Škoda Group předala Městské dopravě Teplice osm nových dvanáctimetrových trolejbusů Škoda 32Tr s trakčními bateriemi a dokončila první část rámcové smlouvy na až 17 vozidel v celkové hodnotě přes 290 milionů korun. Nové nízkopodlažní trolejbusy s možností jízdy mimo trolejové vedení zahájí pravidelný provoz v pondělí 22. prosince.
Škoda Group předala Městské dopravě Teplice osm nových dvanáctimetrových trolejbusů Škoda 32Tr s trakčními bateriemi a dokončila první část rámcové smlouvy na až 17 vozidel v celkové hodnotě přes 290 milionů korun. Nové nízkopodlažní trolejbusy s možností jízdy mimo trolejové vedení zahájí pravidelný provoz v pondělí 22. prosince.
„Dodáním prvních osmi trolejbusů Škoda 32Tr do Teplic jsme završili první etapu projektu a je skvělé, že se to povedlo takto před Vánoci jako dárek pro všechny obyvatele města. Teplice patří k městům s dlouhou tradicí provozu trolejbusů a současně k těm, která velmi citlivě vnímají požadavky na moderní, tichou a bezemisní mobilitu. Naše bateriové trolejbusy přinášejí provozovateli větší flexibilitu při plánování linek a cestujícím vyšší každodenní komfort,“ říká Karel Majer, předseda představenstva Škody Electric ve Škoda Group.
Trakční baterie umožňuje dojezd až 12 kilometrů mimo trolejové vedení. Díky tomu mohou vozy obsluhovat úseky bez trolejí, objíždět výluky nebo zajíždět do částí města, kde by budování klasické trolejbusové infrastruktury bylo technicky nebo ekonomicky náročné. Baterie se nabíjí přímo za jízdy z trolejového vedení a při elektrodynamickém brzdění se využívá rekuperace, což snižuje spotřebu energie a provozní náklady.
Trolejbus Škoda 32Tr je plně nízkopodlažní dvanáctimetrový vůz určený pro městskou hromadnou dopravu. Vozidlo je dvounápravové, třídveřové a nabízí kapacitu až 95 cestujících, z toho 35 sedících, s výškou nástupní hrany kolem 340 mm u všech dveří. Nízkopodlažní koncepce výrazně usnadňuje nástup seniorům, rodičům s kočárky, osobám na vozíku i cestujícím s většími zavazadly.
„Srdcem“ vozidla je asynchronní trakční motor Škoda s výkonem 160 kW napájený z trolejové sítě o napětí 600 V nebo 750 V stejnosměrně. Elektrická výzbroj je umístěna v samostatném kontejneru s dvojitou izolací a vysokým krytím, což zvyšuje spolehlivost provozu i v náročných povětrnostních podmínkách. Vozidlo umožňuje rekuperaci brzdné energie zpět do napájecí soustavy a je vybaveno moderní diagnostikou, která poskytuje řidiči přehled o klíčových provozních hodnotách.
Interiér trolejbusů 32Tr byl navržen s důrazem na komfort a bezpečnost cestujících. Vozy jsou plně klimatizované, vybavené moderním informačním systémem, odbavovacím a kamerovým systémem a nabízejí prostorný a přehledný interiér s dostatkem místa pro stojící cestující i kočárky či invalidní vozíky. Nízkopodlažní uspořádání v celém vozidle doplňuje nástupní plošina u druhých dveří. Široké průchody a ergonomicky řešená madla zkracují pobyt ve dveřích a přispívají k plynulejšímu nástupu a výstupu v zastávkách.

Dopravní podnik Hradec Králové koupí od Škoda Group až 31…
Až 500 elektrických autobusů e-Citaro pro vlámskou De Lijn
Do Lombardie dorazily první kloubové elektrické autobusy…


