Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Technika

Dopravní podnik města Ústí nad Labem a Škoda Group podepsaly rámcovou smlouvu na dodávku až 30 kloubových trolejbusů Škoda 33Tr s bateriovým pohonem. Hodnota zakázky dosahuje 650 milionů Kč. Trolejbusy budou vybaveny dvěma elektromotory a kamerami místo klasických zpětných zrcátek. Součástí smlouvy je také dodávka šesti nabíjecích stanic.

Rámcová dohoda zveřejněná v Rejstříku smluv 31. října 2025 je výsledkem zadávacího řízení . Informace o nabídkách nejsou na profilu Dopravního podniku Ústí nad Labem zatím zveřejněny. Kupní cena za jeden trolejbus činí 21 933 333,33 Kč bez DPH. Po objednání je dodací lhůta 13 měsíců. „ Pokračování naší dlouhodobé spolupráce s Dopravním podnikem města Ústí nad Labem je pro nás důležitým krokem. Nové trolejbusy Škoda 33Tr patří mezi nejmodernější vozidla své kategorie a nabídnou cestujícím vysoký komfort a bezpečnost, a to zejména díky využití mnoha inovativních technologií ,“ uvádí Karel Majer, předseda představenstva Škoda Electric ve Škoda Group. „ Jsme potěšeni, že se nám daří pokračovat v obnově vozového parku, a zároveň nastartovat pravidelnou modernizaci vozidel naší společnosti. Nejnovější smlouva na dodávku trolejbusů Škoda 33Tr je toho jasným důkazem. Velmi si vážíme, že jsme mohli uzavřít kontrakt se spolehlivým partnerem, který má v oblasti výroby trolejbusů bohaté zkušenosti a v našem městě dlouholetou tradici ,“ řekla Mgr. Ing. Simona Mohacsi, MBA, předsedkyně představenstva společnosti Dopravní podnik města Ústí nad Labem a.s. Osmnáctimetrové kloubové trolejbusy Škoda 33Tr s karosérií SOR budou vybaveny trakčními bateriemi s dojezdem minimálně 12 kilometrů mimo trolejové vedení, což dopravci umožní obsluhovat i lokality bez trolejové infrastruktury. Pro spolehlivý provoz v kopcovitém terénu Ústí nad Labem jsou vozidla osazena dvěma hnanými nápravami. Cestující se mohou těšit na plně klimatizovaný interiér, moderní informační a odbavovací systémy, kamerový dohled i dvojité izolační zasklení, které přispívá k lepšímu teplotnímu komfortu pro cestující a ke snížení energetické náročnosti provozu vozidla. Součástí výbavy je také CCS zásuvka pro kabelové nabíjení. Z technického hlediska je zajímavostí použití tzv. systému eye-mirror, který nahrazuje klasická zpětná zrcátka kamerami, čímž zvyšuje bezpečnost provozu a rozšiřuje zorné pole řidiče. Stejnou technologií jsou vybaveny i trolejbusy, které Škoda Group dodala do litevského hlavního města Vilniusu. Technické parametry trolejbusu Škoda 33Tr (Ústí nad Labem): Délka vozidla: 18 m Šířka vozidla: 2,55 m Výška vozidla: cca 3,4 m Pohon: dva trakční elektromotory na obou hnacích nápravách Maximální výkon pohonu: 2×160 kW (celkem 320 kW) Napájecí napětí z trolejového vedení: 600 V DC Kapacita trakční baterie: min. 57 kWh (umožňuje dojezd 12 km bez trolejí) Nástupní výška: 320 mm nad vozovkou (nízkopodlažní konstrukce) Dveře: čtyři dvoukřídlé nízkopodlažní dveře pro rychlý nástup a výstup Klimatizace: samostatná pro prostor cestujících i řidiče Dvojité izolační zasklení: přispívá k lepšímu teplotnímu komfortu pro cestující Informační a odbavovací systém: moderní LED/LCD panely, akustické hlášení a odbavovací terminály Bezpečnostní prvky: kamerový systém v interiéru i exteriéru, systém eye-mirror nahrazující zpětná zrcátka, antikolizní systém, systém počítání cestujících Ústí nad Labem má jeden z nejmladších trolejbusových provozů v České republice. Byl spuštěn v roce 1988 a během více než tří desetiletí se stal páteří městské hromadné dopravy. Dnešní síť trolejbusových linek pokrývá většinu města a zajišťuje obslužnost i v kopcovitých částech, kde je provoz jiných druhů dopravy složitější, a dále se síť rozšiřuje. Ke konci roku 2024 disponoval Dopravní podnik města Ústí nad Labem flotilou 75 trolejbusů, všechny dodané společností Škoda Group. Poslední dodávka 33 parciálních trolejbusů Škoda 27Tr proběhla v roce 2024. V minulém roce byly zahájeny dvě ze tří etap modernizace trolejbusové sítě, jejichž dokončení pokračuje v letošním roce. Díky rozšíření počtu bateriových trolejbusů se podařilo posílit ekologický provoz a zlepšit dopravní dostupnost v okrajových částech města kapacitními vozidly. Nové vozy Škoda 33Tr na tuto tradici naváží a přispějí k dalšímu rozvoji moderní a udržitelné městské dopravy v Ústí nad Labem. Škoda Group v posledních měsících výrazně posiluje aktivity v dodávkách trolejbusů na evropském trhu. Podepsala například rámcovou smlouvu na dodávku až 20 trolejbusů 32Tr pro Jihlavu , z toho 14 v bateriovém provedení. V Chomutově a Jirkově zajistí dodávku až 8 dvoučlánkových bateriových trolejbusů 33Tr. Nedávno také uzavřela smlouvy na dodávku až 31 bateriových trolejbusů 32Tr a 33Tr pro Hradec Králové a až 16 bateriových trolejbusů 26Tr pro Ostravu . Významným mezinárodním úspěchem je kontrakt na 46 trolejbusů pro německý Esslingen , kde budou trolejbusy Škoda jezdit s bateriovým dojezdem až 25 kilometrů. Všechny tyto zakázky potvrzují důvěru českých i zahraničních dopravních podniků v kvalitu a spolehlivost plzeňských výrobků.

