MHD v Kroměříži budou zajišťovat dva nové hybridní autobusy. Vozy, které kombinují pohon na naftu a na elektřinu při rozjezdech, vyhodnotily Kroměřížské technické služby jako ekonomicky nejvýhodnější. Stávající dva Volvo 7900 se zapíší v Česku do historie, Volvo Buses končí v Evropě s výrobou karosérií.
MHD v Kroměříži budou zajišťovat dva nové hybridní autobusy. Vozy, které kombinují pohon na naftu a na elektřinu při rozjezdech, vyhodnotily Kroměřížské technické služby jako ekonomicky nejvýhodnější. Stávající dva Volvo 7900 se zapíší v Česku do historie, Volvo Buses končí v Evropě s výrobou karosérií.
Město plánuje nahradit ve flotile Kroměřížských technických služeb (KMTS) autobusy starší deseti let. KMTS v minulých dvou letech koupily dva hybridní autobusy Volvo 7900 LH. „Ukázalo se to jako dobrá volba. V současné době jsou totiž hybridní autobusy pro MHD ekonomicky nejvýhodnější,“ dodal místostarosta Karel Holík, který je také jednatelem KTS. Hybridní autobus při rozjezdu a jízdě do rychlosti 30 kilometrů za hodinu využívá baterii, při rychlejší jízdě jede na naftu.
Dvanáctimetrové autobusy poptávané ve zveřejněné zakázce mají být vybaveny třemi dvoukřídlými dveřmi mají být 100% nízkopodlažní pro stojící cestujícící
S novými autobusy počítají KMTS nejpozději do 4 měsíců od uzavření smlouvy. Nabídky lze podávat do 2. 10. 2023.
Předpokládaná hodnota zakázky na pořízení dvou autobusů je 12 milionů korun. Nejnižší nabídková cena je jediným kritériem hodnocení.

Atény plánují nahradit trolejbusy elektrickými autobusy
Dvě rumunská města pořídila 42 midibusů Karsan e-ATA
Hradecký dopravní podnik objednal od Škodovky deset…


