250 nových autobusů pro Prahu
DPP od prosince 2017 v rámci uzavřených rámcových smluv pořídil celkem 50 SOR BN 12, 150 kloubových SOR NB 18 a 300 12metrových SOR NB 12. Poslední 500. autobus z této dodávky převzal 19. března 2021. V současné době hledá dodavatele asi 250 nových dieselových autobusů. Šanci mají tři různé značky. Foto DPP
Dopravní podnik hlavního města dnes zveřejnil tendry na dodavatele kloubových a sólo dieselových autobusů pro obnovu flotily během dalších pěti let.
Pondělí, 02. srpna 2021, rebus
Výběrové řízení na uzavření rámcových smluv na tři typy autobusů byly zveřejněny ve Věstníku veřejných zakázek a na profilu Dopravního podniku hlavního města Prahy v pondělí 2. srpna. Na základě pětiletých rámcových smluv budou na konkrétní počet autobusů uzavírány prováděcí smlouvy a dodavatel bude povinen do 9 měsíců dodat minimálně 10 autobusů.

Předmětem veřejných zakázek je dodávka až 143 kusů kloubových, až 100 kusů standardních a 10 kusů jednočlánkových Sd+ (14,1 - 17metrových) nízkopodlažních naftových městských autobusů za celkem za necelé 2 miliardy korun.

Autobusy mají být vybaveny v souladu se standardy PID. Sedadla pro cestující požaduje DPP koženková. Všechny vozy budou plně klimatizované. Vlastní klimatizaci bude mít kabina řidiče, ta musí být maximálně uzavřená a oddělená od prostoru cestujících pro co nejlepší ochranu před napadením a udržením vlastního mikroklima, musí ale umožňovat prodej jízdenek a komunikaci řidiče s cestujícími. 

Rámcové smlouvy nám umožní dostatečnou flexibilitu v nákupu nových autobusů. Můžeme je využít naplno a nakoupit celkem až 253 nových vozidel, ale na druhé straně nemusíme ani jedno, a to v závislosti na provozních potřebách DPP či závazcích Prahy k různými klimatickým direktivám. Na druhou stranu nám nákup nových dieselových autobusů splňující nejnovější a nejpřísnější emisní normy EURO 6, a výhledově možná EURO 7, umožní poměrně rychle nahradit současná nejstarší vozidla s normami EURO 4 a 5 a udržovat nízké průměrné stáří flotily autobusů v rozpětí 5,5 až 6,1 roku v závislosti na vývoji. A i kdyby se z nejrůznějších důvodů zdržely některé připravované elektrifikační projekty, byli bychom schopni vypravit požadovanou kapacitu autobusů při dodržování standardů kvality PID,“ uvedl Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch.

Poslední modernizace autobusové flotily pražského dopravního podniku skončila letos na jaře, kdy DPP převzal poslední SOR NB 12  z celkem 500 nových autobusů od výrobce z Libchav.

Škoda