
Od října mohou cestující jezdit novou tramvajovou linkou č. 27, která je přepraví mezi 21. a 22. městským obvodem. Spojení na severovýchodě metropole využívá původní i nově vybudovanou trať a usnadňuje přestupy na metro, autobusy i příměstské vlaky. „Sedmadvacítka“, na kterou cestující mohou nastoupit od 6. října, by podle odhadů mohla denně přepravit až 20 tisíc lidí a ročně ušetřit až 1 600 tun CO2.
Od října mohou cestující jezdit novou tramvajovou linkou č. 27, která je přepraví mezi 21. a 22. městským obvodem. Spojení na severovýchodě metropole využívá původní i nově vybudovanou trať a usnadňuje přestupy na metro, autobusy i příměstské vlaky. „Sedmadvacítka“, na kterou cestující mohou nastoupit od 6. října, by podle odhadů mohla denně přepravit až 20 tisíc lidí a ročně ušetřit až 1 600 tun CO2.
Po otevření linky č. 12, která od září propojuje 2., 8., 9. a 20. městský obvod, se nového spojení dočkaly i dva největší vídeňské obvody Floridsdorf a Donaustadt na severovýchodě města.
Nová tramvajová tangenta nabízí široké možnosti přestupu na tramvajové a autobusové linky, příměstské vlaky, ale i tři linky metra ve stanicích Floridsdorf (U6), Kagraner Platz (U1) a Aspern Nord (U2). Ve špičkách během školních dnů bude jezdit v intervalu 6,5 minuty ráno a 7,5 minuty odpoledne. Podle radnice by mohla v budoucnu přepravit až 20 000 osob denně.
Trasa linky měří 13,5 km a zahrnuje 28 zastávek, z nichž šest nechalo město nově vybudovat. Mezi městskou částí Strebersdorf ve Floridsdorfu a zastávkou Prinzgasse v Donaustadtu kopíruje sedmadvacítka stávající trasu linky č. 26, dále však pokračuje po zcela novém, 2,4 km dlouhém úseku, který vede ze zastávky Berresgasse až ke klíčovému dopravnímu uzlu Aspern Nord. Právě zde vznikl technicky unikátní tramvajový most – konstrukce o délce 120 m a šířce 15 m umožňuje přejezd nad trasou metra U2 a příměstskou železnicí. Výhodou je, že velká část nové trati vede mimo silniční provoz, což zvyšuje spolehlivost a eliminuje zpoždění způsobená dopravní zátěží.
Srdcem nového úseku v Donaustadtu se stane třída Hirschstettner Hauptallee – tříproudový ozeleněný bulvár bez automobilové dopravy určený pouze pro pěší, cyklisty a veřejnou dopravu. Vídeňská radnice už nechala na jeho místě postavit 800 m travnatého tramvajového pásu, který je odolný vůči klimatickým změnám, a vysadit 300 stromů, které v letních měsících poskytnou přirozený stín. Cyklisté zde mohou využít 1,8 km oddělené obousměrné cyklostezky, která zajišťuje souvislé spojení mezi přírodním koupalištěm Hirschstetten a čtvrtí Seestadt.
Sedmadvacítka vznikla v rámci udržitelného územního plánování. Město od počátku počítá s tím, že tramvaj napojí na síť MHD také dvě čtvrti, které mají vyrůst v rozvojových oblastech Berresgasse a Heidjöchl v okolí nového úseku v Donaustadtu. Po jejich dokončení bude mít linku v docházkové vzdálenosti až 34 000 rezidentů.
