
© BUSportál
Končíme Varanem.
Končíme Varanem.
Zářijovými předváděcími jízdami v rámci akce „60 let kompaktních zájezdových autobusů“ umožnila značka Setra přesouvat se vozidly různých generací z minulosti do současnosti. Nejnovější generaci zastupovaly modely S 511 HD.
Do galerie předků clubbusů značky Setra patří rovněž model S 210 HD. Tento autobus s délkou 9340 mm se stal po ukončení výroby modelu S 208 H v roce 1983 prvním zájezdovým autobusem mezi kompaktními autobusy a prvním modelem vybaveným konvenčním zadním pohonem. Skončil čas speciálních pohonů nutných pro modely S 6, S 80 a S 208 H. Stejně jako všechna ostatní vozidla této konstrukční řady byl i model S 210 HD vybaven elektronicky řízeným vytápěním a klimatizací a systémem ABS, který byl sériově zaveden v roce 1984. Konkrétní vozidlo zaujalo samozřejmě zejména sedadlovým půlkruhem na zádi.
Nové modely S 511 HD navazují na historii clubbusů Setra
Nejmladším exemplářem mezi veterány byl S 210 HD s logem tureckého dopravce "VARAN". Překlad nemá nic společného s ještěrem stejného jména, slovník překládá "varan" jako "nahoru, vzhůru". Tyto Setry byly ve své době v Turecku tak oblíbené, že cestující byli údajně ochotni zaplatit dvojnásobné jízdné. Autokar od dopravce odkoupila zpět Setra do své veteránské kolekce.S 210 HD
U novějších - větších a delších "dvoustovek" zažíváme pocity předčasného zařazení mezi veterány podobně jako u sedmistovkových Karos. I proto, že můžeme potkat Setru řady 200 v normálním provozu i jako veterána. Dvoustovkovými Setrami se můžeme běžně vozit např. se společností VKJ.Do galerie předků clubbusů značky Setra patří rovněž model S 210 HD. Tento autobus s délkou 9340 mm se stal po ukončení výroby modelu S 208 H v roce 1983 prvním zájezdovým autobusem mezi kompaktními autobusy a prvním modelem vybaveným konvenčním zadním pohonem. Skončil čas speciálních pohonů nutných pro modely S 6, S 80 a S 208 H. Stejně jako všechna ostatní vozidla této konstrukční řady byl i model S 210 HD vybaven elektronicky řízeným vytápěním a klimatizací a systémem ABS, který byl sériově zaveden v roce 1984. Konkrétní vozidlo zaujalo samozřejmě zejména sedadlovým půlkruhem na zádi.
S 210 HD
Rok výroby: | 1988 |
Číslo vozidla: | 174 0000 10 30 332 |
Míst k sezení: | 27 + 1 |
Motor: | V 6 Zylinder Daimler-Benz OM 421 |
Výška: | 3 500 mm |
Délka: | 9 340 mm |
Šířka: | 2 500 mm |
Dagmar Braunová s využitím TZ DAIMLER.
Začalo to v roce 1955, kdy Karl Kässbohrer představil Setru S6
Odpoledne s oldtimery v okolí Drážďan I.: Vyjížďka s autokarem SETRA S 208
Setkání generací autokarů Setra v Drážďanech ... úvodní záběry
Retro z Drážďan podruhé - tentokrát v kontextu se současností

© BUSportál

© BUSportál

© BUSportál

© BUSportál

© BUSportál

© BUSportál

© BUSportál

© BUSportál

© BUSportál

© BUSportál