Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Technika

Nové autobusy objednala společnost Vy Buss pro město Borås a okolní regionální linky. V Borås má Volvo Buses hlavní výrobní závod, kde pro autobusy vyrobí podvozky, karoserie budou od MCV, partnera Volvo Buses z Egypta.

Vy Buss zakoupil 46 kloubových Volvo 7900 Electric (kapacita baterií u 18,7metrového autobusu je 565 kWh), 14 Volvo 7900 Electric (dvanáctimetrová verze má kapacitu 470 kWh) a 13 Volvo 8900 Electric (12,3 nebo 14,9 metrové elektrické autobusy mohou mít baterie s max. kapacitou 450 kWh, resp. 540 kWh). Dodání všech vozidel se očekává do dubna 2027. Pro Borås to znamená, že veškerá městská autobusová doprava bude plně elektrifikována, přičemž Volvo Buses k výbavě uvádí jen "větší pohodlí, zvýšenou kapacitu sedadel a lepší dostupnost". Martin Spjern, Country Manager pro Švédsko: "Na tomto silném místním základě jsme s naším prodejcem Boråsbil společně nabídli komplexní řešení, které zahrnuje servisní smlouvy a dohody o depu – což zajišťuje spolehlivost, provozuschopnost a dlouhodobý výkon pro provozovatele .“ Generální ředitel Vy Buss Robert Nyberg označil objednávku za "důležitý krok k udržitelnějšímu a klimaticky inteligentnějšímu systému veřejné dopravy“. " Ve Vy Buss jsme velmi potěšeni, že jsme dosáhli dohody se společností Volvo Buses o dodávce jejich elektrických autobusů pro naši nadcházející dopravní smlouvu ve městě Borås. Představuje začátek dlouhodobého a progresivního partnerství pro společný rozvoj veřejné dopravy v Borås .“ Nová elektrická flotila autobusů Volvo bude zajišťovat i regionální linky, včetně spojení do Viaredu – domova výrobního závodu Volvo Buses. Portfolio městských a meziměstských elektrobusů Volvo Buses se skládá z kompletních autobusů Volvo 7900 Electric, Volvo 7900 Electric Articulated a Volvo 8900 Electric a elektrických platforem Volvo BZR a Volvo BZL.

person rebus  date_range 05.12.2025

Do Trnavy přijelo prvních šest z celkem 17 nových elektrických autobusů Iveco Streetway ELEC 12. ARRIVA Trnava je od února 2026 zařadí na linky městské hromadné dopravy. Stane se tak městem s nejvyšším podílem ekologických autobusů na Slovensku. Podle statistik DVV Media Group, která zpracovává data za celou Evropu, letos zatím na Slovensku neregistrovali žádný elektrobus, ale také ani jeden hybridní nebo plynový autobus.

Iveco Streetway ELEC je nízkopodlažní městský autobus o délce 12 metrů, který je vybaven elektromotorem VOITH o výkonu 310 kW a využívá nejnovější technologii modulárních lithium-iontových baterií NMC. Elektrobus má troje dveře a pojme více než 90 cestujících. Pro Trnavu jsou v provedeny v městských žluto-modrých barvách. Elektrický Streetway představilo Iveco Bus v květnu 2023 . Vyrábí ho ve spolupráci s Otokar v jeho závodě v tureckém městě Sakarya. V Trnavě už zkušebně jezdil tento model v první polovině roku 2025. Do pravidelného provozu se nové elektrobusy dostanou po vybudování dobíjecí infrastruktury.

person rebus  date_range 05.12.2025

Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou koupí od Solaris další použité elektrické autobusy. Tři vozy Urbino 12 electric dodá polský výrobce do Liberce do 12. prosince. Tak jako všechna města se i Liberec připravuje na bezemisní veřejnou dopravu a zadal už i výstavbu nabíjecí infrastruktury. Celý projekt má na starost ČEZ ESCO.

