
Po zavedení prvních hybridních autobusů Volvo Buses v roce 2010 prošel sortiment velkým vývojem a expanzí. Dnes Volvo nabízí komplexní systémová řešení pro elektrifikovanou veřejnou dopravu s hybridními, elektrickými hybridními a celoelektrickými autobusy. Hybridní modely jsou k dispozici v konvenční konfiguraci 12 metrů, jako kloubové a jako dvoupatrové.
V roce 2016 Volvo prodalo 533 těchto typů autobusů.
Celkově je největším odběratelem Velká Británie, která tvoří téměř polovinu (1 425) z celkového počtu 3 000 prodaných vozidel. Dalšími významnými trhy jsou Kolumbie (468), Švédsko (196), Španělsko (137), Německo (135), Švýcarsko (129) a Norsko (109). Během posledních dvou let se poptávka po hybridních autobusech Volvo zvýšila i ve východní Evropě, např. v Estonsku (44) a Polsku (48).
Řady elektrizovaných autobusů Volvo:
Hybridní autobusy: Volvo 7900 Hybrid, Volvo 7900 kloubový Hybrid, Volvo Hybrid double-decker (B5LH9):
Hybridní autobusy jsou napájeny elektřinou při stání na autobusových zastávkách a při rozjezdu, jinak jsou poháněny svými dieselovými motory. Jsou vybaveny bateriemi, elektromotorem a malým dieselovým motorem. Akumulátory jsou nabíjeny během brzdění motorem a autobusovy nevyžadují žádnou externí dobíjecí infrastrukturu. Jsou až o 39 procent energeticky účinnější než odpovídající dieselový autobus.
Elektrické hybridy: Volvo 7900 Hybrid Electric, Volvo Electric Hybrid double-decker (B5LHC):
Elektrické hybridy jsou poháněny elektřinou po většinu jejich trasy. Jsou vybaveny bateriemi, elektromotorem a malým dieselovým motorem. Akumulátory jsou nabíjeny při brzdění motorem a prostřednictvím rychlého nabíjení Opportunity Charging na obou koncových zastávkách. Jsou až o 60 procent energeticky účinnější než odpovídající dieselový autobus.
Celoelektrický autobus: Volvo 7900 Electric:
Elektrické autobusy jsou poháněné výhradně elektřinou. Jsou vybavené výkonnou baterií a elektrickým motorem. Akumulátory jsou nabíjené během brzdění motorem a prostřednictvím rychlého nabíjení Opportunity Charging na obou koncových zastávkách. Jsou až o 80 procent energeticky účinnější než odpovídající dieselový autobus.
Zdroj: Volvo
