V Hradci Králové překonali další elektrický milion
SOR NS 12 Electric v Hradci Králové. Foto DPmHK

Na konci roku 2021 měly za sebou elektrobusy SOR NS 12 Dopravního podniku města Hradce Králové tři miliony ujetých kilometrů, uplynulý víkend se toto číslo změnilo na čtyři miliony
Na konci roku 2021 měly za sebou elektrobusy SOR NS 12 Dopravního podniku města Hradce Králové tři miliony ujetých kilometrů, uplynulý víkend se toto číslo změnilo na čtyři miliony
Celonízkopodlažní elektrobusy SOR NS 12 Electric zakoupil DP města Hradec Králové v roce 2018. Pro dvacet vozů dodal SOR Libchavy nabíjecí stanice pro standardní pomalé nabíjení pro každý elektrobus na krytém odstavném stání ve vozovnách a pět rychlonabíjecích stojanů na konečných zastávkách THD a Slezské předměstí - Cihelna. Jeden elektrobus přepraví 100 cestujících, vozy jsou plně klimatizované a vybavené USB zásuvkami.

Na jedno plné nabití elektrobus ujede cca 200 km, při směně s rychlonabíjením se denní dojezd zvýší až na 300 km. Spotřeba elektrické energie se pohybuje pod 1kWh na 1 ujetý kilometr. Vzhledem k rovinatému terénu v Hradci Králové je podíl rekuperované energie více než 30 % - řidič správným stylem jízdy a využíváním brzdného účinku a dynamiky elektrobusu, dokáže „vrátit“ přes 30 % energie zpět do baterií.

Do elektrické autobusové flotily DP města Hradce Králové patří také SOR EBN 9,5 zařazený trvale do provozu v roce 2014 a SOR EBN 11.1, který je v pravidelném provozu od roku 2016.  Svými téměř 160 tisíci kilometry přispěl k celkovému počtu také první elektobus dopravního podniku Škoda Perun HE, který byl z pravidelného provozu vyřazen před rokem.

Na konci letošního roku se v Hradci mohou těšit cestující na nový odbavovací systém. Ve všech téměř 70 autobusech, 22 elektrobusech a 41 trolejbusech půjde zaplatit za jízdné bankovní platební kartou a dalšími nosiči jako je mobil nebo chytré hodinky.