DPMLJ už provozuje tři elektrické autobusy Solaris (Urbino 9 a dva autobusy Urbino 12). Během prosince má Solaris dodat jedno kloubové Urbino 18 electric z minulé veřejné zakázky. Cena za pět let starý elektobus činí 7,55 milionů Kč. Za další tři dvanáctimetrové zaplatí dopravní podnik 15,45 milionů korun. Solaris byl ve veřejné soutěži jediným uchazečem. Cílem nákupu použitých elektrobusů je ověřit jejich jízdní vlastnosti ve specifických podmínkách Liberce v rámci přípravy na implementaci zákona o bezemisních vozidlech, kdy bude dopravní podnik od roku 2026 nakupovat jen vozidla na elektrický pohon. Dobíjecí infrastrukturu pro bateriové autobusy vybuduje a nabíječky dodá ČEZ ESCO. Liberecký dopravní podnik vypsal otevřené výběrové řízení na vybudování 48 nabíjecích stanic pro elektrobusy v červnu 2025. O zakázku vypsanou formou design and build (vyprojektuj a postav) projevily zájem dvě firmy, vyhrála ČEZ ESCO, Elkope elektromonážní právce z Ostravy skončila s vyšší nabídkovou cenou jako druhá v pořadí. Smlouvu obě strany podepsaly 12. listopadu 2025. Za vybudování 48 nabíjecích stanic pro elektrobusy zaplatí dopravní podnik 138,9 milionu korun bez DPH. Při zahájení veřejné soutěže předpokládal cenu zhruba o 45 milionů vyšší. Dobíjecí infrastrukturu pro elektrobusy vybuduje společnost ČEZ ESCO na třech místech v Liberci. Hlavním nabíjecím místem bude prostor autobusových garáží ve Vilové ulici ve Františkově s kapacitou 40 nabíjecích míst. Další čtyři nabíjecí místa vzniknou ve vozovně tramvají v Mrštíkově ulici a čtyři na autobusové točně v Mařanově ulici v Doubí. Dobíjecí stojany umožní podle uzavřené smlouvy jak pomalé i rychlé dobíjení. Firma ČEZ ESCO má teď tři měsíce na to, aby vytvořila potřebnou dokumentaci. Dalších 180 dnů bude probíhat proces schválení všemi orgány k možné realizaci zakázky. „ Na vlastní realizaci zakázky má vysoutěžený dodavatel 90 dnů. Celkem je od podpisu smlouvy lhůta pro dokončení 360 dnů. Pokud nenastanou komplikace, za rok touto dobou by měl mít dopravní podnik nabíjecí stanice v provozu, “ konstatoval předseda představenstva DPMLJ Ing. Michal Zděnek, M.A. Elektrobusy by do budoucna měly tvořit podstatnou část autobusové flotily DPMLJ. Ke splnění legislativních podmínek o podpoře bezemisní dopravy bude muset dopravní podnik počet elektrobusů postupně zvyšovat až na 60 vozů, a to do konce roku 2030. Vozový park dopravního podniku nyní tvoří 100 autobusů pro zajištění dopravy na 40 linkách městské hromadné dopravy.

person rebus  date_range 04.12.2025

Předmětem zveřejněné veřejné zakázky je dodávka až 70 kusů nových jednočlánkových elektrobusů s pomalým nabíjením, 30 ks elektrobusů s dojezdem minimálně 350 km a 40 elektrobusů s dojezdem minimálně 250 km, za více než miliardu korun. V první etapě dopravní podnik koupí 15 elektrobusů s delším dojezdem.

