Původní podobu získá Karosa B 931 ev. č. 442 Plzeňských městských dopravních podniků ve ZLINERu. Poslední zástupce středněpodlažních Karos byl z provozních vozidel vyřazen na konci roku 2019.
Původní podobu získá Karosa B 931 ev. č. 442 Plzeňských městských dopravních podniků ve ZLINERu. Poslední zástupce středněpodlažních Karos byl z provozních vozidel vyřazen na konci roku 2019.
Vůz Karosa B 931 ev. č. 442 v Plzni sloužil od roku 1996, jednalo se o poslední dodaný vůz typu B 931 tehdejším Dopravním podnikům města Plzně. Kapacita autobusu je 32 míst k sezení a doporučených 23 míst ke stání. Celkem bylo provozováno 10 vozů Karosa nové řady 900 z vysokomýtské Karosy. Většina autobusů typu B 931 v Plzni dojezdila v závěru roku 2014 a na jaře 2015, toto období tak lze považovat za konec bezbariérových autobusů v Plzni. Vůz ev. č. 442 byl uchován jako historické vozidlo PMDP a i po roce 2015 se objevoval na vybraných linkách. V letech 2018 a 2019 zůstal prakticky odstaven a do provozu zasáhl jen velmi výjimečně.
Naposledy na běžné lince byl autobus nasazen v pátek 30.8.2019 a uzavřel provozní kapitolu bariérových autobusů v Plzni. Ještě před vyřazením 31. srpna se symbolicky několikrát rozloučil s fanoušky dopravy.
Po odstavení z běžného provozu zůstala Karosa č. 442 v PMDP jako historické vozidlo a čekala na svou renovaci. Z Plzně do Zlína odjela na začátku února, spolu se svou kolegyní Karosou č. 439, která poslouží na náhradní díly. Zpět do Plzně by se měla vrátit v plné kráse do konce roku. Ve ZLINERu už pro PMDP renovovali Karosu ŠM 11, trolejbus Škoda 14Tr nebo autobus Škoda 21Ab. Karosa č 442 se do Zlína vrací již podruhé, v roce 2007 jednou modernizací vůz prošel.

Ministr ze Senegalu se přijel podívat na výrobu autobusů do…
Zkontrolované autobusy na silnicích měly víc závad než…
PID Haló získalo ocenění Czech Smart City Awards 2025


