Barcelona pokračuje v elektrifikaci flotily MHD
V Barceloně pokračuje transformace linky H16 na elektrickou. Nové kloubové e-busy budou mít průsvitnou kloubovou část. Foto TMB

Cílem Transports Metropolitans de Barcelona je celá flotila na alternativní pohony do roku 2030. Objednává 23 e-busů Solaris a Irizar.
Cílem Transports Metropolitans de Barcelona je celá flotila na alternativní pohony do roku 2030. Objednává 23 e-busů Solaris a Irizar.
TMB, Transports Metropolitans de Barcelona, pokračuje v elektrifikaci své autobusové flotily. Pořídí 23 kloubových autobusů se 100% elektrickým pohonem. Účelem nové objednávky v hodnotě 20,7 milionu EUR je náhrada dieselových autobusů na dnes již částečně elektrifikované lince H16. Na konečných zastávkách proto budou vybudovány rychlé dobíjecí stanice pro dobíjení dvou autobusů najednou.

Objednávka nových elektrických vozidel je součástí plánu na modernizaci vozového parku městských autobusů v Barceloně a v její metropolitní oblasti. Celkem půjde o více než 260 autobusů na zemní plyn a elektrických a hybridních autobusů v průběhu let 2019 až 2021. Do roku 2030 je cílem flotila pouze na tyto alternativní pohony.

Z 23 autobusů bude čtrnáct Solari Urbino a zbývající Irizar i2e, všechny 18 metrové a vybavené pantografy pro rychlé nabíjení a pomalé v depu. Nová vozidla budou velmi podobná současným sedmi (4 Irizar a 3 Solaris). Kromě obvyklého vybavení dopravní společnosti TMB mají mít nové uspořádání interiéru a zajímavostí je průsvitná kloubová část pro zlepšení osvětlení.

Podle podmínek zadání musí výrobci dodat vozidla tak, aby byl provoz zahájen začátkem roku 2021.

TMB


Barcelona pokračuje v elektrifikaci flotily MHD
Sedm elektrických kloubových autobusů na H16 už jezdí. Přibyde dalších 23, od roku 2021. Foto TMB
Barcelona pokračuje v elektrifikaci flotily MHD
Elektrické autobusy na lince H16 budou mít průsvitnou kloubovou část. Foto TMB