Doprava v Praze od historie po současnost. Z hlediska BUSportálu je  zajímavé i to, co na výstavě není.
								Doprava v Praze od historie po současnost. Z hlediska BUSportálu je  zajímavé i to, co na výstavě není.
								Děkujeme za kvalifikovaný výklad Zdeňku Říhovi z Ústavu ekonomiky a managementu dopravy a telekomunikací ČVUT.O výstavě naleznete maximum informací na www.vizeprodopravuvpraze.cz. Obrázky zde naleznete ve Fotogalerii z výstavy.
Omezíme se tedy spíše na osobní dojmy a postřehy. Počátky veřejné dopravy byly plně věcí ekonomického záměru a záležitostí podnikatelskou. V začátcích veřejné dopravy tedy chybí akcent veřejné prospěšnosti a podpory. Je zde nefalšovaný duch konkurence - například na obrázku, kde "vítězí" omnibus na kolejovým vozidlem díky své nezávislosti na kolejích - oba tažení koňmi. Opravdu krásné jsou velkoplošné fotografie dopravních staveb i situací - Praha zde díky fotografování v sobotu (ne záměrně) vyhlíží jako dopravně idylické město. Do budoucna se hlavní město dívá ovšem zejména prostřednictvím moderní i hypermoderní dopravy na kolejích, což je vzhledem k možnostem, které "autobusy s vysokou úrovní služeb" nabízejí reálně ve světě, škoda. Pro BUSportál je tady velká motivace propagovat "autobusové metro" tam, kde vize pro dopravu v Praze také vznikají - na Dopravní fakultě ČVUT. Zdeněk Říha projevil na výstavě pro impulsy z tohoto segmentu velkou vstřícnost.
Výstavu si můžete na Staroměstské radnici prohlédnout do 14.6.2009.
Tak jen na doplnění: Vysokokapacitní inteligentní autobusové systémy se poprvé v Česku ....
								Omnibus vítězí ...   Zatím. (Foto - výřez).
								
								Omnibus před smíchovskou radnicí. (Foto - výřez).
								
								Kuriozita: Pohyblivý chodník (eskalátor) na Letné fungoval ve dvacátých a třicátých létech.
								
								Představa o metru v roce 1926.
								
								V roce 1898 už metro navrhoval Ladislav Rott: Odpověď zcela v duchu úředním. 
								
								Tanky na Nuselském mostě při zatěžkávací zkoušce. 
								
								Současnost - navrhovaná zóna se zpoplatněným vjezdem. 
								
								Zdeněk Říha z ČVUT (uprostřed).
						
                
                
                
                
										Ballard na Busworld představí palivový článek s vyšším…
									
										Nový MAN eCoach získal ocenění "Udržitelný autokar…
									

