Budoucí nové linky e-BRT v Paříži

Inovativní a udržitelný autobusový systém od konsorcia Van Hool - Kiepe Electric - Alstom s 56 dvoukloubovými autobusy v ÎIe-de-France.
Inovativní a udržitelný autobusový systém od konsorcia Van Hool - Kiepe Electric - Alstom s 56 dvoukloubovými autobusy v ÎIe-de-France.
Region Île-de-France a dopravní úřad Île-de-France Mobility zvolily pro dvě (resp. tři) příměstské linky inovativní řešení ekologické veřejné dopravy. Dvoukloubové 24 m dlouhé elektrobusy od Van Hool budou poháněny vysokokapacitními rychlonabíjecími bateriemi Kiepe Electric, které budou nabíjeny prostřednictvím systému pozemního statického nabíjení (SRS) od Alstom. Rámcová smlouva zahrnuje minimálně 56 vozidel. Novinku oznámila Île-de-France Mobility v říjnu 2021 a nyní dodavatelé upřesňují podrobnosti.

Řešení od konsorcia Van Hool - Kiepe Electric - Alstom je určeno pro BRT expresní autobusové linky T Zen 4 a T Zen 5 na jihu Paříže a pro třetí linku dle opce. Vozidla jezdí ve vyhrazených autobusových pruzích.

Linka T Zen 4 pokryje 14,8 kilometrů dlouhou vzdálenost mezi Viry-Chatillon a Corbeil-Essonnes. Nová linka nahradí stávající linku 402, která je nejvytíženější linkou v pařížské metropolitní oblasti a každý den přepraví téměř 26 000 cestujících. Linka T Zen 5 je nová 9,5 km dlouhá autobusová trasa spojující Paris-13 s Choisy-le-Roi přes Ivry-sur-Seine a Vitry-sur-Seine.

Filip Van Hool, generální ředitel společnosti Van Hool, uvedl: „Jsme šťastní a hrdí, že společnost Van Hool v úzké spolupráci s partnery Kiepe Electric a Alstom byla vybrána společností Île-de-France Mobilités pro realizaci tohoto jedinečného projekt mobility v Île-de-France. Budoucností veřejné dopravy jsou nulové emise. Toto řešení, světová novinka, plně splňuje vysoká očekávání dopravního úřadu, řidičů a personálu pro údržbu a cestujících na kvalitní veřejnou dopravu, která je udržitelná a ekonomicky odpovědná.“

Peter Radina, člen představenstva společnosti Knorr-Bremse Rail Vehicle Systems a odpovědný za Kiepe Electric GmbH ve skupině Knorr-Bremse: "Tímto projektem dal Île-de-France Mobilités našemu velmi zkušenému konsorciu a konceptu vysoce výkonného nabíjení (HPC) pro autobusy svou důvěru. Pro Kiepe Electric je tato úspěšná nabídka milníkem a předznamenává náš vstup na trh hromadné dopravy linek e-BRT.“

Týmy Alstom ve Francii jsou hrdé na to, že mohou spolu s našimi partnery přispět k realizaci inovativního a udržitelného řešení mobility pro Île-de-France Mobilités s naším vodivým pozemním systémem statického nabíjení SRS. Toto řešení bude světovou novinkou a nabídne vysokou úroveň služeb s velmi snadnou obsluhou. Bude také těžit ze zkušeností s tramvají v Nice, kde byl SRS nasazen a uveden do provozu na 15 km s 34 tramvajemi,“ uvedl Jean-Baptiste Eyméoud, prezident společnosti Alstom France.

24 metrů dlouhá 100% elektrická vozidla Exqui.City 24 vyrobená společností Van Hool splňují vysoké nároky objednatele pokud jde o pohodlí cestujících a velmi rychlé dobíjení. Každý autobus přepraví přibližně 140 cestujících, kterým usnadňují nástup a výstup široké posuvné dveře a nízká podlaha.

Budou také instalovány další komponenty Knorr-Bremse Group, včetně šroubových kompresorů od Knorr-Bremse a brzdných rezistorů od Heine Resistors. Kiepe Electric zajistí velmi vysokou úroveň provozní spolehlivosti pomocí cloudové datové aplikace, která měří parametry spotřeby, směrování a výkonu. Tato provozní data budou shromažďována firemním systémem Smart Fleet Management (SFM) založeným na umělé inteligenci pro následný přenos do základní stanice prostřednictvím Kiepe Fleet Management (KFM).

Alstom zajišťuje pozemní systém statického nabíjení (SRS). Jedná se o inovativní a interoperabilní technologii pro elektrickou dopravu, autobusy a tramvaje, všech značek a velikostí. SRS zajišťuje bezpečné, automatizované a rychlé vysoce výkonné nabíjení na zastávkách a terminálech, navíc dobře zapadá do městského prostředí.

Toto řešení se již používá na 15 kilometrech tramvajových tratí v Nice, kde umožňuje automatické a rychlé dobíjení ve stanici bez dalších omezení provozu a s průlomovou dostupností (>99,9 %). SRS je navržen společností Alstom ve Vitrolles, světovém centru excelence pro řešení pozemního nabíjení. Systémy Alstom bez trolejového vedení jsou spolehlivé a prověřené více než 15 lety komerčních služeb ve Francii i v zahraničí. Pro projekt T Zen 4 a T Zen 5 zkonstruuje ALSTOM nabíjecí systémy a také je nainstaluje a zprovozní a poskytne záruku. Součástí rámcové smlouvy je dohoda o úrovni služeb o spolehlivosti a dostupnosti systému.