
V závodě BYD v maďarském městě Komárom sjel z výrobní linky 1 000. elektrický autobus. eBus B12 je první model s novým podvozkem Blade Battery, který integruje bateriovou technologii přímo do podvozku. S prostorem až pro 105 cestujících se připojí k flotile společnosti STOAG, jednoho z průkopnických německých provozovatelů elektrických autobusů.
V závodě BYD v maďarském městě Komárom sjel z výrobní linky 1 000. elektrický autobus. eBus B12 je první model s novým podvozkem Blade Battery, který integruje bateriovou technologii přímo do podvozku. S prostorem až pro 105 cestujících se připojí k flotile společnosti STOAG, jednoho z průkopnických německých provozovatelů elektrických autobusů.
BYD v Komárom v současnosti rozšiřuje výrobní halu o 29 000 m². Po dokončení se očekává zvýšení roční kapacity na více než 1 000 elektrických autoubusů a nákladních vozidel. BYD tím vytvoří několik stovek dalších pracovních míst. Nová hala bude vybavena nejnovější digitálními výrobními řešeními a udržitelnými technologiemi.
Tian Chunlong, generální ředitel divize užitkových vozidel BYD, řekl: "Made in Europe, for Europe" je více než závazek – je to realita, kterou naše maďarské a čínské týmy společně přinášejí. Budeme i nadále investovat na místní úrovni a spolupracovat v celé Evropě, abychom podpořili ekologičtější budoucnost ve veřejné dopravě."
STOAG zajišťuje v Oberhausenu v Severním Porýní-Vestfálku veřejnou dopravu 120 autobusy a 6 tramvajemi. První dva elektrické Solaris Urbino 12 jezdí na dvou linkách od října 2015. Další čtyři VDL Citea SLF-E 120 pak od července 2019.
BYD se pohybuje v sektoru elektrických autobusů v Evropě již více než deset let a v posledních letech patří mezi lídry. Její vozidla jezdí ve více než 160 městech v 26 evropských zemích dohromady ujela více než 645 milionů kilometrů, tím podle BYD ušetřila přibližně 690 000 tun CO₂.
