Nová vozidla Hydron, Eltron a Sixtron plně vyvinutá a vyrobená v Itálii. Foto Rampini
Italský výrobce Rampini zařazuje do své nabídky ekologických autobusů pohon na vodík a dva nové bateriové autobusy Eltron a Sixtron na baterie.
Italský výrobce Rampini zařazuje do své nabídky ekologických autobusů pohon na vodík a dva nové bateriové autobusy Eltron a Sixtron na baterie.
Hydron s palivovémi články, vyráběný v závodě Rampini v Passignano sul Trasimeno ve střední Itálii (Perugia, Umbrie), je 8 metrů dlouhý a 2,20 metru široký autobus s autonomií 450 kilometrů. Kapacita vodíkových nádrží je 10,8 kg. Vozidlo je vybaveno elektromotorem s pohonem zadních kol a maximálním výkonem 230 kW. Výkon palivového článku činí 30 kWh. Dosahuje rychlosti až 70 km/h a pojme až 48 cestujících, je vybaven rampou pro osoby se zdravotním postižením a dostupný je ve dvou nebo třídveřovém provedení.
Další dva elektrické modely Sixtron a Eltron jsou bateriové:
Elton je nejnovější evolucí elektrického modelu E80 postaveného společností Rampini, který se prodává od roku 2010 v Itálii i v dalších evropských zemích a průběžně prochází inovacemi. Eltron je k dispozici ve 2 nebo 3 dveřové verzi, je 8 metrů dlouhý a 2,2 metru široký a pojme až 48 cestujících. Udávaný dojezd vozidla je více než 300 km, což je pro tuto kategorii vynikající výsledek.
Elektrický autobus Sixtron je 6metrový městský autobus s nízkou podlahou a místem pro invalidy. Je postavený tak, aby mohl jezdit s nulovými emisemi v nejužších uličkách historických center. I s malou velikostí, díky které je dobře ovladatelný, a dojezdem až 250 km je schopen přepravit až 31 cestujících. Celý elektrický trakční systém využívající lithiové feritové články je kompletně navržen a postaven firmou Rampini, řízení baterií se sledování i jednotlivých článků zajišťuje sofistikovaný systém řízení (BMS). První vůz je v provozu na ostrově Procida v Neapolském zálivu.
Tři modely autobusů s nulovými emisemi znamenaly pro tým Rampini měsíce vývoje a dolaďování a 10procentní investici do výzkumu a vývoje.
Autobusy Rampini jezdí kromě Itálie také ve Španělsku (Madrid), Francii (Aix-en-Provence), Německu, Rakousku a Řecku.
Oficiální prezentace nového vodíkového autobusu a řady elektrobusů je naplánována v rámci Next Mobility Exhibition (12.-14. října 2022) v Miláně. Výrobce je ukázal novinářům a úřadům v Itálii už 15. září.
Další dva elektrické modely Sixtron a Eltron jsou bateriové:
Elton je nejnovější evolucí elektrického modelu E80 postaveného společností Rampini, který se prodává od roku 2010 v Itálii i v dalších evropských zemích a průběžně prochází inovacemi. Eltron je k dispozici ve 2 nebo 3 dveřové verzi, je 8 metrů dlouhý a 2,2 metru široký a pojme až 48 cestujících. Udávaný dojezd vozidla je více než 300 km, což je pro tuto kategorii vynikající výsledek.
Elektrický autobus Sixtron je 6metrový městský autobus s nízkou podlahou a místem pro invalidy. Je postavený tak, aby mohl jezdit s nulovými emisemi v nejužších uličkách historických center. I s malou velikostí, díky které je dobře ovladatelný, a dojezdem až 250 km je schopen přepravit až 31 cestujících. Celý elektrický trakční systém využívající lithiové feritové články je kompletně navržen a postaven firmou Rampini, řízení baterií se sledování i jednotlivých článků zajišťuje sofistikovaný systém řízení (BMS). První vůz je v provozu na ostrově Procida v Neapolském zálivu.
Tři modely autobusů s nulovými emisemi znamenaly pro tým Rampini měsíce vývoje a dolaďování a 10procentní investici do výzkumu a vývoje.
Autobusy Rampini jezdí kromě Itálie také ve Španělsku (Madrid), Francii (Aix-en-Provence), Německu, Rakousku a Řecku.
Oficiální prezentace nového vodíkového autobusu a řady elektrobusů je naplánována v rámci Next Mobility Exhibition (12.-14. října 2022) v Miláně. Výrobce je ukázal novinářům a úřadům v Itálii už 15. září.
Rampini Hydron. Foto Rampini

Dopravní podnik Ostrava poptává desítky nových elektrobusů
Iveco Bus vyrobí pro pařížskou metropolitní oblast až 4…
Hradecký dopravní podnik objednal od Škodovky deset…


