Třetí díl autobusové encyklopedie na pultech obchodů od února 2009.

V třetím dílu je věnován prostor dalším českým výrobcům autobusové, případně trolejbusové techniky – firmám Praga, Walter a Wikov. Nově upřesnění strategie dalších dílů.
V třetím dílu je věnován prostor dalším českým výrobcům autobusové, případně trolejbusové techniky – firmám Praga, Walter a Wikov. Nově upřesnění strategie dalších dílů.
Na pultech obchodů se od února objeví již třetí díl Encyklopedie československých autobusů a trolejbusů, kterou vydává pražské nakladatelství Corona. Připomeňme, že encyklopedie představuje poprvé v ucelené podobě vozidla tohoto zanedbávaného zákoutí automobilové techniky automobilové techniky a v hlavních rysech mapuje jejich provoz na území Československa. Celé dílo je členěno podle výrobců.

V třetím dílu je věnován prostor dalším českým výrobcům autobusové, případně trolejbusové techniky – firmám Praga, Walter a Wikov. Pražská firma Praga měla na československém trhu významné místo ve výrobě užitkových, ale osobních vozidel. Autobusy Praga byly dodávány jak pro soukromé dopravce, tak státní pošty či dráhy s nástavbami od řady tuzemských karosářů. Zajímavou kapitolou byly ve výrobě vozidel Praga i třínápravové trolejbusy typu TOT, které byly v provozu výhradně v hlavním městě Praze. Začátky veřejné autobusové dopravy jsou spjaty s další pražskou firmou Walter a prostějovská firma Wikov vyráběla spíše nástavby, vedle několika autobusů vlastních výroby. Stejně jako u předešlých dílů je popis vozidel složen podle možnosti z technického popisu, náčrtu a obrazové dokumentace. Technické parametry tvoří tabulku na konci knihy.

Publikace končí pomyslně rokem 1989, který je jistým historickým milníkem ve vývoji autobusové a trolejbusové techniky v bývalém Československu. Současně začíná i jiná, dosud neuzavřená historie autobusových dopravců i výrobců. Plánovaný čtvrtý díl Encyklopedie československých autobusů a trolejbusů se zaměří na zahraniční autobusy a trolejbusy, provozované na československém území.
(Vydavatel změnil strategii a zahraniční auta dostanou svůj vlastní díl, Tatra pak další, 5. díl. Uvádíme zejména pro ty, kdo se řídí informacemi, které jsme uvedli při upozornění na první díl. )
Na internetu jsme Encyklopedii momentálně (11.2.2009) našli za sympatickou cenu např. na http://knihy.abz.cz/prodej/encyklopedie-ceskoslovenskych-autobusu-a-trolejbusu-iii
Druhý díl Encyklopedie československých autobusů a trolejbusů.
První díl Encyklopedie československých autobusů a trolejbusů.

Třetí díl autobusové encyklopedie na pultech obchodů od února 2009.