Nový mild hybridní systém z Polska nabízí řešení pro městské autobusy

VERS s novým rokem představuje novou generaci hybridních systémů založených na superkondenzátorech s výraznou úsporou paliva a miliony nabíjecích cyklů.
VERS s novým rokem představuje novou generaci hybridních systémů založených na superkondenzátorech s výraznou úsporou paliva a miliony nabíjecích cyklů.
Nová generace hybridních systémů založených na superkondenzátorech umožňuje výrazné úspory paliva a miliony nabíjecích cyklů. Systém VERS Mild Hybrid je nejnovějším produktem společnosti VERS, která se specializuje na technologie rekuperace energie v automobilovém průmyslu - tentokrát ve verzi 48V systému určeného pro městské autobusy, uvádí společnost VERS.

Systém VERS Mild Hybrid je pokročilý systém pro ukládání energie založený na technologii superkondenzátorů.

Nová generace technologií uhlíkových a grafenových elektrod umožnila rekuperaci energie s účinností až 99%. Proces nabíjení superkondenzátorů trvá jen několik sekund díky tzv. iontové výměně, což je rychlý fyzikální proces.

"Systém VERS Mild Hybrid se zaměřuje na rekuperaci energie v procesu brzdění spalovacího motoru: místo plýtvání kinetickou energií ve formě tepla umožňuje rekuperace nabíjení sady superkondenzátorů bezplatnou elektřinou o výkonu až 10 kW," uvádí Prof. Eng. Mirosław Wendeker technický ředitel společnosti VERS

Systém VERS Mild Hybrid získává energii pomocí 48V elektrického motoru. Elektrická energie je získávána s výkonem až 10 kW, ukládána do modulu superkondenzátoru a používá se k posílení hlavního motoru během akcelerace a k napájení palubního elektrického vybavení, když je vozidlo v chodu.

Systém je optimalizován pro tzv. TCO (Total Cost of Ownership), tedy snížení celkových nákladů na používání vozidla - proto byly zavedeny dvě další funkce ke zvýšení spolehlivosti a úspor vozového parku zákazníků: Start Assist (podpora nastartování) a Battery Protection (ochrana baterie).  

Za prvé, systém podporuje elektroinstalaci proudy až 150 A, což výrazně zvyšuje pravděpodobnost nastartování v drsných povětrnostních podmínkách a při velkém vybití baterie. Za druhé, VERS Mild Hybrid funguje jako energetická vyrovnávací paměť, která chrání vestavěné baterie před intenzivním nabíjením po spuštění, prodlužuje životnost komponentů a dále snižuje náklady provozovatelů. Vysoká účinnost ukládání energie na bázi superkondenzátorů znamená bezpečnost na palubě vozidla a prodlouženou životnost zařízení. Systém je navržen tak, aby umožňoval více než 1 000 000 nabíjecích cyklů - tedy více než 70 000 hodin provozu.

"Systémy Mild Hybrid  dosahují největšího snížení emisí CO2 ve vztahu k době návratnosti počáteční investice - podle analytické společnosti Ricardo tzv. lehké hybridy poskytují snížení emisí oxidu uhličitého o 6 - 15% při návratností investic méně než 3–5 let od data nákupu ve srovnání se spalovacími vozy," doplňuje Michał Wendeker předseda představenstva společnosti VERS

Standardně může být systém VERS Mild Hybrid vybaven měřicím systémem, který umožňuje sledovat skutečné úspory energie. Zákazníci, kteří se rozhodnou tuto funkci využít, dostávají speciální zprávy o úsporách, které shrnují výsledky provozu systému VERS na palubě jejich autobusů a další informace důležité pro provozovatele, pokud jde o cestovní statistiky - průměrná spotřeba paliva, procento doby brzdění motorem a další.

Systém VERS Mild Hybrid má také největší kapacitu  - nominální kapacita systému je 130 Wh a byla optimalizována pro režim městského autobusu.

Společnost VERS je výrobcem rekuperačních a hybridních systémů založených na technologii superkondenzátorů. Tým VERS vyhrál polskou edici MITEF CEE Accelerator 2019 a zúčastnil se akceleračního programu MIT v Bostonu. Společnost získala patent na hybridní systém nové generace a systém VERS byl oceněn vyznamenáním Eagle of Innovation, udělovaným redakcí deníku “Rzeczpospolita”. Společnost VERS již vyrobila více než 600 systémů, které byly použity ve 20 evropských městech - mj. v Poznani, Krakově, Řešově, Frankfurtu, Lipsku, Reutlingenu a mnoha dalších.


Nový mild hybridní systém z Polska nabízí řešení pro městské autobusy