
Společný projekt se společnostmi SOR Libchavy a Cegelec má otestovat provoz elektrobusu v pravidelném provozu a porovnat s běžným naftovým autobusem.
Autobus byl předán do garáže Hostivař v červenci roku 2015 a nejprve absolvoval testovací provoz bez cestujících.
K rychlému dobíjení dochází pomocí dvoupólového pantografového sběrače z tramvajové sítě v autobusovém terminálu Želivského během provozních přestávek, kde byla vybudována tzv. dobudka s napájením z přilehlé tramvajové sítě. K pomalému nabíjení dochází potom v nočních hodinách v domovské garáži Hostivař, které trvá zhruba 5 až 7 hodin. Dojezd vozidla se v běžném provozu s cestujícími při využití dobíjení na terminálu Želivského pohybuje okolo 300 km. Obsaditelnost vozu je 93 cestujících a maximální rychlost 80 km/hod. Elektrovýzbroj dodala společnost Cegelec. Prototyp vozidla SOR EBN 11.1 bylo možné v minulém roce vidět i na veletrhu TRANSEXPO v polských Kielcích.
Při testování elektrobusu se sleduje životnost baterií při využívání klimatizace a v zimním období pak spotřeba elektřiny při vytápění vozidla.
Zatím bylo rozhodnuto o zkušebním provozu do srpna 2017. Poznatky z testovacích jízd jsou průběžně vyhodnocovány a srovnávány s podobnými evropskými projekty. Vyhodnocení celého projektu bude až po skončení testování, první předběžné výsledky jsou však vesměs pozitivní.
Dopravní podnik hl. m. Prahy plánuje výhledově vybudovat nové trolejové vedení v ulici Prosecká směrem na Prosek v délce cca. 1000 metrů pro dobíjení elektrobusů. Tím se pravděpodobně dočkáme nasazení těchto vozidel i v další části Prahy.
Na fotografiích je zachycen eletrobus v běžném provozu, na veletrhu TRANSEXPO v polských Kielcích a na veletrhu Czechbus.
Zdroj: Dopravacek.eu