Požadované dvounápravové nízkopodlažní elektrobusy se budou nabíjet pomalým dobíjením standardizovaným připojením přes nabíjecí koncovku CCS Combo 2. Při zpracování zadávací dokumentace vzal dopravní podnik v úvahu získané informace ke stanovení předpokládané hodnoty, doby dodání a technických parametrů z tržních konzultací. Na výzvu odpověděly Daimler Buses Česká republika, CZ COREX, ŠKODA ELECTRIC, SOLARIS CZECH, TRUCK TRADE a VH trailers. Předpokládaná hodnota je stanovena na 1 051 000 000 Kč, spolufinancování se předpokládá z evropských fondů. Dodávky budou provedeny formou 6 dílčích dodávek ve dvou etapách, nejprve dopravní podnik objedná elektrobusy s dojezdem 350 km a očekává je do patnácti měsíců. Součástí dodávek jsou sady speciálního servisních a diagnostického zařízení, osm mobilních nabíječek v servisech, školení zaměstnanců, poskytování technické podpory Hodnotícími kritérii je celková nabídková cena (85%), vybrané technické parametry (10%) a výhodnost servisních podmínek (5%) Dopravní podnik omezil ve veřejné zakázce dodavatele ze třetích zemí, které mu zákon umožňuje. Účast v zadávacím řízení a plnění je umožněno pouze dodavatelům a jejich poddodavatelům, kteří mají sídlo v členském státě Evropské unie, Evropského hospodářského prostoru nebo Švýcarské konfederaci, nebo jiném státě, který má s Českou republikou nebo s Evropskou unií uzavřenu mezinárodní smlouvu zaručující přístup dodavatelům z těchto států k zadávané veřejné zakázce. Dodavatel, který tuto podmínku nesplní, může být vyloučen. Dopravní podnik provozuje tři elektrické autobusy Ekova Electron 12, tři minibusy Rošero - P First. V roce 2022 přišel s 24 autobusy Solaris Urbino 12 elekctric milník, Dopravní podnik byl největším provozovatelem elektrických autobusů v republice . Nabíjení probíhá v noci v areálu DPO Vítkovická a průběžným dobíjením OppCharge na Hranečníku a na ulici Valchařská. Zařízení dodal Siemens .

person rebus  date_range 03.12.2025

Elektrobusy se stávají dominantním segmentem městských vozových parků a zároveň ryche přichází nový technologický vývoj. Například baterie instalované ve vozidlech vyrobených před deseti lety se výrazně liší kapacitou a výkonem od těch dnešních. Zákazníkům, kteří chtějí využívat u svých autobusů předchozí generace všech výhod současné technologi nabízí Solaris nové služby "zero-emission vehicle retrofit”. Modernizaci si už objednali v Krakově, Berlíně, Hamburku, Paříži a ve Varšavě.