person rebus  date_range 03.11.2025

Sdružení obcí v okolí Rzeszówa v Podkarpatí uvedlo v říjnu do provozu 23 autobusů Iveco Crossway 12, přijíždí i osm nových MAN Lion's City. Všechny s pohonem na stlačený zemní plyn. Na financování z velké části přispěla EU. Kromě autobusů na CNG se v okolí metropole Podkarpatského vojvodství připravují na první vodíkové autobusy a elektrobusy.

Sdružení "Podkarpacka Komunikacja Samochodowa" organizuje veřejnou dopravu v 18 členských obcích v okolí Rzeszówa (Řešov) a je 100% acionářem dopravní společnosti PKS. Nákup vozidel Iveco stál téměř 39 milionů PLN (223 milionů Kč, tj. 9,7 milionů za jeden autobus), z toho téměř 29 milionů PLN pochází z Národního plánu obnovy a odolnosti. Na palubě každého vozu je 45 sedadel, celkem může přepravit 64 cestujících. Cestující mají v nových vozech klimatizaci, informační systém, prostor pro přepravu kočárků a invalidních vozíků. Bezpečnost zvýší moderní asistenční systémy. Rozšíření a modernizace vozového parku PKS Rzeszów umožní posílit dopravu v obcích s omezenou dopravní dostupností. Autobusy Crossway byly vyrobeny v České republice a dodala je společnost ABP Bus & Coach ze Słupsku, zástupce IVECO BUS v Polsku. Investice do osmi autobusů MAN na CNG je možná díky 10 milionům PLN z vládního programu strategických investic. Zakázku v hodnotě zhruba 15 milionů PLN (85,8 milionů Kč, téměř 11 milionů za jeden) získala společnost MAN Truck & Bus Polska. Po dobrých zkušenostech se třemi autobusy na CNG se sdružení rozhodlo jejich počet zvýšit a diverzifikovat možnosti pohonu. Podle podmínek financování vyřadí PKS stejný počet starých autobusů. V současné době se vozový park skládá z přibližně 130 autobusů. Více než 70 jsou moderní vozidla zakoupená v posledních letech. V roce 2026 dodá Scania 10 autobusů na CNG a Daimler Buses 6 autobusů Mercedes-Benz e-Citaro s palivovými články, pro ty se staví vodíková čerpací stanice v depu PKS, první v Podkarpatském vojvodství. Dopravní společnost očekává i dodávku 15 elektrických autobusů Golden Dragon. Zástupce čínské značky VEROMO SA byl úspěšný ve dvou výběrových řízení na 11,5 - 12,5 metrové vozy. Prvních sedm bude stát 19,3 milionů PLN, tj. 110,4 milionů Kč a dalších osm pak necelých 22,3 milionů PLN, tzn. přibližně 127,5 milionů Kč celkem a 15,9 milionů Kč za jeden vůz (financování z Národního plánu obnovy a odolnosti činí 90% způsobilých výdajů).

person rebus  date_range 03.11.2025

Solaris Bus & Coach oznámil podpis smlouvy s dánským provozovatelem veřejné dopravy AarBus z města Aarhus na dodávku 50 elektrických autobusů Urbino 18. V opci může dopravce objednat dalších 36 kusů. Jde o druhou zakázku Solaris pro toto město. Aarhus byl prvním v Dánsku, který uvedl do provozu do pravidelného provozu jeho elektrické autobusy .

AarBus provozuje místní autobusové linky v Aarhusu – druhém největším dánském městě – a okolí. S novou smlouvou se Solaris výrazně rozšíří svou flotilu autobusů s nulovými emisemi o 50 kloubových elektrických autobusů Urbino 18. Na dánský trh by tak mohlo vstoupit až 86 elektrických autobusů Solaris. Vozy budou vybaveny bateriemi Solaris High Energy s celkovou kapacitou přesahující 700 kWh, která zajistí dostatečně dlouhý dojezd a nepřetržitý provoz po celý den bez mezidobí. Dodávky jsou plánovány na první polovinu roku 2027, resp. na rok 2028 v případě objednání dalších. Spolupráce mezi dánskými dopravci a Solaris probíhá od roku 2006. Výrobce do dnešního dne dodal na dánský trh přes 350 autobusů, včetně 100 elektrických a přispěl k přechodu země na veřejnou dopravu s nízkými a nulovými emisemi.

person rebus  date_range 31.10.2025

Daimler Buses dodává společnosti SEV Deutschland GmbH padesát meziměstských autobusů Mercedes-Benz Citaro GÜ. Tyto kloubové autobusy jsou speciálně navrženy pro náhradu železniční dopravy při výlukách po celém Německu. Pro zajištění větší stability i při vyšších rychlostech jsou vybaveny patentovaným systémem regulace kloubu ATC (Articulation Turntable Control).

