Sedmi lokálně bezemisními eCitaro G elektrifikuje DVG linku 934, která spojuje autobusové nádraží s centrem města a rekreační lokalitou s jezery na jihu Duisburgu. Foto DVG
Nejdůležitější městská linka je elektrifikována ekologickými elektrickými kloubovými autobusy. Mercedes poskytl řešení na klíč.
Nejdůležitější městská linka je elektrifikována ekologickými elektrickými kloubovými autobusy. Mercedes poskytl řešení na klíč.
Sedm Mercedes-Benz eCitaro G uvedl do provozu Duisburger Verkehrsgesellschaft AG (DVG), provozovatel veřejné dopravy v Duisburgu. Čistě elektrické kloubové autobusy jsou ve městě ležícím v Severním Porýní-Vestfálsku v běžném provozu od 1. března. Hodnota investice je 9,4 mil. Eur, kromě vozidel zahrnuje i vybudování infrastruktury potřebné pro nabíjení. 4,5 mil. získala DVG od státu formou dotací.
S lokálně bezemisními a tichými kloubovými autobusy dopravní podnik plně elektrifikuje svou stěžejní linku 934. Spojuje autobusové nádraží s centrem města a rekreační lokalitou s jezery na jihu Duisburgu. Prochází oblastmi, které jsou považovány za nejhlučnější a s nejvíce znečištěným ovzduším.
eCitaro G pro DVG je vybaveno deseti akumulátorovými balíčky založenými na nejnovější generaci lithium-iontových baterií (NMC2) se zvýšenou hustotou energie s celkovou kapacitou 330 kWh. Autobusy lze nabíjet buď pomocí zástrčky nebo pantografu. Nabíjení bude probíhat v depu Unkelstein na sedmi stacionárních nabíječkách a dvou venkovních nabíjecích pantografických stanicích, k dispozici je také mobilní stanice. Plnění zahrnovalo také zpracování projektů, získání potřebných povolení a výstavbu infrastruktury pro nabíjení. Společnost má uzavřenu smlouvu Omniplus. Vozidla jsou propojena se systémem správy vozového parku, který umožňuje kromě sledování aktuálního stavu baterie a ujeté vzdálenosti monitorovat styl jízdy řidiče.
Ve spádové oblasti společnosti DVG žije půl milionu lidí. Ročně využije 101 autobusů a 57 tramvají kolem 53 milionů cestujících. Síť tras pokrývá 501,5 kilometru, na kterých DVG provozuje 43 autobusových linek o délce téměř 450 kilometrů a tři tramvajové linky. Obsluhuje celkem 735 autobusových a tramvajových zastávek. Vozový park autobusů se skládá především ze značky Mercedes-Benz Citaro.
Mercedes-Benz prodal v roce 2021 v Evropě 333 eCitaro a stal se výrobcem s třetím největším tržním podílem.
S lokálně bezemisními a tichými kloubovými autobusy dopravní podnik plně elektrifikuje svou stěžejní linku 934. Spojuje autobusové nádraží s centrem města a rekreační lokalitou s jezery na jihu Duisburgu. Prochází oblastmi, které jsou považovány za nejhlučnější a s nejvíce znečištěným ovzduším.
eCitaro G pro DVG je vybaveno deseti akumulátorovými balíčky založenými na nejnovější generaci lithium-iontových baterií (NMC2) se zvýšenou hustotou energie s celkovou kapacitou 330 kWh. Autobusy lze nabíjet buď pomocí zástrčky nebo pantografu. Nabíjení bude probíhat v depu Unkelstein na sedmi stacionárních nabíječkách a dvou venkovních nabíjecích pantografických stanicích, k dispozici je také mobilní stanice. Plnění zahrnovalo také zpracování projektů, získání potřebných povolení a výstavbu infrastruktury pro nabíjení. Společnost má uzavřenu smlouvu Omniplus. Vozidla jsou propojena se systémem správy vozového parku, který umožňuje kromě sledování aktuálního stavu baterie a ujeté vzdálenosti monitorovat styl jízdy řidiče.
Třídvéřové autobusy s elegantní dřevěnou podlahou jsou vybaveny dvěma místy pro vozíčkáře a kočárky, šesti bezpečnostními kamerami a vnitřními TFT monitory. Kromě couvací kamery asistuje řidiči aktivní brzdový asistent Preventive Brake Assist a systém pro bezpečné odbočování Sideguard Assist.
Mercedes-Benz prodal v roce 2021 v Evropě 333 eCitaro a stal se výrobcem s třetím největším tržním podílem.
eCitara se kromě plug in dobíjí i pantografem. Foto DVG
Třídvéřové autobusy s dřevěnou podlahou jsou vybavena čalouněnými sedačkami Mercedes-Benz City Star Function, madla jsou pro dobrou viditelnost signálně červená. Foto DVG