Kdysi největší síť s dráty na světě skončila na jedné lince s dvěma trolejbusy a muzeem. Foto Tass
Kdysi největší trolejbusový provoz na světě téměř skončil. Ponechána bude jen jedna historická linka. Moskva sází na elektrobusy a konvenční autobusy.
Kdysi největší trolejbusový provoz na světě téměř skončil. Ponechána bude jen jedna historická linka. Moskva sází na elektrobusy a konvenční autobusy.
Až do roku 2017 byla trolejbusová síť v Moskvě s délkou téměř 600 kilometrů a s milionem cestujících přepravených každý den největší na světě. V noci na úterý 25. srpna tento trolejbusový provoz bez povšimnutí prakticky skončil. Moskevský dopravní podnik se rozhodl ponechat v provozu jen jednu trolejbusovou trať. "Nebylo snadné rozhodnout o ukončení provozu, ale uvědomujeme si, že je to krok vpřed. Budoucnost patří inovativním elektrickým vozidlům," řekl Leonid Antonov, šéf Mosgortrans, státního dopravního podniku.
Od září by na trolejbusovou trasu z náměstí Komsomolskaja do ulice Novoryazanskaja měly být denně nasazovány dva "retrotrolejbusy". Jde druhou městskou linku, která byla slavnostně otevřena v roce 1937. První trolejbusy byly v Moskvě uvedeny do provozu v roce 1933. Linka by měla procházet novým moskevským dopravním muzeem, ve kterém by měly být k vidění trolejbusy přibližující vývoj tohoto dopravního prostředku v ruském hlavním městě.
Hned ve středu 26. srpna se Mosgortrans pochlubil už 450 elektrickými autobusy, výroční kus právě vstoupil do provozu. "Ve flotile Mosgortrans je nyní více elektrických autobusů než v kterémkoli jiném městě v Evropě," uvádí dopravce.
Výrobce tohoto výročního autobusu je KAMAZ. Od roku 2018 už dodal Mosgortrans 334 elektrických autobusů. Na základě smluv o poskytování služeb jsou KAMAZ a další dodavatelé odpovědní za servis během 15 let jejich provozu. V roce 2020 Moskva obdržela 150 ebusů, dalších 150 bude dodáno do konce roku. V plánu je do roku 2024 provoz 2 600 kusů. Moskevské elektrické autobusy dnes jezdí na 36 trasách prakticky po celém městě.
Od září by na trolejbusovou trasu z náměstí Komsomolskaja do ulice Novoryazanskaja měly být denně nasazovány dva "retrotrolejbusy". Jde druhou městskou linku, která byla slavnostně otevřena v roce 1937. První trolejbusy byly v Moskvě uvedeny do provozu v roce 1933. Linka by měla procházet novým moskevským dopravním muzeem, ve kterém by měly být k vidění trolejbusy přibližující vývoj tohoto dopravního prostředku v ruském hlavním městě.
Hned ve středu 26. srpna se Mosgortrans pochlubil už 450 elektrickými autobusy, výroční kus právě vstoupil do provozu. "Ve flotile Mosgortrans je nyní více elektrických autobusů než v kterémkoli jiném městě v Evropě," uvádí dopravce.
Výrobce tohoto výročního autobusu je KAMAZ. Od roku 2018 už dodal Mosgortrans 334 elektrických autobusů. Na základě smluv o poskytování služeb jsou KAMAZ a další dodavatelé odpovědní za servis během 15 let jejich provozu. V roce 2020 Moskva obdržela 150 ebusů, dalších 150 bude dodáno do konce roku. V plánu je do roku 2024 provoz 2 600 kusů. Moskevské elektrické autobusy dnes jezdí na 36 trasách prakticky po celém městě.
Do budoucna bude zachována jediná trolejbusová linka. Foto Mosgortrans
Dva trolejbusy budou jezdit na trase otevřené v roce 1937. Foto Mosgortrans
Ve středu 26. srpna vyjel do moskevských ulic 450. elektrobus. Foto Mosgortrans

Ministr ze Senegalu se přijel podívat na výrobu autobusů do…
Podívejte se na novou pražskou tramvaj do detailu
Castrosua a Yutong jednají o partnerství v elektromobilitě…


