Zpravodajství
Rotterdam má premiéru. Kyvadlovou dopravu mezi stanicí metra Meijersplein/Airport a mezinárodním letištěm Rotterdam-Haag na lince 533 zajistí dva autonomní elektrické autobusy Karsan e-ATAK.
Novou autobusovou linku 533 mohou cestující využívat od pátku 1. srpna. Automatizované plně elektrické autobusy jsou bezbariérové a je v nich místo pro nejméně 20 cestujících včetně zavazadel. Autonomní e-ATAK SAE Level-4 vyvíjí Karsan ve spolupráci s ADASTEC, vyrábí se od roku 2021. Dohodu o poskytování služeb veřejné dopravy na letišti Rotterdam-Haag podepsal s DAM Shuttless a RET (Rotterdamse Elektrische Tram) v loňském roce . Své první cestující e-ATAK přepravil mezi terminálem letiště a stanicí metra Meijersplein v pátek 11. července 2025. Slavnostního zahájení provozu se zúčastnili nizozemský ministr infrastruktury a vodního hospodářství Robert Tieman, generální ředitel Karsan Okan Baş, generální ředitel ADASTEC Dr. Ali Ufuk Peker, zástupci DAM Shuttles, RET (Rotterdamse Elektrische Tram) a dalších institucí. Karsan, Okan Baş, zdůraznil význam projektu a uvedl: „ Touto dodávkou jsme realizovali první projekt autonomního letištního autobusu na světě. Tato iniciativa není jen prvním nasazením autonomního autobusu společnosti Karsan v Nizozemsku, ale také představuje významný milník v globální letištní osobní dopravě. Aktivní provoz v tak strategické lokalitě ukazuje, že autonomní mobilita již není jen budoucnost, ale je skutečným řešením dneška ." S odkazem na provozní zkušenosti z 13 různých projektů ve 12 zemích dodal: „ Jsme odhodláni i nadále utvářet budoucnost mobility rozšiřováním našich aktivit po celé Evropě .“ Autonomní e-ATAK úspěšně prošel provozními a funkčními bezpečnostními testy a získal plné schválení od RDW (Rijksdienst voor het Wegverkeer), jedné z předních evropských autorit. e-ATAK je vybaven řadou senzorů LiDAR umístěných na různých místech kolem vozidla. Kromě toho disponuje pokročilou radarovou technologií vpředu, zpracováním obrazu s vysokým rozlišením pomocí RGB kamer a termokamerami pro zvýšení bezpečnosti životního prostředí. Všechny tyto inovativní technologie se spojují a umožňují autonomní řízení úrovně 4, což umožňuje autonomnímu vozu e-ATAK jezdit po plánované trase plně autonomně. Podle Karsan může ve dne i v noci a za každého počasí v autonomním režimu dosáhnout rychlosti až 40 km/h. Autonomně vykonává všechny funkce řidiče autobusu bez jeho přítomnosti na palubě, včetně najíždění na zastávky, řízení nastupování a vystupování cestujících a navigace na křižovatkách, přechodech a semaforech. Trasa z letiště ke stanici metra je volná, a proto je vhodná pro automatizovaný autobus. Ve vozech zatím bude speciálně vyškolený a kvalifikovaný řidič autobusu, který v případě potřeby může zasáhnout a autobus ručně ovládat. Jde o zkušené řidiče, kteří absolvovali speciální výcvik, uvádí RET. Letiště Roterdam/Haag, je menší mezinárodní letiště snadno dostupné veřejnou dopravou z Rotterdamu, Lansingerlandu a Haagu. Z Rotterdamu se na letiště Rotterdam-Haag dostanete za 20 minut, z Haagu za 40 minut. K přepravě slouží linka metra E stanice Meijersplein/Letiště a navazující autobusová linka 33 nebo 533.
