DSZO omlazuje autobusový vozový park
Dopravní společnost Zlín – Otrokovice nakupuje v roce 2021 osm nových dvanáct metrů dlouhých autobusů, aby jimi nahradila stejný počet nejstarších vozidel. První tři autobusy IVECO URBANWAY vyjely na linky ve čtvrtek 4. února 2021. Foto vozu ev. č. 687 DSZO

Osm nových autobusů pořizuje letos Dopravní společnost Zlín - Otrokovice. První tři IVECO URBANWAY už vyjely s cestujícími. Nové vozy nahradí nejstarší Irisbus Citybusy. 
Osm nových autobusů pořizuje letos Dopravní společnost Zlín - Otrokovice. První tři IVECO URBANWAY už vyjely s cestujícími. Nové vozy nahradí nejstarší Irisbus Citybusy. 
Dopravní společnost Zlín – Otrokovice nakupuje v roce 2021 osm nových dvanáct metrů dlouhých autobusů, aby jimi nahradila stejný počet nejstarších vozidel. První tři autobusy typu URBANWAY 12 M od výrobce Iveco Bus vyjely na linky 32, 46, 55 s cestujícími ve čtvrtek 4. února, zbývající vozy budou dodány během prvního čtvrtletí 2021.

Čas plyne a nejstarší autobusy, které jsme pořizovali kolem roku 2001, mají už svou ekonomickou životnost za sebou. Proto je nahrazujeme novými vozidly,“ uvedl ředitel DSZO Josef Kocháň. Vyřazovat se budou autobusy typu Irisbus Citybus, které najezdily ve Zlíně a v Otrokovicích během své životnosti každý kolem 800 tisíc kilometrů. Jsou ještě provozuschopné a DSZO je bude nabízet k odprodeji, případně je předá k ekologické likvidaci. V podmínkách DSZO již přestávala být údržba takto starých autobusů rentabilní.

Nové autobusy nám dodala firma KAR group, a. s., z Ostravy za cenu 5,9 milionu korun za jedno vozidlo (bez DPH),“ upřesnil vedoucí úseku údržby DSZO Josef Polách. Tentokrát DSZO hradí náklady na pořízení plně ze svého rozpočtu a nevyužívá žádných dotací. Nové autobusy jsou vybaveny klimatizací a splňují emisní normu euro 6. Mají o něco vyšší výkon naftového motoru a lepší filtraci pevných částic výfukových plynů.

Autobusy z poslední dodávky mají podobně řešený interiér jako vozidla, která už cestující z autobusových linek DSZO znají. K dispozici je podle technické dokumentace 25 čalouněných sedadel a 74 míst k stání. Nechybějí ani dvě místa pro invalidní vozíky nebo dětské kočárky. K vybavení vozidla patří také akustický informační systém včetně hlášení mimo vozidlo pro nevidomé osoby, LCD informační displej, vnější vozidlová kamera i vnitřní kamera, která umožňuje řidiči mít větší přehled o pohybu cestujících při nástupu a výstupu. Tlakové lišty na druhých a třetích dveřích chrání cestující před nebezpečím sevření zavírajícími se dveřmi. Vozidlo je vybaveno rovněž přesným měřidlem stavu paliva po jednotlivých směnách. Třem novým autobusům byla přidělena evidenční čísla 685, 686 a 687.

DSZO


DSZO omlazuje autobusový vozový park
Autobusy z poslední dodávky mají podobně řešený interiér jako vozidla, která už cestující z autobusových linek DSZO znají. K dispozici je 25 čalouněných sedadel a 74 míst k stání, dvěma místy pro invalidní vozíky nebo dětské kočárky. Foto DSZO
DSZO omlazuje autobusový vozový park
DSZO omlazuje autobusový vozový park
DSZO omlazuje autobusový vozový park