V posledních letech jsou dieselově poháněné městské autobusy stále více nahrazovány elektrickými vozidly a novou nabíjecí infrastrukturou a řešeními pro správu vozového parku. Tento přechod se odehrává v relativně krátké době s bezprecedentním vývojem, který vede k technologickému zastarávání během životnosti vozidla. Solaris proto do svého portfolia zavádí novou službu – retrofit vozidel s nulovými emisemi – kdy výměnou specifických komponentů, zejména baterií, ale i dalších prvků hnacího ústrojí, prodlužuje životnost elektrobusů. Solaris vyrábí elektrické autobusy od roku 2011. V současnosti jezdí po evropských silnicích několik tisíc elektrických vozidel této značky, z nichž některé úspěšně slouží cestujícím více než deset let a ujedou téměř milion kilometrů. Retrofit, tedy pozáruční výměna komponentů za nové, podporuje dopravce v maximalizaci návratnosti jejich investic do e-mobility. Nabídka modernizace vozidel s nulovými emisemi začíná bateriemi a zahrnuje modernizaci systémů ukládání energie, čímž se zvyšuje jejich účinnost. Tímto způsobem může nabídnout nejmodernější energetické zásobníky, které zlepší výkon a životnost. " Dovybavení vozidel s nulovými emisemi je služba postavená na potřebách zákazníků a umožňuje provozovatelům autobusů značky Solaris zajistit maximální výhody vozidla v každé fázi jeho životního cyklu. Naše poprodejní oddělení spolu s Battery Hub reaguje na rostoucí očekávání trhu a nabízí uživatelům bateriových autobusů řešení připravené k použití, které se postará o všechny kroky až po likvidaci staré baterie. Jsme hrdí na to, že můžeme oznámit první kusy dovybavené v MPK Kraków a připravené rozšířit tuto nabídku ve všech certifikovaných servisních střediscích Solaris v Evropě ,“ říká Marco Franza, Chief Services Officer společnosti Solaris Bus & Coach. Retrofit prováděný Solaris je plně komplexní služba. Výrobce poskytuje plnou zákaznickou podporu – od analýzy, výpočtu a kompletní dokumentace, přes odstranění použitých baterií až po instalaci nových. Součástí je výměna nezbytných elektrických komponentů, upgrade nebo instalace BTMS (Battery Thermal Management System, odpovědný za chlazení a ohřev baterie), aktualizace BMS (Battery Management System) a zajištění kompatibility upravených baterií se stávající infrastrukturou nabíjení. Tato nabídka umožňuje provozovatelům plně využít výhod moderních bateriových vozidel a výrazně prodloužit jejich provozní životnost. Služba se týká nejen bateriových autobusů, ale i trolejbusů vybavených bateriemi a systémy IMC a v budoucnu i vodíkových autobusů. Solaris nabídne optimální bateriová řešení založená na technologiích LFP, NMC nebo LTO – vše přizpůsobené očekáváním zákazníka. Při přípravě nabídky se berou v úvahu desítky faktorů, jako je předpokládaná životnost baterie, způsob nabíjení a používání, množství energie potřebné denně pro přepravu a samozřejmě náklady. V současné době Solaris dokončuje proces modernizace pro MPK Kraków. V rámci smlouvy na základě výběrového řízení je Solaris odpovědný za pozáruční výměnu baterie ve 20 autobusech: sedmnácti elektrických modelech Urbino 12 a třech kloubových modelech Urbino 18 elektric. Zároveň si dodatečné dovybavení objednávají zákazníci v Berlíně, Hamburku, Paříži a Varšavě. Výrobce se opírá o své bohaté zkušenosti získané nejen z prodeje, ale i ze servisu, které má s celkem 6 300 elektrických a vodíkových autobusů a trolejbusů prodaných po celé Evropě. Letos za první tři čtvrtletí prodal Solaris v Evropě 463 elektrických autobusů a je s 5,8 procentním podílem na trhu na 7. místě. V prodejích vodíkových autobusů je stále jedničkou, Solaris Urbino hydrogen bylo registrováno 222, tzn. 54,4 procent evropského trhu.

person rebus  date_range 02.12.2025

Po úspěšném absolvování všech požadovaných certifikačních a provozních testů svezla první kompletně modernizovaná tramvaj M31 své první cestující v pátek 28. listopadu. V pravidelném provozu v Göteborgu bude mít premiéru 1. prosince. Místní organizátor dopravy Västtrafik počítá s vozy na lince 1 a 3. Čtyřicet let staré tramvaje se renovují ve výrobním závodě Škoda Group v Ostravě.

