Pro Volvo Truck Czech byl rok 2022 rekordní
Elektrickým Volvem FE Electric zaváží společnost C.S.CARGO z distribučního centra v Buštěhradu například prodejny Lidlu v centru Prahy. Foto Volvo

Od otevření oficiálního zastoupení této švédské značky na českém trhu byl v prodejích nákladních vozidel i dosaženém tržním podílu loňský rok nejúspěšnější. Volvo Truck má svou pobočku v České republice už 25 let.

Od otevření oficiálního zastoupení této švédské značky na českém trhu byl v prodejích nákladních vozidel i dosaženém tržním podílu loňský rok nejúspěšnější. Volvo Truck má svou pobočku v České republice už 25 let.

Automobilový trh čelil v roce 2022 nemalým výzvám: kromě nedostatku komponentů to byly mimo jiné i následky doznívající covidové pandemie z roku 2021. Přesto společnost Volvo Trucks Česká republika zaznamenala v prodejích nových vozidel historicky neúspěšnější rok za celou dobu své působnosti na českém trhu.

Dodáno bylo 1 630 nových vozidel, což je nejvíce od roku 1997, kdy bylo otevřeno oficiální zastoupení této tradiční švédské značky na českém trhu. Dosažený tržní podíl pak byl nejvyšší mezi všemi konkurenty v těžké řadě, tedy v kategorii nad 16 (18) tun. Generální ředitel Volvo Group Czech Republic, John Muldoon, doplňuje: “Díky neuvěřitelné práci našich zaměstnanců jsme zvládli nedostatky v dodavatelském řetězci a to v kombinaci s velkou poptávkou po našich prémiových produktech. Toto vše vedlo k tomu, že jsme letos dosáhli rekordního podílu na trhu a zaznamenali jsme fantastický prodejní nárůst.“

Nejprodávanějším modelem zůstává Volvo FH s naftovým pohonem. Podařilo se však prodat elektrické Volvo FL, FE Electric pro distribuci po městě i první elektrické vozidlo určené pro svoz odpadu.

Nedílnou součástí rekordně úspěšného roku pro Volvo Trucks je i kvalitní servisní síť, která byla v loňském roce rozšířena např. o větší parkovací plochy i další servisní stání na Truck Centru v Hradci Králové. Rozšíření se v letošním roce dočká i servis v Havířově.

Velké díky patří ale především zákazníkům, i navzdory skutečnosti, že ani oni nemají jednoduché podnikání a z finančního pohledu prochází stejně složitým obdobím jako výrobci nákladních vozidel. “Obchodní úspěch z loňského roku představuje velký závazek vůči našim zákazníkům. Jsme si plně vědomi skutečnosti, že náš úspěch zásadně souvisí s tím, jak úspěšní jsou oni, proto i nadále uděláme maximum pro to, abychom jim byli silným a stabilním partnerem, s kvalitními produkty a silným zázemím v jejich bezpochyby náročném podnikání,” dodává obchodní ředitel Volvo Trucks Vladimír Sklář.