
v Hamburku. Cesta do čisté budoucnosti: Od výzkumného vozu NEBUS k Citaru FuelCELL Hybrid. Premiéra v červnu na kongresu UITP ve Vídni.
v Hamburku. Cesta do čisté budoucnosti: Od výzkumného vozu NEBUS k Citaru FuelCELL Hybrid. Premiéra v červnu na kongresu UITP ve Vídni.
Stuttgart – na začátku léta tohoto roku představí Mercedes-Benz Autobusy se svým Citarem FuelCELL Hybrid svůj první hybridní autobus na palivové články. V rámci globální iniciativy „Shaping Future Transportation“ společnosti Daimler AG je tento nový městský linkový autobus dalším významným krokem na cestě k jízdě bez emisí a k úspoře zdrojů.
Společnost Daimler Buses postupovala od roku 1997 s výzkumným vozidlem NEBUS, prvním autobusem na světě s pohonem na palivové články přes autobus Citaro s pohonem na palivové články a Citarem G BlueTec Hybrid s dieselelektrickým hybridním pohonem až k novému hybridnímu autobusu roku 2009 – k Citaru FuelCELL Hybrid.
Citaro FuelCELL Hybrid není žádná futuristická studie, je to realita: Společnost Mercedes-Benz Autobusy bude autobus intenzivně testovat při praktickém nasazení v provozu na lince. Testování flotily deseti autobusů proběhne v Hamburku. Tento celoevropský rozsáhlý test bude v několika městech - podobně jako v letech 2003 až 2006 proběhlo úspěšné testování vozového parku CUTE v rámci Evropské unie. V rámci projektu CUTE, jeho pokračovateli – projektu HyFLEET:CUTE i dalších přidružených projektech se velice osvědčilo 36 autobusů Mercedes-Benz Citaro s pohonem na palivové články, které jsou provozovány ve dvanácti dopravních podnicích na třech kontinentech od roku 2003 až dodnes. Tyto autobusy ujely během 135 000 provozních hodin více než dva miliony kilometrů. Se svou disponibilitou mezi 90 až 95 procenty účinně dokládají způsobilost ekologického pohonu na palivové články pro praxi městských linkových autobusů.
Nový Mercedes-Benz Citaro FuelCELL Hybrid navazuje na vynikající zkušenosti s 36 autobusy na palivové články. U projektu CUTE však byl v centru zájmu test způsobilosti pohonu na palivové články. Proto byl dieselový motor nahrazen pohonem na palivové články, aby byla zabezpečena maximální možná stabilita ve zbývající části vozidla. Na kompromisy, které jsou s tím spojeny, nemusí nové Citaro FuelCELL Hybrid přistupovat: jeho pohonová technika byla vyvinuta úplně nově a již využívá všechny podstatné prvky Citara G BlueTec Hybrid. K identickým komponentům obou vozidel patří například nápravy s elektrickými motory v nábojích kol, lithium-iontové baterie jako akumulátor proudu a veškeré elektricky poháněné vedlejší agregáty.
Základem Citara FuelCELL Hybrid je osvědčená stavebnice bestselleru městského autobusu Mercedes-Benz Citaro. Pohonnou látku pro palivové články tvoří vodík. Díky hybridnímu pohonu s vypilovanou regulací spotřeba vodíku u hybridního autobusu Citaro FuelCELL Hybrid v porovnání s dosavadními autobusy na palivové články silně klesá. To představuje enormní výhodu s ohledem na šetření zdrojů a na snižování emisí při výrobě vodíku.
Vynikající vlastností Citara FuelCELL Hybrid je jeho ekologický provoz: Během jízdy nedochází k emisím škodlivin a jízda je téměř nehlučná. Díky tomu je vhodný především pro nasazení do vysoce zatížených městských center a metropolí. Autobus Citaro FuelCELL Hybrid je již anoncovaný logický krok na cestě k veřejné dopravě bez emisí a díky tomu i důležitý stavební kámen pro mobilitu budoucnosti.
Autobus zdůrazňuje roli společností Mercedes-Benz a Daimler Buses v oblasti technologií, konkrétně v oblasti pohonů vozidel. Inženýři přitom využívají při vývoji hybridního autobusu s pohonem na palivové články know-how koncernu: Systémy palivových článků autobusu jsou například identické se systémy F-CELL pro Mercedes-Benz třídy B, jejichž výroba v malých sériích bude zahájena ještě v tomto roce. I další komponenty se používají u obou typů vozidel a vývojáři si vzájemně předávají výsledky pokusných testů.
