Světová premiéra Exqui.City 24 BRT pro Paříž

Na Busworld v Bruselu byl představen první příklad 24metrového dvoukloubového elektrického autobusu od konsorcia Van Hool - Kiepe Electric - Alstom pro zákazníka Île-de-France Mobilités (IdFM). Île-de-France Mobilités objednal třice vozidel pro inovativní řešení ekologické a komfortní veřejné dopravy na jihu Paříže.

Na Busworld v Bruselu byl představen první příklad 24metrového dvoukloubového elektrického autobusu od konsorcia Van Hool - Kiepe Electric - Alstom pro zákazníka Île-de-France Mobilités (IdFM). Île-de-France Mobilités objednal třice vozidel pro inovativní řešení ekologické a komfortní veřejné dopravy na jihu Paříže.

Region  Île-de-France je celosvětově uznávaný pro své ambiciózní iniciativy v oblasti udržitelné mobility, a dopravní organizační orgán Île-de-France Mobilités, si vybrali inovativní a udržitelné dopravní řešení od skupiny  Van Group Hool-Kiepe Electric-Alstom: 24 metrů dlouhé dvoukloubové elektrické autobusy Van Hool, poháněné vysoce výkonnými, rychle nabíjecími bateriemi od Kiepe Electric nabíjenými statickým zemním kontaktem. systém (SRS) od společnosti Alstom. Rámcová smlouva zahrnuje minimálně 56 vozidel.  

Řešení od konsorcia Van Hool - Kiepe Electric - Alstom je určeno pro autobusové linky T Zen 4 a T Zen 5 s vysokou úrovní služeb (BHNS) nacházející se na jihu Paříže a také pro volitelnou třetí linku. Cestujícím nabídne více prostoru, více pohodlí, více ticha, větší dostupnost a větší rychlost.

Kiepe Electric dodává kompletní trakční systém, palubní software pro řízení energie a trakce a také inteligentní systém pro správu vozového parku Smart Fleet Management (SFM) na bázi AI. Alstom zajistí systém pozemního statického nabíjení (SRN).

Alexander Ketterl, výkonný ředitel Kiepe Electric, řekl: „Tento projekt je pro trh i pro nás milníkem v transformaci na e-mobilitu. Společně se zkušenými partnery konsorcia Van Hool a Alstom a s naším zákazníkem Île-de-France Mobilités jsme dokázali vytvořit jeden z nejmodernějších elektrických autobusů. Navrhlu jsme celý elektrický systém autobusu a specifikovali a integrovali do projektu naše vlastní komponenty i komponenty třetích stran. To splňuje důležitý požadavek IdFM: potenciální provoz 24/7 s nejkratšími prostoji při nabíjení baterií.“

100% elektrický kloubový autobus Exqui.City 24 od Van Hool zahrnuje nové systémové řešení od Kiepe Electric pro elektrifikaci autobusů nazvaný eBus HPC (High Power Charging) byl vyvinutý pro standardní velikosti autobusů ve veřejné dopravě (12, 18, 24 metrů). Vozy se nabíjí prostřednictvím vodivého statického zemního nabíjecího systému Alstom (SRS), který je propojen s palubním napájecím systémem od Kiepe Electric. Vybavení autobusů je zaměřeno na bezpečnost a moderní komfort cestujících.

Nové vozidlo o délce 24 metrů má kapacitu až 140 cestujících. 30 nových autobusů má být dodáno postupně od konce roku 2023, má v roce 2024 obsluhovat linku Tzen 4 s více než 40 000 cestujícími denně (Viry-Chatillon a Corbeil-Essonnes) a později linku Tzen 5 mezi Paříží a Choisy-le-Roi. Následně má být objednáno dalších 26 vozidel.

Kapacita nabíjení až na 800 kilowattů vede k vyšší dostupnosti vozidla díky krátké době nabíjení. Alexander Ketterl vysvětluje: „Kiepe Electric se při návrhu systému spoléhá na nízkou kapacitu baterie. Potřebného dojezdu včetně rozsáhlých rezerv lze dosáhnout krátkými nabíjecími cykly 5 minut. Řešení šetří přírodní zdroje a suroviny pro baterie a zároveň snižuje měrnou spotřebu energie díky nižší hmotnosti. Výsledkem je více přepravených osob a zlepšení emisí CO2 vozidla.“


Světová premiéra Exqui.City 24 BRT pro Paříž
Světová premiéra Exqui.City 24 BRT pro Paříž
Elektrický autobus pro Projekt Tzen Île-de-France Mobilités byl odhalen na Busworld v Bruselu. Tento 24 metrů dlouhý, 100% elektrický dvoukloubový autobus s pozemním nabíjením pod 5 minut, je pro Paříž vyvinut na míru a první na světě. Foto IdFM