„ Celý náš tým je hrdý na to, že můžeme vidět první modernizovanou tramvaj M31 zde v Göteborgu připravenou na provoz. Je to pro veřejnou dopravu v Göteborgu opravdu důležitý milník. S první modernizovanou tramvají M31 přinášíme cestujícím po celém městě vyšší komfort a větší spolehlivost a také prodlužujeme životnost vozidel ,“ řekl Martin Bednarz, Production Site Director ve Škoda Group. Smlouva zahrnuje komplexní modernizaci 79 tramvají M31 , původně vyrobených v 80. letech. Do Göteborgu byly dodány v roce 1982. Na konci devadesátých let byly přestavěny, kdy dostaly uprostřed nižší podlaží. Cílem renovace je prodloužit jejich životnost nejméně o 15 let a zároveň výrazně zlepšit komfort, spolehlivost a lepší pracovní podmínky cestování cestujícím i řidičům. Modernizace zahrnuje kompletní renovaci exteriéru a interiéru vozidel, nový design v souladu se vzhledem současné tramvajové flotily v Göteborgu, nové potahy sedadel, vylepšené osvětlení, modernizované systémy vytápění a klimatizace a přepracovanou nástupní rampu pro zlepšení přístupnosti. Škoda Group zmodernizovala také hlavní technické systémy, včetně nového elektrohydraulického brzdového systému a nových pohonů dveří, které nahradily starší, pneumatické. Kabina řidiče dostala ergonomičtější uspořádání a moderní ovládací prvky. Řidiči uvítají zlepšenou viditelnost. Tím se pracovní podmínky dostaly na současnou úroveň. Tramvaje s čísly 360 a 334 provedly poslední zkušební jízdy bez cestujících během prvního říjnového víkendu a urazily tak 5 000 kilometrů potřebných k podání žádosti o tzv. schválení J5 od Švédského dopravního úřadu – požadavek pro uvedení tramvají do běžného provozu s cestujícími. Schválení k provozu získaly v polovině listopadu 2025. „ Modernizací 79 tramvají typu M31 investujeme do budoucnosti naší tramvajové dopravy. Téměř vše je nové. Díky omlazenému designu, lepšímu pohodlí a moderní řídicí kabině budou moci tyto oblíbené tramvaje sloužit ještě mnoho let. Omlazený design, lepší komfort a moderní kabina řidiče znamenají, že tyto oblíbené tramvaje mohou městu sloužit ještě mnoho let. Je to povzbuzení jak pro naše cestující, tak pro řidiče tramvají ,“ dodala Sara Ihrlund, Head of Rail Services and Delivery ze společnosti Västtrafik. Modernizace tramvajového parku v Göteborgu je strategickou investicí do udržitelné a nezastarávající městské dopravy. Modernizací a prodloužením životnosti stávajících vozidel namísto jejich nahrazení zcela novými jednotkami společnost Västtrafik a Škoda Group výrazně snižují spotřebu materiálu a dopad na životní prostředí. Zároveň však zachovávají známou a oblíbenou součást identity tamní městské hromadné dopravy. Dodávky dalších modernizovaných kusů budou pokračovat v příštích letech, jakmile Škoda Group dokončí práce na zbývající flotile ve svém ostravském závodě. Podle Göteborgs Spårvägar, městské společosti, která tramvaje provozuje, je renovováno osm tramvají najednou a všechny mají být hotové v roce 2027. Po modernizaci mají nést název M31B.

person rebus  date_range 01.12.2025

Nizozemská dopravní společnost EBS objednává 73 elektrobusů, které budou jezdit v Zeelandu od prosince 2026. Autobusy dodává BYD, jeden z největších výrobců elektrobusů na světě. Nové autobusy budou jezdit pod názvem TRAVEL THROUGH ZEELAND, pod kterou bude EBS provozovat veřejnou dopravu v provincii na jihozápadě země. Objednávka zahrnuje 64 elektrických dvanáctimetrových autobusů a 9 elektrických patnáctimetrových autobusů. První vozidla budou dodána v létě 2026.

