Nedostatek kabelových svazků vede MAN Truck & Bus k zastavení výroby nákladních aut v Mnichově a Krakově, odstávky jsou i v dalších závodech. Autobusy se zatím dál vyrábí.
Nedostatek kabelových svazků vede MAN Truck & Bus k zastavení výroby nákladních aut v Mnichově a Krakově, odstávky jsou i v dalších závodech. Autobusy se zatím dál vyrábí.
Válka na Ukrajině vede u společnosti MAN Truck & Bus k obrovskému nedostatku kabelových svazků pro nákladní vozidla. V důsledku toho byla od 14. března zastavena výroba v závodech na výrobu nákladních automobilů v Mnichově a Krakově a došlo také k významným odstávkám v závodech v Norimberku, Salzgitteru a Wittlichu. Dodavatelé kabelových svazků pro nákladní vozidla nemohou vyrábět ve svých ukrajinských závodech nebo jen ve velmi omezeném množství. V důsledku toho hrozí výpadek výroby nákladních automobilů na několik týdnů a podstatné snížení výroby ve druhém čtvrtletí. Výroba autobusů MAN není významně ovlivněna.
"Vzhledem k dramatické situaci přijalo představenstvo společnosti MAN Truck & Bus SE okamžitá opatření k jejímu řešení. Ihned po vypuknutí války jsme mimo jiné začali hledat náhradu za ukrajinské dodavatele kabelových svazků pro nákladní automobily v jiných zemích. To však bude trvat několik měsíců. Kromě toho jsme se rozhodli úplně zastavit výdaje na činnosti, které nejsou pro podnikání klíčové. Kurzarbeit byl rozšířen o továrny v Mnichově, Norimberku, Salzgitteru a Wittlichu a byl rozšířen i na administrativu. To znamená, že až 11 000 zaměstnanců společnosti MAN v Německu bude pracovat na částečný úvazek. Na zaměstnance v zahraničí se vztahují předpisy platné v jednotlivých zemích. Na znamení solidarity se zaměstnanci se představenstvo v příštích třech měsících v souvislosti s dramatickým vývojem vzdá mzdy," vysvětluje Alexander Vlaskamp, předseda představenstva společnosti MAN Truck & Bus.
Protože společnost není schopna dodržet dohodnuté dodací lhůty s ohledem na aktuální vývoj, nabídla MAN svým zákazníkům zrušení jejich objednávek.
"Vzhledem k dramatické situaci přijalo představenstvo společnosti MAN Truck & Bus SE okamžitá opatření k jejímu řešení. Ihned po vypuknutí války jsme mimo jiné začali hledat náhradu za ukrajinské dodavatele kabelových svazků pro nákladní automobily v jiných zemích. To však bude trvat několik měsíců. Kromě toho jsme se rozhodli úplně zastavit výdaje na činnosti, které nejsou pro podnikání klíčové. Kurzarbeit byl rozšířen o továrny v Mnichově, Norimberku, Salzgitteru a Wittlichu a byl rozšířen i na administrativu. To znamená, že až 11 000 zaměstnanců společnosti MAN v Německu bude pracovat na částečný úvazek. Na zaměstnance v zahraničí se vztahují předpisy platné v jednotlivých zemích. Na znamení solidarity se zaměstnanci se představenstvo v příštích třech měsících v souvislosti s dramatickým vývojem vzdá mzdy," vysvětluje Alexander Vlaskamp, předseda představenstva společnosti MAN Truck & Bus.
Protože společnost není schopna dodržet dohodnuté dodací lhůty s ohledem na aktuální vývoj, nabídla MAN svým zákazníkům zrušení jejich objednávek.

Brazílie má první elektrický koridor pro nákladní dopravu
Scania vyvinula nové tahače pro přepravu tanků
Scania bude vyrábět nákladní automobily v Číně