V Neu-Ulmu předal Daimler Buses první z celkem 50 kloubových meziměstských autobusů Mercedes-Benz Citaro GÜ provozovateli SEV Deutschland GmbH, který se specializuje na celostátní náhradní autobusovou železniční dopravu. Každá ze sedmi soukromých autobusových společností z celého Německa, které spojily síly ve společném podniku SEV Deutschland GmbH, obdrží sedm až osm nových meziměstských autobusů. Dodávky budou probíhat postupně do konce roku 2025. „ Díky přesně přizpůsobeným specifikacím lze každý z nových 18metrových kloubových autobusů flexibilně, spolehlivě a efektivně používat pro širokou škálu úkolů spojených se službami náhrady železniční dopravy ,“ uvedl Erhard Kiesel, generální ředitel SEV Deutschland GmbH. Třídveřové meziměstské autobusy jsou poháněny vznětovým motorem Mercedes-Benz OM 470 o výkonu 265 kW, spárovaným se šestistupňovou automatickou převodovkou. Celkem lze přepravit 123 cestujících, z nichž 48 může sedět na sedadlech InterStar Eco se zvýšenými opěradly. Nízkopodlažní vozy jsou připraveny přepravovat invalidní vozíky a kočárky. K dispozici jsou USB porty, Wi-Fi, dva velké TFT monitory pro informace o trase a spojení. Pro osvětlení interiéru je použita LED technologie, k dispozici je také LED noční osvětlení. O příjemnou teplotu na palubě se stará střešní klimatizační systém EvoCool Basic s aktivními filtry samostatně pro prostor řidiče a kabinu pro cestující. Systém počítání cestujících informuje obsluhu o počtu cestujících a technicky jsou autobusy Citaro GÜ vybaveny pro přenos informací v reálném čase. Citaro GÜ splňuje vysoké nároky na bezpečnou přepravu cestujících v náhradní železniční dopravě, zejména při vyšších rychlostech na meziměstských linkách, díky nejmodernějším bezpečnostním systémům. Plně splňují normu EU ECE-R 107 pro cestující s omezenou pohyblivostí a nabízejí nejvyšší bezpečnostní standardy, které dalece jdou nad rámec směrnice EU GSR (General Safety Regulation). Daimler Buses zdůrazňuje bezpečnost jako nejvyšší prioritu. Vysoké nároky na bezpečnou přepravu cestujících v tomto segmentu, zejména při vyšších rychlostech na meziměstských linkách, splňují kloubové autobusy Mercedes-Benz Citaro GÜ díky svým moderním bezpečnostním prvkům. Jedním z příkladů je patentovaný systém dynamické regulace kloubů ATC (Articulation Turntable Control), který je standardní výbavou všech kloubových autobusů Citaro. Trvale stabilizuje kloub, udržuje autobus v trase a funguje podobně jako ESP (Electronic Stability Program), ale bez brzdění. To znamená optimální odezvu řízení, vysokou jízdní stabilitu a vynikající ovladatelnost i při vyšších rychlostech, při bočním větru, ve vyjetých kolejích nebo při rychlé změně jízdního pruhu, popisuje Daimler Buses. SEV Deutschland GmbH vznikla v Bádensko-Württembersku v roce 2024 je konsorciem sedmi středně velkých autobusových společností. S více než 5 000 autobusy různých velikostí a řídicím centrem nabízí celostátní autobusové služby náhradní železniční dopravy z jednoho zdroje, které řeší krátkodobé i dlouhodobé požadavky společností z celého Německa. Modernizační a renovační práce na železničních tratích v Německu narůstají, proto jsou služby náhrady železniční dopravy stále důležitější. Právě probíhá například velká železniční výluka na trati mezi Hamburkem a Berlínem. Služby náhradní autobusové dopravy zde poskytuje EcoVista, která mimo jiné využívá kloubové autobusy dodávané SOR Libchavy a dvanáctimetrové meziměstské Iveco Crossway. Všech více než 200 vozidel má být dodáno do Německa do konce října 2025.

person rebus  date_range 31.10.2025

Tři rámcové smlouvy s Île-de-France Mobilités, institucí, která spravuje jednu z největších a nejkomplexnějších dopravních sítí v Evropě, dodá IVECO BUS do roku 2032 nízkoemisní a bezemisní autobusy Heuliez, Urbanway a Crossway.

