Prvních třicet hybridních Citaro je připraveno vyjet do ulic Říma. Foto Daimler
Všech 100 nových červených Mercedes-Benz Citaro hybrid bude v ulicích italské metropole jezdit do podzimu. Daimler zajistí deset let i údržbu vozidel.
Všech 100 nových červených Mercedes-Benz Citaro hybrid bude v ulicích italské metropole jezdit do podzimu. Daimler zajistí deset let i údržbu vozidel.
Jedna z největších evropských městských dopravních společností - Azienda per i Trasporti Autoferrotranviari del comune di Roma (Atac) - obdrží do podzimu 100 hybridních autobusů Mercedes-Benz Citaro. Městské autobusy budou dodávány ve třech sériích od června. Jsou součástí ambiciózního investičního programu na modernizaci vozového parku autobusů Atac v hlavním městě Itálie. Jedním z cílů je výrazně snížit emise znečišťujících látek.
Nová vozidla jsou v červené barvě s nápisem "+ Bus x Rom + Bus x Rom". Sólo autobusy se dvěma dveřmi pojmou 26 sedících a 86 stojících cestujících a mají prostory pro vozíčkáře a kočárky. Splňují i další požadavky Atac na vybavení. Jsou plně klimatizované s antivirovými filtry v celém systému. Ochranné skleněné dveře kabiny řidiče zabraňují přímému kontaktu s cestujícími. Pro větší bezpečnost na palubě jsou umístěny ve vozech kamery. Vozidla jsou vybavena sledováním GPS a telematickým systémem pro správu vozového parku.
Ve srovnání s běžnými městskými autobusy se spalovacím motorem snižují hybridní autobusy Citaro spotřebu paliva a následně emise až o 8,5 procenta, uvádí výrobce. Atac plánuje každoročně modernizovat deset procent vozového parku autobusů. Nové mild hybridní autobusy Citaro se superkondenzátory pro ukládání energie získané při brzdění nahradí současné, více než desetileté, s Euro III.
Velká zakázka znamená návrat společnosti EvoBus Italia do hlavního města, v letech 2001 až 2005 dodala Atac 450 autobusů Citaro. Navíc bude Daimler Buses zajišťovat 10 let kompletní servis prostřednictvím Omniplus v Monterotondo, ležícím jen pár kilometrů severně od Říma.
Nová vozidla jsou v červené barvě s nápisem "+ Bus x Rom + Bus x Rom". Sólo autobusy se dvěma dveřmi pojmou 26 sedících a 86 stojících cestujících a mají prostory pro vozíčkáře a kočárky. Splňují i další požadavky Atac na vybavení. Jsou plně klimatizované s antivirovými filtry v celém systému. Ochranné skleněné dveře kabiny řidiče zabraňují přímému kontaktu s cestujícími. Pro větší bezpečnost na palubě jsou umístěny ve vozech kamery. Vozidla jsou vybavena sledováním GPS a telematickým systémem pro správu vozového parku.
Ve srovnání s běžnými městskými autobusy se spalovacím motorem snižují hybridní autobusy Citaro spotřebu paliva a následně emise až o 8,5 procenta, uvádí výrobce. Atac plánuje každoročně modernizovat deset procent vozového parku autobusů. Nové mild hybridní autobusy Citaro se superkondenzátory pro ukládání energie získané při brzdění nahradí současné, více než desetileté, s Euro III.
Velká zakázka znamená návrat společnosti EvoBus Italia do hlavního města, v letech 2001 až 2005 dodala Atac 450 autobusů Citaro. Navíc bude Daimler Buses zajišťovat 10 let kompletní servis prostřednictvím Omniplus v Monterotondo, ležícím jen pár kilometrů severně od Říma.
Atac je největší dopravní podnik v Itálii a jeden z největších v Evropě. Kromě rozsáhlé autobusové sítě v Římě provozuje tramvaje, tři linky metra a vlakové příměstské linky. Vozidla vyjíždějí z 320 autobusových zastávek a stanic a obsluhují přibližně 8 500 zastávek. Ve své správě má také parkoviště pro přibližně 70 000 vozidel.

Volvo Buses uvádí na trh elektrický dálkový autokar
Pro Varšavskou veřejnou dopravu dodá autobusy také Otokar
SOR vyrábí další elektrobusy pro Rumunsko