Výchozím bodem pro návrh nových autobusů byl komfort pro cestující. Podle EBS o návrhu elektrických autobusů BYD v červnu diskutovalo 200 cestujících, řidičů a zájmových skupin. Jeich nápady a přání se promítly do interiéru, který kombinuje pohodlí, přístupnost a současný design, uvádí společnost v tiskové zprávě. Autobusy získají pohodlné sedačky s fialovým čalouněním, barvou TRAVEL THROUGH ZEALAND a nápadnými zelenými prioritními místy. Podlaha dostane podobu dřeva, které vytváří klidný, přirozený vzhled. Cestující mohou používat Wi-Fi a nabíjet svůj telefon nebo tablet na každém sedadle prostřednictvím připojení USB-C. " Společně se zájmovými skupinami EBS pečlivě zvážila interiér, aby se dále zvýšila přístupnost, například jasnými barevnými kontrasty na klikách a zastavovacích tlačítkách a místem pro invalidní vozík naproti zadním dveřím. To vytváří moderní, přístupný a pohodlný autobus, který se hodí k veřejné dopravě v Zeelandu ," uvedl dopravce. EBS má s elektrobusy rozsáhlé zkušenosti. Většinu vozového parku nyní tvoří bezemisní autobusy s více než 500 vozidly rozmístěnými po koncesích Haaglanden, IJssel-Vecht, Zaanstreek-Waterland a Voorne-Putten & Rozenburg – a od roku 2026 také v Zeelandu. V září 2025 společnost uvedla do provozu 43 elektrických autobusů BYD B12 v Haaglanden-Streek. EBS bude od prosince 2026 zajišťovat veřejnou dopravu v jihozápadní části Nizozemska pod názvem REIZEN DOOR ZEELAND. Provincie Zeeland ve spolupráci s obcemi doplní síť pravidelných autobusových linek o Flex. Flex nabízí flexibilní dopravu na vyžádání (taxi nebo minibus s řidičem). Cestující mohou s Flexem cestovat sedm dní v týdnu mezi 6:00 a 23:00. Tato flexibilní doprava již byla úspěšně spuštěna ve Schouwen-Duivelandu, Noord-Bevelandu a částech Zeeuws-Vlaanderen. Přidání Flexu k pravidelné veřejné dopravě nabídne cestujícím na Zeelandu lepší, spolehlivější a flexibilnější možnost dopravy.

person rebus  date_range 28.11.2025

Deset nových autobusů Iveco Crossway na CNG vyjede do venkovských oblastí. Před zahájením provozu je v Marijampolé 26. listopadu přivítali a vysvětili. Slavnost doprovázelo chladné počasí a sníh, přesto se přišlo podívat hodně lidí.

Na náměstí Jonase Basanavičiuse se sešlo vedení města, dopravce UAB Marijampolės autobusų parkas, Transmitto - dealer Iveco a místní obyvatelé, včetně dětí z mateřské školy. Ke slavnostnímu rázu přispěla taneční skupina. Deset nových příměstských nízkopodlažních autobusů na CNG, případně biometan, které dopravce získal s finanční pomocí města, je vybaveno bezpečnostními systémy, informačními obrazovkami, klimatizací, Wi-Fi a USB porty. Každý přepraví 44 lidí na sedadlech s bezpečnostními pásy a 37 na stání. Standardně pro příměstské linky jsou v interiéru police pro odkládání zavazadel. Starosta Marijampolė, které leží blízko hranic s Polskem, Povilas Isoda zdůraznil, že nové dopravní prostředky zakoupené z městského rozpočtu, budou sloužit především obyvatelům venkovských oblastí. V budoucnu by měl být vozový park města doplněn elektrickými autobusy. Před zahájením provozu autobusy vysvětil Darius Vasiliauskas, kněz farnosti. S využitím Suduvos Gidas

person rebus  date_range 28.11.2025

Společnost SBRS ze skupiny Shell společně s AeroGround dokončily nové nabíjecí centrum pro 37 elektrických autobusů MAN Lion's City, které zajišťují přepravu cestujících od terminálů k letadlům. Do budoucna se počítá s rozšířením flotily na 72 elektrobusů.