Rámcové smlouvy byly uzavřeny po výsledcích výběrového řízení Organizace pro zadávání veřejných zakázek v dopravě (CATP - Centrale d’Achat du Transport Public) a týkají se tří modelů: 12metrového elektrického GX 337 ELEC, 12 a 18metrového URBANWAY na stlačený zemní plyn a 12metrového meziměstského autobusu CROSSWAY na stlačený zemní plyn. Poslední dva jsou 100% kompatibilní s biometanem vyrobeným z odpadu. IVECO BUS s nejmodernějšími vozidly s alternativním pohonem vybavenými pokročilými asistenčními systémy pro řidiče budou důležitou součástí jedné z největších modernizací autobusové a autokarové sítě na světě. Region Île-de-France je nejlidnatější a nejbohatší region Francie, jehož centrem je Paříž. „ Iveco Group má čest spolupracovat s Île-de-France Mobilités, která je v popředí energetické transformace, a společně pracovat na dekarbonizaci veřejné dopravy. Naše elektrická a biometanová řešení zajistí čistý energetický mix a zároveň přispějí k naší prioritě, kterou je dosažení nulových emisí uhlíku do roku 2040 ,“ uvedl Claudio Passerini, prezident divize autobusů v Iveco Group. „ S touto novou objednávkou 4 000 vozidel pokračujeme v revoluci, kterou jsem zahájila v roce 2016. Jsme před dokončením tohoto obrovského projektu, kterým se Île-de-France stane prvním francouzským regionem, který převede všechny své autobusy a autokary na čistou energii. Vozidla IVECO BUS zajistí uhlíkovou neutralitu, výkon a pohodlí cestujících ,“ uvedla Valérie Pécresse, Île-de-France Mobilités.

person rebus  date_range 30.10.2025

Dodávka 20 nízkopodlažních autobusů SOR NS 18 je součástí rámcové dohody uzavřené se SOR Libchavy na celkem 130 těchto vozidel. Aktuálně již dopravní podnik očekává prvních osm autobusů, které mají být nasazeny do provozu začátkem příštího roku.

Nová kloubová vozidla na CNG pohon přinesou vyšší komfort pro cestující i řidiče a zároveň přispějí ke zlepšení kvality ovzduší v hlavním městě Slovenska. Každý autobus o délce 18,75 metru má kapacitu až 177 cestujících a dojezd minimálně 500 kilometrů na jedno naplnění. Jsou vybaveny moderními bezpečnostními systémy, jako je výstraha před srážkou s chodci nebo cyklisty, eliminace mrtvého úhlu, systém varování před ospalostí řidiče či kybernetická ochrana vozidla. Cena za jedno vozidlo činí 438 tisí eur. " Dopravní podnik Bratislava systematicky investuje do moderní a ekologické dopravy. Těší mě, že po velké obnově drážních vozidel na elektrický pohon přibudou do našich ulic i další autobusy na CNG pohon, které jsou šetrnější k životnímu prostředí. Tato vozidla poskytnou maximální komfort jak našim cestujícím, tak našim kolegům řidičům, " uvedl Martin Rybanský, předseda představenstva DPB. Kromě nových autobusů na CNG bude brzy v bratislavských ulicích také 80 nových autobusů SOR NS 18 s dieselovým pohonem a deset nových jednosměrných tramvají Škoda ForCity Plus 29T .

person rebus  date_range 29.10.2025

Krok směrem k ekologičtější, komfortnější a efektivnější městské dopravě. Se třemi novými autobusy MAN NL 330 Lion’s City 12C EfficientHybrid se cestující setkávají na linkách 115 v okolí pražského Chodova, 226 a 227 z Hájí do Uhříněvsi a na Říčansko a na noční lince 903 Březiněves - Královice.

