
Největší provozovatel veřejné dopravy ve Skandinávii a švédský výrobce autobusů v roce 2020 plánují testovat samořiditelné autobusy s cestujícími.
Největší provozovatel veřejné dopravy ve Skandinávii a švédský výrobce autobusů v roce 2020 plánují testovat samořiditelné autobusy s cestujícími.
"Technologie je už dostatečně připravená na zahájení zkoušek na skutečných autobusových linkách na veřejných komunikacích. Tento projekt je jedním z prvních svého druhu v Evropě," říká Karin Rådström, ředitelka Scania pro autobusy a autokary. "Projekt nám poskytne množství informací k dalšímu vývoji autonomních autobusů před jejich zavedením do provozu v plném rozsahu."
Zkoušky se budou provádět ve dvou fázích, zpočátku bez cestujících na palubě. Nejvyšší prioritou je bezpečnost, proto budou mít autobusy řidiče, který bude monitorovat provoz a asistovat cestujícím.
"My v Nobině se velmi angažujeme ve vývoji toho, co jak věříme, bude důležitou součástí veřejné dopravy v budoucnu," říká Henrik Dagnäs, ředitel společnosti Nobina Sweden. "Tyto zkoušky poskytnou velké množství zkušeností, které nás nasměrují k praktickým každodenním aspektům řízení a provozu autonomních autobusů a umožnění většímu počtu lidí cestovat veřejnou dopravou. Požadavky na autonomní autobusy jsou stejné jako na stávající vozidla, včetně spolehlivosti, bezpečnosti a dostupnosti."
Dva elektrické autobusy Scania Citywide LF spojují rychle se rozšiřující novou obytnou oblast Barkarby, přibližně 20 kilometrů od centra Stockholmu, s nedalekou stanicí metra. Autobusy budou v provozu na nově vyhrazené 5 kilometrové trase se čtyřmi zastávkami. Je plánováno, že zpočátku bude řízen autonomně jeden kilometr. Během druhé fáze testování by mělo denně využít autoubusy přibližně 300 cestujících.
Dopravní a kontrolní systémy pro autonomní autobusy budou společně řízeny společnostmi Scania a Nobina.
Projekt začal a zkušební období by mělo být zahájeno v roce 2020. Během testů budou shromažďovány údaje například o průměrných rychlostech, době provozu, okamžitém výkonu, reakci na odchylky a spokojenosti cestujících.
V Barkarby již probíhá několik inovativních projektů ve veřejné dopravě, díky kterým je jeho městský dopravní systém označován jako nejmodernější na světě. Projekty zahrnují první evropské samoobslužné elektrické autobusy v pravidelné dopravě, infrastrukturu pro Bus Rapid Transit systém a nová digitální řešení - to vše ve spolupráci Regionu Stockholm, města Järfälla a Nobiny.
Zdroj: Scania
Zkoušky se budou provádět ve dvou fázích, zpočátku bez cestujících na palubě. Nejvyšší prioritou je bezpečnost, proto budou mít autobusy řidiče, který bude monitorovat provoz a asistovat cestujícím.
"My v Nobině se velmi angažujeme ve vývoji toho, co jak věříme, bude důležitou součástí veřejné dopravy v budoucnu," říká Henrik Dagnäs, ředitel společnosti Nobina Sweden. "Tyto zkoušky poskytnou velké množství zkušeností, které nás nasměrují k praktickým každodenním aspektům řízení a provozu autonomních autobusů a umožnění většímu počtu lidí cestovat veřejnou dopravou. Požadavky na autonomní autobusy jsou stejné jako na stávající vozidla, včetně spolehlivosti, bezpečnosti a dostupnosti."
Dva elektrické autobusy Scania Citywide LF spojují rychle se rozšiřující novou obytnou oblast Barkarby, přibližně 20 kilometrů od centra Stockholmu, s nedalekou stanicí metra. Autobusy budou v provozu na nově vyhrazené 5 kilometrové trase se čtyřmi zastávkami. Je plánováno, že zpočátku bude řízen autonomně jeden kilometr. Během druhé fáze testování by mělo denně využít autoubusy přibližně 300 cestujících.
Dopravní a kontrolní systémy pro autonomní autobusy budou společně řízeny společnostmi Scania a Nobina.
Projekt začal a zkušební období by mělo být zahájeno v roce 2020. Během testů budou shromažďovány údaje například o průměrných rychlostech, době provozu, okamžitém výkonu, reakci na odchylky a spokojenosti cestujících.
V Barkarby již probíhá několik inovativních projektů ve veřejné dopravě, díky kterým je jeho městský dopravní systém označován jako nejmodernější na světě. Projekty zahrnují první evropské samoobslužné elektrické autobusy v pravidelné dopravě, infrastrukturu pro Bus Rapid Transit systém a nová digitální řešení - to vše ve spolupráci Regionu Stockholm, města Järfälla a Nobiny.
Informace o autobusech:
- Model Scania Citywide LF (nízkopodlažní)
- Délka 12 m
- Elektrický pohon
- Nabíjení v depu
- Kapacita 80 cestujících, z toho 25 sedadel
Zdroj: Scania