Francouzský Montpellier se odklání od vodíku, pořídí bateriové autobusy
Safra v roce 2021 oznámila, že má společně se Symbio v plánu uvést na trh až 1 500 francouzských autobusů s vodíkovým systémem. V Montpellier se prozatím rozhodli pro baterie. Ilustrační foto Safra

Původní plán na pořízení 50 autobusů s palivovými články a vybudování závodu na výrobu vodíku byl zrušen. Důvodem jsou velké provozní náklady.
Původní plán na pořízení 50 autobusů s palivovými články a vybudování závodu na výrobu vodíku byl zrušen. Důvodem jsou velké provozní náklady.
Nový primátor jihofrancouzského města Montpellier Michaël Delafosse se rozhodl projekt "Montpellier Horizon Hydrogen", který se připravoval dva roky pod vedením dřívějšího primátora, ukončit dříve, než začal. Původně mělo město pořídit 51 vodíkových autobusů pro čtyři budoucí autobusové linky. Prvních 21 autobusů s palivovými články mělo být uvedeno do provozu od roku 2023 a dalších 30 od roku 2025. Náklady na projekt byly odhadnuty na 29 milionů Eur. Součástí projektu byl také závod na výrobu vodíku na bázi elektrolýzy, fototovoltaická elektrárna a skladovací a distribuční stanice.

Nové rozhodnutí bylo zveřejněno 4. ledna při představení budoucí autobusové sítě. Informace přinesl portál La Tribune, podle kterého je změna způsobena především finanční kalkulací. Provozní náklady na autobusy s palivovými články by byly více než šestkrát vyšší než náklady na bateriové elektrické autobusy (0,95 EUR/km  oproti 0,15 Eur). „Vodíková technologie je slibná,“ řekl Michaël Delafosse. „V původním plánu se ale počítalo jen s investičními náklady, ale ne s provozními. Zatím se obejdeme bez vodíkových autobusů a v roce 2030 uvidíme, zda bude vodík levnější."