Podle Sdružení dopravních podniků byl minulý rok pro městskou hromadnou dopravu mimořádný, jeho členské podniky masivně investovaly do modernizace vozidel, obnovy infrastruktury i zavádění nových technologií. Jak ukazují data ze Statistické ročenky SDP ČR, nejvýraznější posun nastal v oblasti bezemisní mobility, rozvoje elektroinfrastruktury a zvyšování kvality přepravních služeb pro cestující. Celkově dopravní podniky na obnovu svých vozových parků vynaložily prostředky v objemu více než 6,1 miliardy korun, to je nejvíce za poslední dekádu.
Dopravní podnik hl. m. Prahy v roce 2024 pořídil dvacet velkokapacitních tříčlánkových bateriových trolejbusů Škoda-Solaris 24m (nejdelší trolejbus v ČR). Dopravní podnik města Brna masivně obnovil v roce 2024 vozový park trolejbusů. Objednal také další obousměrné tramvaje Škoda ForCity Smart 45T. K velkému omlazení vozového parku došlo v Ústí nad Labem. Dopravní podnik koupil 33 parciálních trolejbusů Škoda 27Tr a dále nové autobusy SOR, které do provozu zařadil v lednu roku 2025. Plzeňské městské dopravní podniky investovaly do výměny tramvají – pokračovaly dodávky tramvají Škoda 40T. Dopravní podnik Karlovy Vary v roce 2024 nakoupil nové autobusy IVECO a SOR pro MHD. Pořídil také autobusy s hybridním pohonem, které využívá pro krajskou dopravu, a nový zájezdový autobus. Zatímco v roce 2021 šlo do modernizace vozového parku přibližně 2,8 miliardy Kč, v minulém roce o téměř 3,3 miliardy více. Z celkové částky 6,1 milardy Kč zaplatily dopravní podniky 3,8 miliardy z vlastních zdrojů, stát přispěl 228 miliony a města 36 miliony, přes 2 milardy pokryly dotace z fondů EU. „ Investice nejsou jen čísla v tabulkách – jsou to konkrétní změny, které cestující každý den zažívají: moderní vozy, klimatizace, pohodlné nástupy, přesné informace i tišší provoz. Rok 2024 potvrdil, že dopravní podniky chtějí a umějí investovat s vizí. Pokračujeme tak v dlouhodobé snaze postavit městskou hromadnou dopravu do pozice moderní páteře městské mobility ,“ uvedl Tomáš Pelikán, předseda SDP ČR. Další zajímavé údaje ze Statistické ročenky SDP ČR (jen členské podniky): Dopravní podniky provozují 3 238 autobusů. Průměrné stáří autobusů kleslo na 7,2 let, přičemž více než 98 % je nízkopodlažních. Počet elektrobusů vzrostl na 93 vozů, s dominancí dvounápravových typů. U trolejbusů je z celkového počtu 763 ks až 95 % nízkopodlažních a téměř třetina parciálních, což podporuje provoz bez trolejového vedení v některých úsecích. Podíl klimatizovaných vozidel dosahuje v autobusech přes 51 %, u trolejbusů 36 %, u tramvají zatím 20 %, s rostoucím trendem. Celkem v roce 2024 pořídily dopravní podniky 366 nových vozidel. Investiční vlna roku 2024 jasně ukazuje, že veřejná doprava není jen nákladovou položkou, ale strategickou veřejnou službou. Její kvalita má přímý vliv na životní prostředí, zdraví obyvatel, mobilitu i ekonomiku měst. SDP ČR proto nadále podporuje financování moderních řešení a volá po férových a dlouhodobě předvídatelných podmínkách pro další investice. Moderní a komfortní dopravu oceňují hlavně cestující, po pandemii se ve stále větším počtu vrací do vozidel MHD. Počet přepravených lidí stoupl v roce 2024 na téměř dvě miliardy. Statistická ročenka SDP ČR je k dispozici ZDE .
Od srpna 2025 na devět měsíců bude zcela uzavřena železniční trasa mezi Hamburkem a Berlínem. O přepravu cestujících se postarají autobusy z České republiky. Celkem půjde o 142 nových kloubových autobusů SOR NS 18 a 66 autobusů Iveco Crossway LE 12, které přijíždějí do dep ecoVista a jsou v různých fázích zkušebního provozu. Jak jsme informovali, první autobusy z Libchav odjely o víkendu v polovině června a jsou již ve zkušebním provozu. Z České republiky bude i přes 60 autobusů Crossway, těmi se ecoVista zatím nepochlubila.
EcoVista, sdružení dopravců, které získalo zakázku na náhradní autobusovou dopravu , upozorňuje již předem, že u zakázky tohoto rozsahu dochází ke zpožděním ve výrobě a předání vozidel: " Z tohoto důvodu máme připravený komplexní koncept tak, aby bylo zajištěno, že všechny linky budou plně funkční od prvního dne provozu a včas – i když některá z nově objednaných vozidel stále nejsou k dispozici. V první fázi náhradní dopravy proto použijeme také vozidla od kvalifikovaných subdodavatelů. Splňují všechny smluvně dohodnuté standardy a jsou stejně jako všechna náhradní vozidla v nápadném fialovém designu, aby je cestující snadno poznali ". Nové autobusy jsou vybaveny informačním systémem pro cestující v reálném čase s širokými displeji s vysokým rozlišením, Wi-Fi, USB porty, sledováním na bázi GPS a velkým zavazadlovým prostorem, většina autobusů Crossway má toaletu. V rámci jednotného image požadovaného Deutsche Bahn jsou označeny názvem „Verkehrspurpur“ a mají zádržná madla z kartáčovaného kovu a podlahou s parketovým efektem. Vysoce výkonná klimatizace je standardní výbavou všech vozidel. V Aschaffenburgu uvedla ecoVista do provozu nové řídicí centrum se 40 zaměstnanci, kteří se starají o plánování a koordinaci spojení. Celkem bylo zřízeno sedm dep, ze kterých řidiči a autobusy začnou jezdit. Kromě toho budou zavedeny mobilní dílenské týmy a úklidový personál. Na deseti zkušebních trasách již jezdí někteří řidiči z celkem 500. Co je důvodem náhradní autobusové dopravy v takovém rozsahu: Od srpna do konce dubna 2026 Deutsche Bahn (DB InfraGO) zrenovuje všechny čtyři stanice Hamburg-Bergedorf, Schwarzenbek, Müssen a Büchen v severoněmeckého úseku trasy Hamburk-Berlín v Hamburku a Šlesvicku-Holštýnsku. Celkem na železniční trati dlouhé 278 kilometrů zmodernizuje 28 stanic, obnoví 180 kilometrů kolejí a přibližně 200 výhybek, vymění trolejové vedení a instaluje šest posunovacích bodů pro předjíždění pomalých vlaků. Součástí modernizace je digitalizace celé tratě. Trasa vede celkem pěti spolkovými zeměmi (Hamburk, Šlesvicko-Holštýnsko, Meklenbursko-Přední Pomořansko, Braniborsko a Berlín). Každý den ujedou náhradní autobusy 86 000 kilometrů na 28 trasách. EcoVista je skupina středně velkých autobusových společností, kteří zajišťují veřejnou dopravu i služby cestovních kanceláří a náhradní služby pro různé železniční společnosti.
Letos v květnu se konal již 29. ročník celonárodní sbírky Český den proti rakovině, jehož tématem byla prevence kolorektálního karcinomu. Do kampaně se opět zapojilo i Sdružení dopravních podniků ČR (SDP ČR) společně se svými členskými dopravními podniky. Výsledkem je nejen významný finanční příspěvek na boj proti rakovině, ale především masivní rozšíření osvětových informací mezi cestující městské hromadné dopravy.
Díky spolupráci veřejnosti, dobrovolníků a zapojených institucí se letos podařilo vybrat více než 27,5 milionu Kč. Tyto prostředky budou využity na podporu preventivních programů, zajištění psychosociální pomoci onkologickým pacientům a výzkumné projekty. Do kampaně se zapojilo 12 členských dopravních podniků , které využily svých komunikačních kanálů a reklamních prostor k šíření informací o sbírce a jejím významu. Tímto způsobem se podařilo oslovit stovky tisíc cestujících napříč celou republikou. „ Téma prevence rakoviny vnímáme jako nesmírně důležité. Dopravní podniky se jako součást každodenního života statisíců cestujících mohou stát účinným nástrojem osvěty. Jsme hrdí na to, že jsme se opět mohli stát součástí této smysluplné aktivity ,“ řekl Slavoj Dolejš, předseda marketingové skupiny SDP ČR a ředitel Dopravního podniku města České Budějovice. SDP ČR děkuje všem zapojeným dopravním podnikům, dobrovolníkům Ligy proti rakovině a samozřejmě cestujícím, kteří si kytičku zakoupili nebo přispěli online. Každý příspěvek pomáhá. Sdružení dopravních podniků
Šest vozidel reprezentujících řešení udržitelné mobility a strategii IVECO BUS v oblasti technologické neutrality na podporu energetické transformace odvětví veřejné dopravy. Dvě světové premiéry a stánek s kompletním ekosystémem služeb.
IVECO BUS informuje: Na nejvýznamnějším mezinárodním veletrhu autobusové a autokarové dopravy, který se bude konat od 4. do 9. října v Bruselu, IVECO BUS na svém stánku vystaví šest vozidel: Světová premiéra: eDaily Low Entry Minibus – s nulovými emisemi, který rozšiřuje nabídku elektrických městských vozidel. Světová premiéra: G-WAY – Nejužší midibus kompatibilní s biometanem na trhu (délka 9,5 m nebo 10,7 m a šířka pouze 2,33 m), který nabízí vynikající manévrovatelnost v těžko dostupných oblastech, jako jsou úzké ulice v centrech měst. E-WAY – Dvanáctimetrový bateriový elektrický autobus vybavený nejmodernější technologií baterií, schopný provozu po celý den na jedno nabití. CROSSWAY Low Entry ELEC a CROSSWAY ELEC – Bateriová elektrická vozidla pro meziměstskou a příměstskou mobilitu s nulovými emisemi. Tyto dvě elektrické verze těží z nejnovější technologie baterií s vysokou energetickou hustotou, stejně jako všechny ostatní elektrické modely výrobce. EVADYS – Všestranný autokar kompatibilní s biopalivy, vhodný pro dálkové mise, od kyvadlové dopravy cestovních kanceláří až po pravidelné linky. Kromě prezentace vozidel se stánek IVECO BUS zaměří na kompletní ekosystém služeb, jejichž cílem je zlepšit podpooru a zkušenosti zákazníků ve všech částech jejich cesty. Prostřednictvím společnosti Energy Mobility Solutions, skutečného systémového integrátora, nabízí výrobce personalizovanou podporu pro zavádění projektů elektromobility. Návštěvníci se seznámí s proaktivními řešeními pro řízení provozu, která jsou umožněna integrací digitálních funkcí a konektivitou prostřednictvím IVECO ON. Nabídka IVECO BUS navíc zahrnuje originální náhradní díly, školení, asistenci a nepřetržitý servis s podporou nejširší sítě prodejců a servisních míst. Ve venkovní části si návštěvníci budou moci prohlédnout další modely výrobce. IVECO BUS
Německé spolkové ministerstvo dopravy (BMV) vyhlásilo novou výzvu k podávání žádostí o financování na podporu dopravních společností při přechodu jejich autobusových vozových parků na klimaticky šetrné pohony s bateriemi nebo palivovými články. V rámci tohoto kola financování podpoří nákupy bateriových autobusů a trolejbusů, autobusů s palivovými články včetně prodlužovačů dojezdu, přestavbu konvenčních autobusů na alternativní pohoy a infrastrukturu nezbytná pro jejich provoz.
Od zavedení směrnice o „podporě alternativních pohonných systémů pro autobusy v osobní dopravě“ v roce 2021 bylo schváleno pořízení přibližně 3 500 autobusů, z nichž je přes 1 000 v provozu.Během své životnosti podle ministerstva potenciálně ušetří 2,8 milionu tun CO₂. V roce 2024 byl program financování zastaven z důvodů nedostatku finančních prostředků . Nový program financování spuštěný 7. července 2025 provádí společnost NOW GmbH a Project Management Jülich (PtJ). Část nákladů je spolufinancována z Německého plánu obnovy a odolnosti (DARP) prostřednictvím evropských nástrojů pro obnovu a odolnost (ARF). Dopravní společnosti a další oprávnění uživatelé v autobusovém sektoru mohou předkládat návrhy projektů prostřednictvím portálu spolkové vlády do 31. srpna 2025. Financování bude schvalováno prostřednictvím výběrového řízení, uvádí ministerstvo. Předložené návrhy projektů budou posuzovány na základě jejich snižování emisí CO₂, kontextu aplikace, míry elektrifikace a potřeb financování. Výzva vychází z vládního návrhu federálního rozpočtu na rok 2025 a je podmíněna konečným schválením parlamentem. Projekty budou schváleny po vstupu federálního rozpočtu v platnost na podzim 2025. Podmínky financování zůstávají stejné jako v předchozích kolech. Státní rozpočet pokryje až 80 % dodatečných nákladů na vozidla s nulovými emisemi v porovnání s konvenčními dieselovými autobusy. Dotace na infrastrukturu pro nabíjení, tankování a údržbu může dosáhnout až 40 % s možností vyšších procent pro malé a střední podniky. Na projekt je možné získat maximálně 15 milionů eur. Spolkový ministr dopravy Patrick Schnieder uvedl: „ Čistá mobilita pro všechny – k tomu potřebujeme technologie šetrné ke klimatu a silný systém veřejné dopravy. Nová výzva k financování přinese na silnice více klimaticky neutrálních autobusů - napříč všemi oblastmi. Tímto způsobem nejen konkrétně přispíváme k dosažení klimatických cílů, ale také vytváříme moderní, tichou a čistou mobilitu pro místní obyvatele ."
Indická vláda vyhlásila své největší výběrové řízení na bezemisní autobusů. V rámci programu PM e-Drive Ministerstva těžkého průmyslu podpoří nákup 10 900 elektrických autobusů. Financování se zaměří na státy Telangana, Karnátaka, Dillí a Gudžarát a pět indických měst, včetně hlavního města Dillí.
Město Bengalúru, známé jako indické Silicon Valley - globální technologické a startupové centrum, získá 4 500 autobusů, hlavní město Dillí pak 2 800 autobusů. Další tři vybraná města jsou Hajdarábád s 2 000 autobusy, Ahmadábád s 1 000 a Súrat s 600 autobusů. Vozidla budou délky 12 a 9 metrů. Na proces výběrového řízení dohlíží vládní agentura Convergence Energy Services Limited (CESL), která je součástí ministerstva energetiky. Iniciativa e-Drive má cíl nasadit 14 028 elektrických autobusů s celkovými finančními výdaji ve výši 10 900 milionů rupií do března 2026. Tento projekt představuje jedno z největších národních úsilí o elektrifikaci veřejné dopravy ve velkém měřítku na světě. Pořízeno má být také 2,479 milionů dvoukolových 316 000 tříkolových elektromobilů. Snaha o elektrifikaci v automobilovém sektoru je v souladu s indickým cílem nulových emisí do roku 2070. Země bude podle studií potřebovat do roku 2030 více než sto tisíc elektrických autobusů , což je stonásobek počtu, který je v současné době v provozu. Cílem Národního programu elektrických autobusů je pomoc státním dopravním subjektům začlenit elektrické autobusy do provozu a spolupracovat se státy na budování nabíjecí infrastruktury v jejich depech. Government of India
Nezávislý úřad veřejného žalobce Evropské unie zahájil vyšetřování několika autobusových společností v souvislosti s údajným podvodem s dotacemi ve výši 23 milionů eur. Stížnost k financování projektu elektrifikace autobusů celostátní sítě RGTR k evropskému úřadu podala lucemburská ministerstva. Federace provozovatelů autobusové a autokarové dopravy své členy brání.
Lucemburská justiční policie (Service de police judiciaire – section EPPO) provedla minulý týden v rámci vyšetřování podezření z podvodu týkajícího se fondů EU pro regionální rozvoj veřejné dopravy několik prohlídek u velkých lucemburských autobusových společností, lucemburské správy veřejné dopravy a domu bývalého vysokého úředníka. Jsou podezřelí z podvodu s Evropským fondem pro regionální rozvoj (EFRR) ve výši až 12 milionů eur, který vyčlenil na elektrifikaci autobusů sítě linek RGTR celkem 35 milionů. Kromě toho bylo podle Úřadu evropského veřejného žalobce ze státního rozpočtu čerpáno neoprávněně 11 milionů eur. Úřad o tom informoval v tiskové zprávě . Několik provozovatelů veřejné dopravy mělo systematicky fakturovat služby, jako by byly poskytovány elektrickými autobusy, ve skutečnosti byla údajně značná část těchto služeb poskytována pomocí dieselových nebo hybridních vozidel. Umožnilo to využívat vyšší sazbu odměny vyhrazené pro služby s nulovými emisemi. V důsledku toho nebyly uplatňovány ani požadované opravné koeficienty za neplnění povinností elektrifikace, což vedlo v období mezi lety 2022 a 2024 k vyšší fakturaci. Z vydané tiskové zprávy Ministerstva mobility a veřejných prací a Ministerstva hospodářství vyplývá, že tyto úřady podaly stížnosti u soudních orgánů poté, kdy "během shromažďování údajů pro posouzení projektu byly zjištěny skutečnosti, které by mohly představovat trestný čin". K události vydala stanovisko také Lucemburská federace provozovatelů autobusové a autokarové dopravy (FLEAA), která vyjádřila „hluboké překvapení nad závažností nahlášených obvinění“. FLEAA odmítá veškerá obvinění z podvodu vůči svým členům a je plně ochotna transparentně spolupracovat při vyšetřování. Stejně jako státní a evropské úřady zdůraznila důležitost presumpce neviny, kdy jsou všechny osoby považovány za nevinné, dokud jejich vina nebude prokázána příslušnými lucemburskými soudy. EPPO je nezávislý úřad veřejného žalobce Evropské unie. Je odpovědný za vyšetřování, stíhání a podávání obvinění z trestných činů proti finančním zájmům EU.
Vedení společnosti ICOM transport jmenovalo 8. července 2025 novým generálním ředitelem Ing. Lukáše Loupa.
Ing. Lukáš Loup pracuje ve společnosti ICOM transport od roku 2009. Během té doby zastával postupně pozice vedoucího informační soustavy, ekonomického a poté finančního ředitele. Nyní převzal funkci generálního ředitele. „ Věřím, že pan Loup ve své funkci zúročí své bohaté pracovní zkušenosti a že pod jeho vedením bude naše společnost i nadále růst a rozvíjet se v souladu s našimi hodnotami a dlouhodobou vizí ,“ říká předsedkyně představenstva Kateřina Kratochvílová.
Dubajský úřad pro silnice a dopravu (RTA) podepsal během summitu UITP v Hamburku dohody o pořízení 637 autobusů vybavených motory Euro 6 v celkové hodnotě 1,1 miliardy AED. Velké zakázky získaly společnosti MAN, Zhongtong, Volvo Buses a Isuzu. V Hamburku zároveň RTA převzal vlajku na hostitelství summitu UITP Global Public Transport v roce 2026. Naváže tak na rok 2011, kdy uspořádal v Dubaji 59. světový kongres a výstavu pořádanou Mezinárodní asociací veřejné dopravy UITP.
Systém veřejné dopravy v Dubaji prošel transformací a nyní slouží sofistikovaná síť jako páteř mobility pro obyvatele i návštěvníky v celém emirátu. Podíl cest uskutečněných s využitím veřejné dopravy a sdílené mobility se zvýšil z 6 % v roce 2006 na 21,6 % v roce 2024. Nově pořízené autobusy podpoří geografické rozšíření autobusové dopravy ve všech oblastech Dubaje. Z celkem 637 autobusů je 40 elektrických od Zhongtong, které již dříve v Dubaji testovali, každý autobus měří 12 metrů a pojme 72 cestujících. Hrají klíčovou roli v přechodu na 100% elektrický a vodíkem poháněný vozový park do roku 2050. Smlouvy byly dále uzavřeny na dodávku 451 městských autobusů, z nichž 400 je standardních dvanáctimetrových autobusů MAN Lion's City s kapacitou 86 cestujících. Vozy pohání dieselový motor o objemu 9 litrů (D1556) o výkonu 330 hp. Partnerství mezi RTA Dubai a United Motors, která zastupuje MAN na Blízkém východě, existuje od roku 2008. V současné době je v provozu přibližně 200 městských autobusů značek MAN a NEOPLAN. Zbývajících 51 autobusů je Zhongtong, stejné délky s kapacitou 72 cestujících. Tyto autobusy jsou vybaveny vysokými standardy bezpečnosti, pohodlí a kvality. Jsou klasifikovány jako vozidla třídy II, což umožní provoz jak na městských trasách, tak na meziměstských dálnicích v Dubaji. Dodávky autobusů jsou plánovány od října 2025, zahájení provozu pak na leden 2026. Zakázku zíkalo i Volvo Buses, dodá 76 dvoupodlažních vozidel s délkou 13 metrů a kapacitou pro 98 cestujících. Dvoupatrové autobusy Volvo B13RLE 6x2 Euro 6, jejichž dodávka je plánována na rok 2026, budou vyrobeny renomovaným výrobcem karoserií Gemilang Coachworks, specializujícím se na hliníkové konstrukce. Každé vozidlo bude vybaveno nejnovějšími inteligentními dopravními systémy (ITS). Díky této objednávce se flotila autobusů Volvo v RTA rozšíří na 592. 70 kloubových autobusů o délce 18 metrů a pro 111 cestujících vyrobí pro Dubaj společnost Anadolu Isuzu. Tyto kloubové autobusy jsou navrženy pro obsluhu hustě osídlených městských oblastí a nově vybudovaných čtvrtí. Nové autobusy byly navrženy v souladu s nejnovějšími mezinárodními specifikacemi, se zvláštním důrazem na inkluzivitu a pohodlí cestujících. Disponují nízkopodlažními vstupy, vyhrazenými místy pro jízdní kola a speciálními sedadly pro děti. Samozřejmostí je Wi-Fi a nabíjecí porty pro chytrá zařízení. Většina autobusů bude vybavena systémem ověřování totožnosti řidiče a sledování jeho chování, elektronickým systémem automatického počítání cestujících, pohodlnými prostornými sedadly. Design vozidel má odrážet moderní a progresivní image Dubaje. Dodávky jsou naplánovány na roky 2025 a 2026. RTA rovněž podepsal memorandum o porozumění s čínskou společností BYD o pilotním provozu elektrického autobusu vybaveného nejmodernějšími technologiemi a bateriovými systémy. Zkušební provoz proběhne v Dubaji letos v létě.