Nový Mercedes-Benz Citaro FuelCELL Hybrid oslaví svou premiéru počátkem června na světovém kongresu dopravních podniků UITP ve Vídni.
Společnost Daimler Buses postupovala od roku 1997 s výzkumným vozidlem NEBUS, prvním autobusem na světě s pohonem na palivové články přes autobus Citaro s pohonem na palivové články a Citarem G BlueTec Hybrid s dieselelektrickým hybridním pohonem až k novému hybridnímu autobusu roku 2009 – k Citaru FuelCELL Hybrid.
Citaro FuelCELL Hybrid není žádná futuristická studie, je to realita: Společnost Mercedes-Benz Autobusy bude autobus intenzivně testovat při praktickém nasazení v provozu na lince. Testování flotily deseti autobusů proběhne v Hamburku. Tento celoevropský rozsáhlý test bude v několika městech - podobně jako v letech 2003 až 2006 proběhlo úspěšné testování vozového parku CUTE v rámci Evropské unie. V rámci projektu CUTE, jeho pokračovateli – projektu HyFLEET:CUTE i dalších přidružených projektech se velice osvědčilo 36 autobusů Mercedes-Benz Citaro s pohonem na palivové články, které jsou provozovány ve dvanácti dopravních podnicích na třech kontinentech od roku 2003 až dodnes. Tyto autobusy ujely během 135 000 provozních hodin více než dva miliony kilometrů. Se svou disponibilitou mezi 90 až 95 procenty účinně dokládají způsobilost ekologického pohonu na palivové články pro praxi městských linkových autobusů.
Nový Mercedes-Benz Citaro FuelCELL Hybrid navazuje na vynikající zkušenosti s 36 autobusy na palivové články. U projektu CUTE však byl v centru zájmu test způsobilosti pohonu na palivové články. Proto byl dieselový motor nahrazen pohonem na palivové články, aby byla zabezpečena maximální možná stabilita ve zbývající části vozidla. Na kompromisy, které jsou s tím spojeny, nemusí nové Citaro FuelCELL Hybrid přistupovat: jeho pohonová technika byla vyvinuta úplně nově a již využívá všechny podstatné prvky Citara G BlueTec Hybrid. K identickým komponentům obou vozidel patří například nápravy s elektrickými motory v nábojích kol, lithium-iontové baterie jako akumulátor proudu a veškeré elektricky poháněné vedlejší agregáty.
Základem Citara FuelCELL Hybrid je osvědčená stavebnice bestselleru městského autobusu Mercedes-Benz Citaro. Pohonnou látku pro palivové články tvoří vodík. Díky hybridnímu pohonu s vypilovanou regulací spotřeba vodíku u hybridního autobusu Citaro FuelCELL Hybrid v porovnání s dosavadními autobusy na palivové články silně klesá. To představuje enormní výhodu s ohledem na šetření zdrojů a na snižování emisí při výrobě vodíku.
Vynikající vlastností Citara FuelCELL Hybrid je jeho ekologický provoz: Během jízdy nedochází k emisím škodlivin a jízda je téměř nehlučná. Díky tomu je vhodný především pro nasazení do vysoce zatížených městských center a metropolí. Autobus Citaro FuelCELL Hybrid je již anoncovaný logický krok na cestě k veřejné dopravě bez emisí a díky tomu i důležitý stavební kámen pro mobilitu budoucnosti.
Autobus zdůrazňuje roli společností Mercedes-Benz a Daimler Buses v oblasti technologií, konkrétně v oblasti pohonů vozidel. Inženýři přitom využívají při vývoji hybridního autobusu s pohonem na palivové články know-how koncernu: Systémy palivových článků autobusu jsou například identické se systémy F-CELL pro Mercedes-Benz třídy B, jejichž výroba v malých sériích bude zahájena ještě v tomto roce. I další komponenty se používají u obou typů vozidel a vývojáři si vzájemně předávají výsledky pokusných testů.
Nový Mercedes-Benz Citaro FuelCELL Hybrid oslaví svou premiéru počátkem června na světovém kongresu dopravních podniků UITP ve Vídni.
TZ www.media.daimler.com
BUSportál v rámci spolupráce s UITP 2009 Vienna smí používat tuto formulaci:
* BUSportal will be at the UITP Vienna 2009 Trade Press *
