Skupina Kravtex-Kühne v Maďarsku vloni avizovala představení nejlehčího a nejúčinnějšího elektrického autobusu v Evropě. První 100% elektrický autobus Credobus Electronell absolvoval 19. ledna svůj první dynamický test na okruhu v Rábaringu. Je výsledkem více než dvouleté práce zaměstnanců maďarského výrobce autobusů Credobus v Mosonmagyaróváru a Győru.
Skupina Kravtex-Kühne v Maďarsku vloni avizovala představení nejlehčího a nejúčinnějšího elektrického autobusu v Evropě. První 100% elektrický autobus Credobus Electronell absolvoval 19. ledna svůj první dynamický test na okruhu v Rábaringu. Je výsledkem více než dvouleté práce zaměstnanců maďarského výrobce autobusů Credobus v Mosonmagyaróváru a Győru.
Podle Credobus, součást Kravtex-Kühne Group, si značka v posledních dvou letech vybudovala v Maďarsku unikátní kompetence v oblasti e-mobility. "Díky vývoji bez generálního partnera je Electronell nejinovativnější a zdaleka nejvyšší maďarskou rodinou elektromobilů s nejvyšší přidanou hodnotou. Nejen rám a montáž jsou domácí: výběr a přizpůsobení hlavních systémových komponent, stejně jako prioritní systémové integrace a vývoj softwaru byly také realizovány i v Maďarsku."
Credobus využívá pro stavbu autobusů osvědčené komponenty prémiové kvality převážně evropských značek. Baterie Akasol (Borgwarner), pohonný systém VOITH VEDS a pomocné systémy a zařízení Eberspächer, Knorr-Bremse, ZF a DANA poskytují dlouhou životnost a spolehlivost jako v dieselových vozech.
Zkoušky nového elektrického autobusu budou v dalším období pokračovat v Győrbenu a okolí. Po několika měsících testování bude Electronell 12 připraven k masové výrobě, následovat bude ještě letos Electronell 18.

IVECO BUS dodává do Argentiny svůj první podvozek na zemní…
DPCHJ představuje své nové trolejbusy Škoda 33 Tr
SOR vyrábí další elektrobusy pro Rumunsko


