Solaris Urbino 18 electric na lince H16, která je od léta roku 2021 plně elektrická. Foto TMB
TMB Barcelona hledá dodavatele až 83 sólo a kloubových elektrických autobusů s nočním dobíjením s dodáním v roce 2023.
TMB Barcelona hledá dodavatele až 83 sólo a kloubových elektrických autobusů s nočním dobíjením s dodáním v roce 2023.
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) zveřejnila výběrové řízení na bateriové elektrobusy, které v roce 2023 nahradí patnáctileté dieselové. Jedná se o největší nákup elektrických vozidel pro veřejnou dopravu v oblasti Barcelony. TMB zahájila obnovu vozidel za ekologické v roce 2019 a do roku 2025 investuje do nákupu autobusů s alternativním pohonem a vybudování infrastruktury 400 milionů Eur
Výběrové řízení připravené ve spolupráci s Metropolitním dopravním úřadem (ATM) je rozděleno do tří částí, dohromady na 65 100% elektrických vozů s možností opce na ža 83 v závislosti na získání financování. Dvě části tvoří 45 vozů standardní velikosti (12 metrů) s nočním dobíjením pantografem s opcí na 63. Třetí část poptává 20 kloubových autobusů (18 metrů délky) také s nočním nabíjením pantografem nebo jinou technologií. Vozidla mají být dodána v různých termínech od dubna do září 2023. Základní rozpočet činí 58,3 milionů Eur (včetně DPH).
V současné době flotila TMB zahrnuje 30 elektrických autobusů Irizar ie tram a Solaris Urbino 18, všechny kloubové s rychlým dobíjením, obsluhuje linku H16, která je od léta 2021 plně elektrická. Další krok bude elektrifikace dvou také velmi vytížených linek H12 a V15, pro které TMB objednala dalších 29 100% elektrických kloubových autobusů od Irizar a odpovídající dobíjecí infrastrukturu. Pro Barcelonu zároveň vyrábí BYD a Solaris 49 elektrobusů standardní velikosti s nočním nabíjením pro linky s menší poptávkou, v těchto případech nechce dopravce instalovat dobíjecí stanice na ulice. Dalších 8 vozidel Caetanobus bude na vodík.
Novými elektrickými autobusy, které dorazí v roce 2023, bude elektrifikace dalších linek pokračovat bez potřeby instalace nabíječek na ulici, baterie budou nabíjeny v garážích. S různými typy technologií bude mít TMB do konce příštího roku až 200 autobusů s elektrickým pohonem.
Barcelona má podle svých strategií zaváděním zelených technologií pro mobilitu snížit emise CO2 o 17 000 tun do roku 2025. Mezi roky 2022 a 2025 bude uvedeno do provozu více než 500 ekologických vozidel (elektrických, CNG nebo na vodík) a budou provedeny nezbytné práce na infrastruktuře pro jejich zásobování zelenou energií. Do konce roku 2024 bude flotila standardních a kloubových vozidel TMB složena z elektrobusů, hybridů a vozů na stlačený zemní plyn (v současnosti je to 75%).
Výběrové řízení připravené ve spolupráci s Metropolitním dopravním úřadem (ATM) je rozděleno do tří částí, dohromady na 65 100% elektrických vozů s možností opce na ža 83 v závislosti na získání financování. Dvě části tvoří 45 vozů standardní velikosti (12 metrů) s nočním dobíjením pantografem s opcí na 63. Třetí část poptává 20 kloubových autobusů (18 metrů délky) také s nočním nabíjením pantografem nebo jinou technologií. Vozidla mají být dodána v různých termínech od dubna do září 2023. Základní rozpočet činí 58,3 milionů Eur (včetně DPH).
V současné době flotila TMB zahrnuje 30 elektrických autobusů Irizar ie tram a Solaris Urbino 18, všechny kloubové s rychlým dobíjením, obsluhuje linku H16, která je od léta 2021 plně elektrická. Další krok bude elektrifikace dvou také velmi vytížených linek H12 a V15, pro které TMB objednala dalších 29 100% elektrických kloubových autobusů od Irizar a odpovídající dobíjecí infrastrukturu. Pro Barcelonu zároveň vyrábí BYD a Solaris 49 elektrobusů standardní velikosti s nočním nabíjením pro linky s menší poptávkou, v těchto případech nechce dopravce instalovat dobíjecí stanice na ulice. Dalších 8 vozidel Caetanobus bude na vodík.
Novými elektrickými autobusy, které dorazí v roce 2023, bude elektrifikace dalších linek pokračovat bez potřeby instalace nabíječek na ulici, baterie budou nabíjeny v garážích. S různými typy technologií bude mít TMB do konce příštího roku až 200 autobusů s elektrickým pohonem.
Barcelona má podle svých strategií zaváděním zelených technologií pro mobilitu snížit emise CO2 o 17 000 tun do roku 2025. Mezi roky 2022 a 2025 bude uvedeno do provozu více než 500 ekologických vozidel (elektrických, CNG nebo na vodík) a budou provedeny nezbytné práce na infrastruktuře pro jejich zásobování zelenou energií. Do konce roku 2024 bude flotila standardních a kloubových vozidel TMB složena z elektrobusů, hybridů a vozů na stlačený zemní plyn (v současnosti je to 75%).
Na lince H16 přes centrum města jezdí také kloubové Irizar ie tram. Foto TMB

50 elektrických autobusů Solaris pro dánský Aarhus
DPP objednal dalších 14 elektrických autobusů SOR ENS 12
SOR Libchavy vyrobí autobusy na CNG pro Košice


