Vychází druhý díl Encyklopedie autobusů a trolejbusů.

V pražském nakladatelství Corona právě vychází očekávaný druhý díl Encyklopedie československých autobusů a trolejbusů Martina Haráka, který plynule navazuje na první díl z loňského roku.
V pražském nakladatelství Corona právě vychází očekávaný druhý díl Encyklopedie československých autobusů a trolejbusů Martina Haráka, který plynule navazuje na první díl z loňského roku.
Oba díly budou k nahlédnutí pro vážné zájemce u redakce BUSportálu od středy 25. do pátku 27.10.2006 na Coach Progress v Praze Letňanech na Českém národním stánku.
Viz Vyšel první díl Encyklopedie československých autobusů a trolejbusů.

V druhém dílu se pokračuje v popisu historie vozidel značky Škoda a to včetně jejích pokračovatelů. Tento díl začíná rokem 1939, kdy mladoboleslavskou firmu ASAP německá okupační správa přejmenuje na Reichswerke-Hermann-Göring A. G. Válečná léta znamenají začátek výroby sedmituny 706 a posléze po válce pak legendární typové řady autobusů Škoda 706 RO, v padesátých letech nahrazené vozidly Škoda 706 RTO. V této knize najdete i popis vlečných vozů, vyráběných pod značkami Sodomka, resp. Karosa, které jsou úzce spjaty se značkou Škoda. Neodmyslitelnou součástí historických popisů jsou i všechny autobusy, vyráběné i v jiných továrnách než ve „Škodovce“, ale nesou její znak. Jde například o podniky Avia, AZNP, ale i například o Karosu Vysoké Mýto.

Po roce 1948, kdy vítězí v Československu takzvaný „socialismus“, se začíná vyrábět první poválečný trolejbus se samonosnou karosérií Škoda 6 Tr, na který úspěšně navazují řady 7, 8 a 9 Tr. Roku 1964 vyjíždí funkční vzorek trolejbusu Škoda T 11, který byl pokusem o unifikaci s tehdy zkoušeným městským autobusem Karosa ŠM 11. Svojí nezastupitelnou roli měla i autobusová řada Š 11, která úspěšně navázala na vozidla RTO 706. Od roku 1981 jsou vozidla typu Š 11 vystřídána novou generací autobusů Karosy řady 700, která je dodnes jedním z nejčastějších vozidel na našich silnicích. V roce 1982 se do sériové výroby dostává i trolejbus Škoda 14 Tr, který je doplněn kooperačním jugoslávsko – českým článkovým trolejbusem Škoda – Sanos 01, finalizovaným v závodě v Ostrově nad Ohří. Popis vozidel, který je chronologicky členěn podle data jejich vzniku a u každého typu je uveden technický popis, popřípadě náčrtek a bohatá obrazová dokumentace, končí rokem 1989, který je jistým historickým milníkem ve vývoji autobusové a trolejbusové techniky v bývalém Československu.

Více informací a objednávky na e-mailu corona.publ@volny.cz či si je možné knihu rovnou zakoupit v každém větším knihkupectví.
TZ Corona