Hybridní technologie umožňuje efektivnější a ekologičtější provoz. Díky kombinaci dieselového a elektrického pohonu dochází ke snížení spotřeby paliva i emisí. Autobusy MAN, označované jako mild-hybridní, jsou vybaveny dieselovým motorem MAN D 1556 LOH17 o výkonu 243 kW a automatickou šestistupňovou převodovkou. Technologie využívá kompaktní elektromotor, který pomáhá spalovacímu motoru při rozjezdech, funguje jako startér pro automatický systém start-stop a při brzdění rekuperuje brzdnou energii na elektrickou. Ta se ukládá do superkondenzátorů na střeše a je využívaná při rozjezdu a pro napájení palubní sítě. " Koupě nových autobusů je pro nás dalším krokem k udržitelnější, komfortnější a bezpečnější městské dopravě. Věříme, že nové autobusy budou našim cestujícím dlouhodobě přinášet pohodlí, spolehlivost a kvalitní služby ", uvedl Milan Poledný, jednatel ČSAD Polkost. Vozidla provedené ve standardu PID nabízejí prostorný klimatizovaný interiér. Řidiči mají k dispozici pokročilé asistenční systémy ADAS.

person rebus  date_range 29.10.2025

Městský dopravce ZET-Zagrebački električni tramvaj představil dva elektrické autobusy MAN. První elektrobus v Chorvatsku uvedl do provozu v dubnu 2025. Starosta města oznámil velkou modernizaci během 10 příštích let.

Podle starosty města Tomislava Tomaševiće byl dodáním dvou standardních nízkopodlažních městských autobusů MAN LION'S CITY 12E s kapacitou pro 71 cestujících (35 míst a 36 stání) v hodnotě 1,24 milionů eur bez DPH zakončen pilotní projekt elektrifikace vozového parku ZET, čtyři elektobusy zaplatilo město z rozpočtu. " Nyní jsme v procesu pořizování dalších 70 elektrobusů , které dorazí do léta příštího roku. Veřejná zakázka na standardní, kloubové i midi autobusy byla dokončena, nebyly žádné stížnosti a nejsou tak žádné překážky k realizaci ," uvedl starosta města. Celková odhadovaná hodnota této investice je 50 milionů eur a 90 procent finančních prostředků má být zajištěno prostřednictvím Národního plánu obnovy a odolnosti. Cílem městské samosprávy je kompletně elektrifikovat vozový park ZET pro příštích 10 let, tedy mít ZET s 500 elektrobusy. Nově představené autobusy MAN jsou poháněny elektromotorem o výkonu 160 kW a lithium-iontovými bateriemi o celkové kapacitě 480 kWh jim umožňují na jedno nabití dojezd 330 km a pokryjí tak celý den. Autobusy jsou vybaveny klimatizací, rampou pro snadný přístup pro osoby se zdravotním postižením, USB porty pro nabíjení mobilních zařízení a čtyřmi kamerami v interiéru. Cestující budou přepravovat ve všední dny na linkách 117 a 118 a o víkendech na linkách 113 a 140, které jezdí kolem Jarunského jezera a z Mihaljevacu do Sljem. První elektrický autobus v Záhřebu a zároveň i v celém Chorvatsku - Iveco Crossway Elec - byl uveden do provozu v dubnu na trase Lublanice-Jarun , druhý v červnu mezi Mihaljevac a Slieme. Pro dobíjení zahájilo město projekt výstavby infrastruktury. Vznikne 62 nabíječek, resp. 124 míst k nabíjení, s možností rozšíření. Spolu s veškerým vybavením, uvedením do provozu a software pro optimalizaci nabíjení má hodnotu 27,4 milionů eur, z toho 21 milionů je spolufinancováno z fondů EU. Stejně jako jinde v Evropě se ZET potýká dlouhodobě s nedostatečným počtem řidičů a k jejich získání podniká různé aktivity. " Řidičů máme stále nedostatek, ale efektivně tento počet snižujeme ," řekl ředitel ZET. Kromě dvou nových elektrických autobusů byl představen i nákladní vůz Mercedes-Benz pro tažení autobusů a tramvají. Vozidlo přispěje k rychlejšímu odtahu vozidel v případě poruchy a nahradí současný 30 let starý vůz. Hlavní město Záhřeb obnovuje i tramvajovou flotilu. Zatím bylo do provozu zařazeno 14 nových nízkopodlažních tramvají KONČAR TMK 2400. Nová tramvaj je 20,8 metrů dlouhá, má čtyři dveře a prostor pro 115 cestujících. Do konce roku má být dodáno celkem 20 vozů. Spolu s novými tramvajeme se obnovuje i infrastruktura. V říjnu získal Záhřeb od Evropské komise, jako jediné město z Chorvatska, označení klimaticky neutrálního a inteligentního města a zařadil se k dalším evropským metropolím, jako je Amsterdam, Mnichov, Řím a Rotterdam. Od loňského roku je veřejná doprava zdarma pro všechny starší 65 let a mladší 18 let.