Projekt nové infrastruktury zahrnuje 50 nabíjecích stanic, každá s kapacitou 120 kW. Podle SBRS probíhala instalace nabíječek za probíhajícího provozu letiště. " To ukazuje, jak mohou inovace a každodenní provoz bezproblémově spolupracovat – což je skutečná výzva, kterou jsme úspěšně zvládli ." Projektový manažer Marvin Thoelke shrnuje implementaci následovně: " Úspěšně jsme dokončili náročný projekt! Nabíjecí infrastruktura na letišti v Mnichově klade zvláštní nároky na technologie a organizaci, a právě to ji dělá vzrušující. Jsem hrdý na tým, který tuto výzvu zvládl a uskutečnil elektromobilitu v komplexním prostředí .“ Společnost MAN Truck & Bus získala objednávku na 49 elektrických autobusů (s opcí na dalších 25) v roce 2024. Prvních deset sólo vozů dodala na mnichovské letiště na podzim roku 2024 a šlo o jednu z prvních zakázek na její elektrické modely. Kromě dvanáctimetrových jde také o 17 kloubových AeroGroun převádí na alternativní pohon i vozidla pozemní manipulační techniky včetně transportérů, dopravníkových pásů, schodů, výtahových nákladních vozidel a osobních automobilů.

person rebus  date_range 27.11.2025

Xiamen Golden Dragon Bus prvními autobusy vybavenými motory FPT CURSOR 9 s pohonem na zemní plny Euro VI do Kragujevacu zahájil čtyřletý program, kdy do Srbska dodá celkem 200 vozidel. Partnerství FPT s čínskou značkou Golden Dragon sahá až do roku 2014 a znamená 3 000 motorů – z toho 600 jednotek na zemní plyn – které jsou součástí meziměstských vozidel, autobusů a luxusních autokarů po celém světě.

Motor CURSOR 9 Euro VI Natural Gas od FPT je uznáván jako nejvýkonnější motor na zemní plyn na trhu, který poskytuje výkon srovnatelný s naftou a zároveň zajišťuje nižší hlučnost a a lepší spotřebu paliva díky vícebodovému vstřikování a stechiometrickému spalování. Je kompatibilní s CNG, LNG a biometanem, čímž snižuje znečišťující látky a emise CO₂ a podporuje udržitelnější dopravu. Pro spolehlivost motoru, dlouhou životnost a snadnou údržbu a servisní intervaly, včetně intervalů výměny oleje až 40 000 km pro městské autobusy, je preferovanou volbou pro městskou i dálkovou dopravu. Eugenia Valente, viceprezidentka FPT Asia & Nový Zéland, uvedla: „ FPT prosazuje dekarbonizaci a pomáhá plnit ambiciózní environmentální cíle. Naše silné partnerství se společností Golden Dragon pokračuje v naší cestě k podpoře zavádění motorů na zemní plyn a přináší výkonná a udržitelná dopravní řešení. To podtrhuje náš závazek k environmentální odpovědnosti a odráží náš inovativní, akčně orientovaný přístup jakožto globálního lídra v technologiích pohonných jednotek .“ FPT Industrial, značka patřící pod Iveco Group, se věnuje věnuje návrhu, výrobě a prodeji pohonných jednotek a řešení pro silniční i terénní vozidla, a lodní a energetické aplikace. Pro FPT Industrial pracuje po celém světě přes 8 000 lidí v deseti výrobních závodech a deseti výzkumných a vývojových centrech. Působí v téměř 100 různých zemích a rozsáhlá nabídka produktů zahrnuje šest řad motorů s výkonem od 42 koní do více než 1 000 koní, převodovky s točivým momentem až 500 Nm a přední a zadní nápravy od 2,45 do 32 tun GAW (celková hmotnost na nápravu). FPT Industrial nabízí nejkompletnější řadu motorů na zemní plyn pro průmyslové aplikace na trhu s výkonem od 50 do 520 koní. Divize ePowertrain urychluje cestu k mobilitě s nulovými emisemi pomocí elektrických pohonných jednotek, bateriových sad a systémů správy baterií.

person rebus  date_range 26.11.2025
Reklama
CIEB
Reklama
TEZAS SERVIS
Reklama
Rally Dakar 2018
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací