Daimler Buses oznámil zastavení výroby autokarů v závodě v Neu-Ulmu
Závod EvoBus v Neu Ulmu. Foto Daimler

V souvislosti s koronou dopravci neobjednávají turistické autobusy, výrobce je v prosinci přestane vyrábět. Klesá také poptávka po městských autobusech.
Reklama
V souvislosti s koronou dopravci neobjednávají turistické autobusy, výrobce je v prosinci přestane vyrábět. Klesá také poptávka po městských autobusech.
Till Oberwörder, ředitel Daimler Buses, připravuje přibližně 3 500 zaměstnanců EvoBus v Mannheimu na těžké časy. "Využití kapacity v závodě, ve kterém se vyrábějí městské autobusy, je v současné době stále do určité míry stabilní“, uvedl v pondělí pro noviny Rhein-Neckar-Zeitung. „Ale pozorujeme oslabení". "Na přijímání opatření je brzy. Na rozdíl od sesterského závodu v Ulmu není zatím plánováno snížení pracovní doby. Jsme ale opatrní a plánujeme každý měsíc," uvedl Michael Klein, ředitel divize výroby autobusů Daimler.

Městské autobusy z Mannheimu objednávají hlavně městě. Till Oberwörder má podezření, že v blízké budoucnosti s ohledem na koronovou pandemii, nebude dost finančních prostředků. „Každá investice je pečlivě zvažována, pokud je to potřeba  lze s městským autobusem jezdit o rok déle. V každém případě je třeba se připravit na pokles objednávek."

Tvrději než Mannheim byl EvoBus zasažen v Neu-Ulmu. „Od března nemáme prakticky žádné nové objednávky na autobusy. Některé autobusové společnosti dokonce s ohledem na koronavirovou pandemii zrušily své objednávky," řekl Klein. Prodej turistických autobusů klesl za prvních devět měsíců roku 2020 o 60 procent. A po zbytek roku společnost nevidí žádné zlepšení. Autobusová turistika se téměř zcela zastavila tváří v tvář novým rizikovým oblastem. Byly zrušeny školní výlety, stejně jako účast na sportovních akcích.

Od prosince bude proto výroba autobusů v Neu-Ulmu zastavena. Pro zaměstnance to znamená opět zkrácenou práci. Z celkového počtu 3 800 zaměstnanců v této lokalitě to ovlivní pouze asi 1 200 zaměstnanců. Mnoho dalších bude pokračovat v různých pracích na plný výkon, to se týká i výroby sedaček.

Závod v Neu-Ulmu založil v roce 1991 Karl Kässbohrer Fahrzeugwerke GmbH. Spojením výroby autobusů Mercedes-Benz se značkou Kässbohrer Setra se závod v roce 1995 stal součástí Daimler Buses a stoprocentní dceřiné společnosti EvoBus GmbH. Finální montáž turistických autobusů Setra probíhá v závodě Neu-Ulm, kde je zároveň centrum kompetence pro lakování a výrobu sedadel pro meziměstské autobusy a autokary pro celou západoevropskou výrobní síť.