Od otevření oficiálního zastoupení této švédské značky na českém trhu byl v prodejích nákladních vozidel i dosaženém tržním podílu loňský rok nejúspěšnější. Volvo Truck má svou pobočku v České republice už 25 let.
Od otevření oficiálního zastoupení této švédské značky na českém trhu byl v prodejích nákladních vozidel i dosaženém tržním podílu loňský rok nejúspěšnější. Volvo Truck má svou pobočku v České republice už 25 let.
Automobilový trh čelil v roce 2022 nemalým výzvám: kromě nedostatku komponentů to byly mimo jiné i následky doznívající covidové pandemie z roku 2021. Přesto společnost Volvo Trucks Česká republika zaznamenala v prodejích nových vozidel historicky neúspěšnější rok za celou dobu své působnosti na českém trhu.
Dodáno bylo 1 630 nových vozidel, což je nejvíce od roku 1997, kdy bylo otevřeno oficiální zastoupení této tradiční švédské značky na českém trhu. Dosažený tržní podíl pak byl nejvyšší mezi všemi konkurenty v těžké řadě, tedy v kategorii nad 16 (18) tun. Generální ředitel Volvo Group Czech Republic, John Muldoon, doplňuje: “Díky neuvěřitelné práci našich zaměstnanců jsme zvládli nedostatky v dodavatelském řetězci a to v kombinaci s velkou poptávkou po našich prémiových produktech. Toto vše vedlo k tomu, že jsme letos dosáhli rekordního podílu na trhu a zaznamenali jsme fantastický prodejní nárůst.“
Nejprodávanějším modelem zůstává Volvo FH s naftovým pohonem. Podařilo se však prodat elektrické Volvo FL, FE Electric pro distribuci po městě i první elektrické vozidlo určené pro svoz odpadu.
Nedílnou součástí rekordně úspěšného roku pro Volvo Trucks je i kvalitní servisní síť, která byla v loňském roce rozšířena např. o větší parkovací plochy i další servisní stání na Truck Centru v Hradci Králové. Rozšíření se v letošním roce dočká i servis v Havířově.
Velké díky patří ale především zákazníkům, i navzdory skutečnosti, že ani oni nemají jednoduché podnikání a z finančního pohledu prochází stejně složitým obdobím jako výrobci nákladních vozidel. “Obchodní úspěch z loňského roku představuje velký závazek vůči našim zákazníkům. Jsme si plně vědomi skutečnosti, že náš úspěch zásadně souvisí s tím, jak úspěšní jsou oni, proto i nadále uděláme maximum pro to, abychom jim byli silným a stabilním partnerem, s kvalitními produkty a silným zázemím v jejich bezpochyby náročném podnikání,” dodává obchodní ředitel Volvo Trucks Vladimír Sklář.

ICOM transport testuje elektrický tahač eActros 600
Brazílie má první elektrický koridor pro nákladní dopravu
Scania bude vyrábět nákladní automobily v Číně