person rebus  date_range 27.10.2025

Dopravní společnost Ústeckého kraje (DSÚK) převezme své první kloubové meziměstské autobusy do konce října 2025. V pátek 24. října zástupci DSÚK v Libchavách vozy zkontrolovali a jeden z nich vyzkoušeli v provozu. V polovině prosince s nimi počítá na linku mezi Ústím nad Labem a Krupkou.

" Nové autobusy vypadají z vnějšího i vnitřního pohledu velmi pěkně a s jejich dodavatelem se podařilo vše sladit. Na zkušební jízdě jsme na testovaném autobusu nezaznamenali žádné rušivé efekty, vyzkoušeli i požadovanou rychlost a také prověřili odbavovací a informační systém. Vozidla budou předána koncem tohoto týdne. Následovat by měl polep dle standardů Dopravy Ústeckého kraje. Postupně s jejich obsluhou seznámíme řidiče a od prosincových změn jízdních řádů bychom je nasadili do provozu ," uvedl Milan Šlejtr, ředitel DSÚK. DSÚK a SOR Libchavy uzavřely smlouvu na dodávku čtyř dieselových článkových meziměstských autobusů se SOR Libchavy v lednu 2025 s termínem dodání do 9 měsíců. Autobusy jsou vybavené podle Standardů Dopravy Ústeckého kraje, součástí je odbavovací, informační a kamerový systém, systém pro automatické počítání cestujících a preferenci vozidel na křižovatkách. Cena za čtyři autobusy NS 18 včetně vybavení činí přibližně 40 mil. Kč bez DPH. Oproti původní smlouvě si na konci září DSÚK objednala vnitřní informační panel s větším rozměrem, místo 22" budou mít 29" LCD displej. Vozy budou mít automatickou převodovku, vybaveny budou klimatizací, USB nabíječkami, determálními skly a prostorem pro kočárek a invalidní vozík.

person rebus  date_range 27.10.2025

První parciální trolejbusy Škoda 32Tr a 33Tr s karosérií SOR z rámcové smlouvy na až 31 vozidel přijedou do Hradce Králové příští rok v září. Jak už dopravní podnik informoval, budou v tradičních barvách, ale nově s vertikálními pruhy a logem města - písmenem G s korunkou .

Prováděcí smlouva na šest standardních trolejbusů s pomocným bateriovým pohonem se dvěma nápravami a čtyři kloubové se třemi nápravami byla zveřejněna v Rejstříku smluv 22. října 2025. Cena za standardní vůz činí 15,535 milionů Kč a za jeden kloubový 19,285 milionů Kč bez DPH, ceny jsou včetně příslušenství. Na financování přispěje program IROP. Termín dodání je 11 měsíců. Trolejbus ŠKODA 32Tr má troje dveře, kapacitu pro 80 osob, z toho 31 sedících, 1 místo pro kočárek nebo invalidní vozík, mimo trakční vedení ujede 15 km. ŠKODA 33Tr se čtyřmi dveřmi pojme 120 osob, má 41 sedadel a v každém voze je prostor pro 2 kočárky nebo 2 invalidní vozíky, na baterie ujede 10 km. Vozidla budou vybavena couvací kamerou a informačními panely včetně systému pro nevidomé a slabozraké.

person rebus  date_range 24.10.2025
Reklama
C.I.E.B
Reklama
Volvo Trucks
Reklama
eCitaro
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací