s výrobou těchto bezemisních vozidel již přesahuje 2 000 trolejbusů," řekl Alberto Fiore, výkonný ředitel Solaris Italia.

Kromě tradičního elektrického pohonu budou trolejbusy pro Janov vybaveny také trakčními bateriemi, které vozidlům umožní urazit značnou vzdálenost bez nutnosti připojení k nadzemní trakční soustavě. Energie v bateriích bude doplňována jak za provozu, tak v depu a čerpána z trolejového vedení za jízdy pomocí technologie In-Motion-Charging (IMC).

Zpoždění ve výběrovém řízení na elektrické autobusy z důvodu pochybností konkurentů o načasování a rozpočtu a následném navýšením o 7 milionů eur a kratším termínem zřejmě povede ke zpoždění zprovoznění nových linek ve druhé polovině roku 2025 a odložení cílů o celkové elektrifikaci MHD. Lhůta stanovená Národním plánem obnovy a odolnosti, ze kterého jsou vozidla financována, požaduje zprovoznění všech čtyř tras do června 2026.